|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu kompaktowego - Leica Q3 43mm czy 28mm
dune2 - Nie 10 Sie, 2025 Temat postu: Leica Q3 43mm czy 28mm Panie i Panowie proszę o pomoc bo zwariuję.Od paru tygodni czytam analizuję i nie mogę podjąć decyzję z którym obiektywem ją wybrać.Jestem totalnym amatorem więc chcę sobie fotografować dla samej przyjemności a lustrzanek miałem parę nawet mam obecnie jedną ale leży i się kurzy bo nie chcę mi się jej nosić. Mój telefon samsung fold 7 ma sporo zalety ale zdjęcia robi takie sobie więc chcę aparat który da spory przeskok jakościowy przy jednocześnie małych wymiarach.
Tylko cholernie trudno zdecydować z którym obiektywem kupić.
Z jednej strony jeżdzę raz a czasem dwa razy w roku w góry a mieszkam w sopocie więc tam zapewne 28mm byłoby lepsze ale poza tym w ciągu roku to głównie przemieszczam się po mieście a dokładnie trójmieście,parkach,alejkach a czesm zoo lub las np. grzybobrania.
Poza tym jak nie praca to dom.Chciałbym jednak czasem pstryknąć portrety ludziom, zwierzętom lub martwej naturze i tu chyba byłaby lepsza 43mm.
Z jednej strony 28mm wydaje się bardziej wszechstronny bo można lepiej udokumentować wydarzenia z podróży, lub różnych wydarzeń bo bardziej oddaje otoczenie a z drugiej strony spotkałem się z opiniami głównie z zagranicy że niektóre fotki z 28mm potrafią przypominać trochę takie jakby robione smartfonem i nie mają tego czegoś co daje ten 43mm.
No a poza tym niemal wszędzie opinie są podzielone sporo jest za 28mm a i sporo za 43 i weź tu bądź mądry a błędu chciałbym uniknąć bo cena kosmiczna.
Wydaje mi się że bliżej mi do 43mm bo bardziej kręci mnie skupianie się na konkrernych celach jak ludzie,przedmioty,zwierzęta ale sam nie wiem bo widoki w mieście lub górach będzie nim ciężko uchwycić.
No ale pamiętam jak zamocowałem sobie kiedyś Carl Zeiss Jena Biotar 2/58 do mojej lustrzanki canona to fotki naprawdę robiły wrażenie chociaż żeby coś uchwycić trzeba było mocno się oddalić.