|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - wybór puszki
ov_Darkness - Pią 04 Lip, 2008 Temat postu: wybór puszki Witajcie!
Fotografuję od kilkunastu lat. miałem parę Praktic i Pentax'a ME Super.
Nadszedł dla mnie czas na przesiadkę na cyfrę.
Moje wymagania:
*wysoka ergonomia
*uszczelnione i pancerne body
*pryzmat
*docelowe szkła: std zoomik 2.8 i stałka jakaś (może tamron 90mm, albo coś w tym guście?) - najchętniej uszczelnione
Interesuje mnie portret (może akt w perspektywie), przyroda (głównie makro).
Chcę też móc focić na imprezach ("u cioci" i w klubach). Docelowo ma to być też aparat do dokumentacji naukowej (paleontologicznej).
Nie boję się manualnych stałek. Kompa też się nie boję.
Pomysł:
k20D, bo dużo większy DR od k10D, a k10d jest (jak dla mnie) bardzo fajnym puszkiem, ze względu na kompatybilność z manualami i stabilizację w korpusie.
s5 pro - bo dużo lepsza jakość obrazu od całej reszty (kosztem prędkości i wielkości plików, czyli de facto żadnym) i ten obłędny DR.
Może Dynax 7D, bo nic innego tak dobrze w łapie nie leży a tanie i dobre.
Wielkość matrycy nie ma znaczenia, ale raczej 6MP niż mniej.
Koszty:
k20D kit to 1300USD i mam jak go przywieźć 1300USD, to jakieś 2750pln.
s5pro to jakieś 500funtów body + używany nikkor 18-70/3.5-4.5 (na początek chyba dobre szkło?) ok 2800
Czyli generalnie chcę się w 3k zmieścić, ale im mniej, tym lepiej.
Obecnie prowadzi w rankingu S5pro. Podoba mi się podejście Fujifilm do fotografii: 6mp to w zupełności wystarczająco, szumy bardzo niskie, DR prawie 12EV... Do tego korzysta z systemu nikona, wiec można dokręcić Zeiss'a.
jaad75 - Sob 05 Lip, 2008
ov_Darkness napisał/a: | Do tego korzysta z systemu nikona, wiec można dokręcić Zeiss'a |
Akurat te same Zeissy są do Pentaxa, więc to nie jest argument.
Zależy, czy masz w planie oddawanie zdjęć w bardzo dużych formatach, bo tylko tu przewagę może mieć K20D. W każdym innym przypadku wybrałbym S5Pro, chyba, że masz już w systemie Pentaxa upatrzone szkła którym nie da się oprzeć...
Indonaro - Sob 05 Lip, 2008
Darkness zarzuciłbyś linkiem, gdzie można dostać S5 PRO body za 500 funtów ??? dobra cena.
ov_Darkness - Sob 05 Lip, 2008
Powiedział bym, że do Nikona łatwiej dostać dobre, w miarę tanie szkło niż do Pentax'a. Inna kwestia, że do większości zastosowań bardzo dobry kit Pentax'a by wystarczył.
I fakt - są do Pentax'a stałki Zeissa. Są też ( o dziwo!) M42 (w sensie, że nowe). Boli tylko, że nie mają AF.
za 500 funciaków jest np. na [url=http://www.jessops.com/Store/s47705/0/Digital-SLRs/Fujifilm/Finepix-S5-PRO-Digital-SLR-Body-Only/details.aspx?&IsSearch=y&pageindex=1&searchword=s5%20pro&SortBy=RelevanceDESC&IsInStockOnly=False&comp=y]Jessops[/url
A na allegro za 2.6k nówka z gwarancją.
W bardzo dużych formatach, to widziałem fotkę zrobioną na Durst Theta 76 w rozmiarze coś 40x70 z 2MP pliku i była bardzo dobra, tak więc 6MP się nie boję. Spokojnie da się przecież z tego zrobić A4...
Większość zdjęć (jakieś 99%) i tak nie widzi przecież nigdy naświetlarki...
Boję się jedynie 25MB RAW'ów. Trzeba będzie kupić 1TB NAS, żeby to trzymać. I jakąś szybką kartę.
Jakie marki CF'ek/SD byście zaproponowali? SDHC 4GB, a CF chyba 8GB, bo duże ten Fuji robi zdjęcia... (wolę kilka mniejszych niż jedną dużą)
jaad75 - Sob 05 Lip, 2008
ov_Darkness napisał/a: | I fakt - są do Pentax'a stałki Zeissa. Są też ( o dziwo!) M42 (w sensie, że nowe). Boli tylko, że nie mają AF. |
Do Nikona też nie mają AF. Z AF-em są tylko do Sony. M42 akurat w tym przypadku nie ma sensu kupować, bo bagnetowe zachowują pełną automatykę, nie mają jedynie AF-a.
Szczerze mówiąc, to Pentax jako system jest tańszy - w sensie wysokiej klasy szkła są tańsze, ale na pewno trudniej dostępne zwłaszcza w PL. Trudno też porównywać np. Limitedy z budżetowymi stałkami Nikona (mimo, że mają podobne jasności) i tutaj mogą wynikać nieporozumienia, bo powiedzmy FA77/1.8 Ltd, to nie jest odpowiednik jakościowy Nikkora 85/1.8... Wszystko zależy od tego, co już masz do Pentaxa...
palindrom - Sob 05 Lip, 2008
Dobre stałki do Pentaxa można znaleźć... ALE...
