|
forum.optyczne.pl
|
 |
Lornetki - Nikon MONARCH HG 8x42
MacYaro - Czw 30 Maj, 2024 Temat postu: Nikon MONARCH HG 8x42 Zwracam się do posiadaczy Monarcha HG 8x42 lub tych, którzy mieli ją dłużej w rękach niż 5 minut (tak jak ja) o rzeczowe opinie. Co o niej sądzicie. Zaszła potrzeba zebrania opinii na jej temat, gdyż mój przyjaciel naoglądał się na YT filmików w jej temacie i zapragnął ją kupić.
Ale zanim to zrobi, chciał bym go trochę ostudzić. Ja jestem jeszcze amatorem w temacie lornetek, a on jest zupełnym lamerem. Tak to jest, jak wpadnie przyjaciel na weekend na „dłuższego” drinka, „pomaca” szkiełka a potem chce zabłysnąć i mieć droższe „zabawki”.
Jan55 - Czw 30 Maj, 2024
MacYaro...Jeżeli MHG 8x42 reprezentuje poziom optyczny starego modelu Monarch7 8x42, to powinien być dobry, bo patrząc na M7 8x30 i 10x30, w których poziom optyki jest lepszy niż w starych Monarchach7, a niewiele gorszy od MHG 8x30, to powinno być bdb. Należało by się zastanowić, czy optycznie, MHG 8x42, jest wart zakupu, za obecną cenę, 2x wyższą, w stosunku do ceny M7 8x42, a to można tylko stwierdzić mając obie 1:1 w rękach. Największa różnica między nimi to lepsza budowa i mechanika MHG, w optyce może być bardzo mała, albo żadna. Zastanowiłbym się też nad GPO ED 8x42, która optycznie nie odstaje od wielu lornetek z wyższej średniej półki, tyle, że jest cięższa od MHG czy M7 a jest tańsza od MHG .
MacYaro - Czw 30 Maj, 2024
@Jan55 mam GPO Passion ED 8x42, przyjaciel ją testował, tak jak Kowę 6,5 i Nikona M7 8x30.
Chwilowo uparł się na MHG, zanim ją kupimy poczekam na ewentualne opinie.
Jutro "wybywamy" na tydzień do Szwecji na ryby (przyjaciel na ryby, ja w roli kucharza i barmana ), więc ewentualny zakup jeszcze poczeka.
Jan55 - Czw 30 Maj, 2024