|
forum.optyczne.pl
|
 |
Cyfrowe kompakty - Co kupić zamiast / po Panasonic DMC-FZ1000
StachuPS - Czw 08 Kwi, 2021 Temat postu: Co kupić zamiast / po Panasonic DMC-FZ1000 Witam.
2 lata temu kupiłem aparat Panasonic DMC-FZ1000. Trochę się nauczyłem choć nadal jestem raczej amatorem. Chciałbym teraz jednak zmienić aparat na lepszy pod moje oczekiwania. Głównie zależy mi na jak najlepszej jakości filmów 4K gdyż zdjęcia jak na moje potrzeby są wystarczającej jakości. Natomiast jest kilka rzeczy które mi przeszkadzają. W obecnym panasonicu mam wrażenie że AF w rozdzielczości 4K działa niezbyt dobrze. Dochodzi do tego że często ustawiam manualnie focus i wysoką przysłonę by zachować ostrość na bliskim i dalszym planie. Ale chyba nie o to chodzi. Fajnie by było aby aparat miał również lepszą stabilizację obrazu. Szukam czegoś do 3000zł choć jeśli będzie warto dopłacić do dużej różnicy w jakości to może być i więcej. Zastanawiałem się nad SONY DSC-RX100IV ale nie testowałem wielu aparatów więc nie wiem czego mogę się spodziewać.
Reasumując zależy mi najbardziej na: jakość filmów 4K, lepszej stabilizacji, lepszy AF.
Fajnie by było jakby rozmiar aparatu i waga była mniejsza gdyż w podróżach troszkę to przeszkadza. A często jeżdżę z kumplem który kupił iPhona za niecałe 3tys i denerwuje mnie że choć szczegółowość jest u niego gorsza to przeciętna osoba nie zauważy różnicy a wręcz ze względu na lepsze ostrzenie i stabilizację, mówią że jego filmy są lepsze A mi na pewno nie jest wygodniej nosić taki aparat :/
Sory za rozpisanie
TomPL2 - Czw 08 Kwi, 2021
To może lepiej rozejrzyj się za jakąś kamerą
StachuPS - Czw 08 Kwi, 2021
Aparat też mi potrzebny. Telefon mi służy do pracy i często się niszczy więc kupuję tanie telefony które mają problemy z robieniem ładnych zdjęć. Jak taki telefon mi się zniszczy to mi nie szkoda. Kupować drugi telefon do zdjęć i kamery do filmów to już w ogóle mija się z celem. Tym bardziej że zoom optyczny też się przydaje