forum.optyczne.pl

Lornetki - Loava Aglaia III 7x35 Pro - wrażenia amatora

schuttenbach - Dzisiaj 18:35
Temat postu: Loava Aglaia III 7x35 Pro - wrażenia amatora
Zastrzeżenie #1
Jestem amatorem, nie rozpoznaję wszystkich wad optycznych i nie potrafię ich opisywać tak kwiecistym językiem jak niektórzy udzielający się na tym forum.
Zastrzeżenie #2
Noszę okulary i patrzę przez lornetkę przez okulary. Wydaje mi się, że w związku z tym mój odbiór niektórych wad optycznych może być inny niż w przypadku szczęśliwców z dobrym wzrokiem

W wątku o spotkaniu w Jeziorsku jeden z Kolegów napisał, że dla niego lornetką zlotu była właśnie ta Loava. Od jakiegoś czasu śledziłem te liczne dyskusje i spory na temat jakości optycznej nowych chińskich modeli lornetek i w końcu wiedziony ciekawością, zamówiłem Loavę Aglaia 7x35. Po prostu chciałem sprawdzić czy różnica w obrazowaniu jest faktycznie tak duża w porównaniu do lornetek, które obecnie używam na codzień. A są to Kowa BDII 10x42 i GPO Passion ED 8x32. Wiem, że to inne parametry, ale chodziło mi o wrażenie oglądania świata przez sprzęt porównywany do mitycznych "alf".

Więc zamówiłem na Ali, po trzech tygodniach oczekiwania odebrałem paczkę, rozpakowałem, wyjąłem i pierwsze wrażenie - "kurde, ale ciężka...". Faktycznie na początku sprawiała wrażenie "kloca", ale z biegiem czasu to wrażenie minęło. Producent dołącza w zestawie szelki, po ich założeniu i zapięciu lornetki wrażenie nieporęczności mija. Fakt - nie zabrałem jej na razie na jakieś długie piesze wycieczki, ale np. na rower już tak.

To jeszcze o materiałach - ładne pudełko, w zestawie futerał, szelki, pasek, zapasowe zakrywki okularów i dodatkowe nakładki na muszle oczne. Wszystko dobrej jakości, ale... czuć "chińską gumą i chińskim plastikiem". Nie bardzo ale jednak.