|
forum.optyczne.pl
|
 |
Sklepy i promocje - Pełna wersja lightroom
swissmx - Sro 04 Gru, 2024 Temat postu: Pełna wersja lightroom Witam wszystkich, bardzo proszę o poradę. Przez wiele lat korzystałem z wersji Lightroom 5,3, dość stara ale dla mnie w pełni wystarczająca. Ze względu jednak na zakup Nikona D810 wersja ta nie obsługuje tego modelu. W internecie znalazłem informację, że aparat mój obsługiwany jest przez wersje 5.7 wzwyż. Z informacji na stronie Adobe wynika, że teraz sprzedawane są abonamenty w cenie ok. 10-12euro/mies. przez rok. Jako, że jestem totalnym amatorem, który korzysta kilka dni w roku z tego typu oprogramowania, zakup abonamentu jest kompletnie nietrafionym pomysłem. To tak jakby wykupić canal+ na rok, a oglądać tv tylko w Święta... W internecie znalazłem firmę która oferuje licencję wieczystą. Czy możecie mi doradzić czy to jest jakieś oszustwo skoro nawet na stronie Adobe nie ma możliwości wykupienia takiej opcji? Czy to będzie działać? Oczywiście chcę legalnie zapłacić, nie chodzi mi o uniknięcie płatności, jednak jak pisałem wyżej, abonament w moim przypadku zupełnie się nie sprawdzi. Nie potrzebuję zaawansowanych funkcji, dotychczasowa wersja w zupełności mi wystarczyła. Poniżej wklejam link do oferty licencji wieczystej. Być może jest jeszcze inna opcja o której nie wiem? Czy dostępne są wersje starsze, które nie wymagają abonamentów? Nie jestem biegły w tematyce oprogramowania. Proszę Was o pomoc. Z góry dziękuję, Adam
https://arcyit.pl/oprogamowanie-adobe/5208-adobe-lightroom-2024-box-licencja-wieczysta-komercyjna.html
_Tomek_ - Sro 04 Gru, 2024
Co prawda nie używam LR, ale wydaje mi się, że powinno zdziałać następujące obejście problemu: najpierw konwertujesz nikonowskiego RAWa do DNG (który jest także surowym formatem), a następnie wczytujesz w LR.
ryszardo - Sro 04 Gru, 2024
Po kolei:
1. Nie istnieje coś takiego jak "Adobe Lightroom 2024".