forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Canon 100-400 f/4.5-5.6L vs sigma 100-300 F/4.0 APO EX DG

misioEVO - Sro 09 Lip, 2008
Temat postu: Canon 100-400 f/4.5-5.6L vs sigma 100-300 F/4.0 APO EX DG
Witam,
planuję zakup tele do ok 3000PLN (obiektyw przyjedzie z USA), ma współpracować z canonem 40D. Będzie mi potrzebny do dynamicznych zdjęć z rajdów samochodowych i wyścigów, czasem także do fotografowania ptaków i przyrody. Jestem niedoświadczonym amatorem i nie wiem który wybrać, zależy mi na szybkim AF i dobrej optyce (mam już sigmę, która mydli). A może jakieś zupełnie inne szkło do moich potrzeb?

Wujek_Pstrykacz - Sro 09 Lip, 2008

Jaką masz Sigmę jeżeli można wiedzieć.

18-200 DC OS
Wujek_Pstrykacz - Sro 09 Lip, 2008

Uuuu! To słabiutka Sigma. Ja mam obydwa wymienione w tytule obiektywy. Uważam że oba są warte swojej ceny. Canon oferuje słabą stabilizację i 100mm więcej ogniskowej. Sigma to bardzo ostry, dobrze oddający obraz obiektyw. Cenowo Canon jest niestety droższy. I bardziej rzuca się w oczy.

Wiem że słabiutka, jak ją kupowałem to byłem całkiem zielony w temacie. Canona mogę mieć za ok 3000PLN a tą sigmę za 2200PLN. A co sądzisz jakby do sigmy dołożyć jeszcze konwerter? Będzie mydlić?
goltar - Sro 09 Lip, 2008

Ta stabilizacja w Canonie nie jest aż taka słaba, wolę mieć te 2EV niż 0 EV w Sigmie 100-300, szczególnie do zdjęć dynamicznych. Do celów o których piszesz wolałbym 100-400 którego sam używam i polecam.
MM - Sro 09 Lip, 2008

Do zdjęć dynamicznych goltar to akurat stabilizacja nie jest aż tak potrzebna. Optykę lepszą ma Sigma, AF Canon. Co ja bym wybrał? Ja bym pewnie kupił dwa szkła Canona, jeżeli ma być jeden obiektyw łączący wszystkie potrzeby...przez te rajdy skłaniam się jednak do Sigmy 100-300. Przy ptakach będzie brakowało ogniskowej, ale jakość detali na pełnej dziurze z pewnością jest na plus Sigmy.
goltar - Sro 09 Lip, 2008