Jest problem z dobrymi zoomami. Krótszy DA* zgarnął kiepską recenzję i jest tylko pod małą klatkę. Dla mnie to dość istotne, zważywszy że Samsung właśnie projektuje matrycę full frame a pod koniec roku powinny ruszyć prace nad projektem body z półki pro. Dobrze byłoby mieć szkła pełnoklatkowe.
Kit jest git choć czasem jest zbyt ciemny. Jak się dorobię, kupię chyba Tamrona 28-75 (FF) i jakiś szeroki zoom na pejzaże. Z tych zakresów też coś naprawdę dobrgo znaleźć od Pentaxa. Spodobała mi się Tokina ale konsekwentnie nie korygują aberracji chromatycznej :/
Znalazłem 1 (jedno) szkło FA* za chyba 9000PLN... No cóż. Kilka godzin temu zamówiłem Bigmę, najwyżej ją sprzedam jeżeli się nie sprawdzi. Wtedy poszukam głębiej szkiełek FA*, które chyba najbardziej mi się podobają. Doprawdy, nie wiem czemu
jaad75 - Nie 06 Lip, 2008
palindrom napisał/a: | Dla mnie to dość istotne, zważywszy że Samsung właśnie projektuje matrycę full frame a pod koniec roku powinny ruszyć prace nad projektem body z półki pro |
Body "pro" jest od jakiegoś czasu w fazie testów i ma wyjść na początku 2009 i nie ma być FF, a APS-C (coś na kształt nowocześniejszego, ale tańszego D2x). Chociaż możliwe, że pod wpływem ostatnich premier plan ulegnie zmianie. Matryca FF jest chyba też w dość zaawansowanej fazie, ale jeśli wierzyć "insiderom", to będzie miała 25-30MP, więc trochę bez sensu...
palindrom napisał/a: | Z tych zakresów też coś naprawdę dobrgo znaleźć od Pentaxa. |
No jeśli chcesz coś naprawdę dobrego, to tylko FA*28-70/2.8...
Ja bym się zainteresował Sigmą 24-70/2.8 nie jest zła optycznie, na pewno bardziej użyteczna na APS-C i ma dużo lepsze bokeh niż wspomniany Tamron. Nie jest też takim strasznym plasticzakiem. No chyba, że stałe f/2.8 nie jest priorytetem - wtedy wybór jest szerszy...
ov_Darkness - Nie 06 Lip, 2008
Sigmę ma moja przyjaciółka z D7D. fajne szkło, ale jeśli miałbym wydać tyle kasy na obiektyw, to wolał bym, żeby był uszczelniony. Poza tym trochę odstraszają problemy z AF.
Na razie podoba mi się N18-70/3.5-4.5
mavierk - Nie 06 Lip, 2008
ja bym brał definitywnie Fuji, pod każdym względem
Arek - Nie 06 Lip, 2008
ov_Darkness napisał/a: | k20D, bo dużo większy DR od k10D |
To akurat nieprawda. Gdy popatrzysz na rzetelne pomiary na RAWach wyrażające DR poprzez stosunek sygnału do szumu, to K10D ma minimalnie wyższy DR od K20D. Jeszcze trochę lepiej wypada Nikon D200. Natomiast masz rację, że S5 nokautuje je wszystkie pod tym względem.
mavierk - Nie 06 Lip, 2008
a właśnie, napisaliście, że d3 ma największy zakres tonalny z wszystkich testowanych aparatów - z tego, co widzę, to dla iso 100 i 200 właśnie S5 ma lepszy, czy rzeczywiście ma lepszy, czy jakoś błędnie interpretuję?
Arek - Nie 06 Lip, 2008
Krzysiek napisał, że na ISO 200 D3 ma najlepszy zakres i tak jest, bo tam ma 7.5 EV, a S5 7.3 EV. Na ISO 100 wyraźną przewagę zyskuje S5, bo w D3 ISO100 jest software'owe i zakres dla niego spada w porównaniu do ISO 200.
mavierk - Pon 07 Lip, 2008
Czyli ogólnie jest spoxik na całkiem wysokim poziomie
ov_Darkness - Pon 07 Lip, 2008
Dobra to ja może podsumuje, co wymyśliłem na podstawie lektury for, własnego widzimisię i testów w necie.
Ponieważ body d200 mi lepiej w łapce leżało niż pentax,
Ponieważ jakość obrazu S5 Pro przebija Pentaksy,
Ponieważ do Nikona łatwiej kupić dobre szkła,
Wybieram S5 pro.
Co do szkieł: N18-70/3.5-4.5 na początek. Potem Sigma 50-150/2.8 i jakieś stałki. Pewnie n85/1.8 i jakaś 50'ka makro, ale to duzo później, jak spłacę puszkę
2x4GB sandiski exIII powinny styknąć na początek. Wejdzie na nie ze 300 zdjęć w pełnej rozdzielczości, co na całodzienny plener, czy nawet weekendowy wyjazd powinno wystarczyć.
Resztą gadżetów będę się martwił potem (pewnie jakieś UV'ki, odbra torba i dodatkowa bateria. Statyw)
Jedyne, nad czym się waham, to czy kupić w PL, czy w UK. W sumie różnica ok 300-400pln z przesyłką, a nie wiem, jak z realizacją gwarancji, więc chyba kupię w PL.
Wujek_Pstrykacz - Pon 07 Lip, 2008
Dobry wybór. Zresztą każdy wybór byłby dobry.
|
|