|
forum.optyczne.pl
|
 |
Lampy b³yskowe i o¶wietlenie - Jaka lampa b³yskowa Sony Alpha?
Rizzo - Pon 21 Lip, 2008 Temat postu: Jaka lampa b³yskowa Sony Alpha? Do¶æ szybko zrozumia³em, ¿e wbudowana lampa b³yskowa jest s³aba i niewystraczaj±ca. Zdjêcia mam zamiar robiæ g³ównie na imprezach urodziny, imieniny. Nie znam siê na lampach b³yskowych wiêc nawet nie wiem, jakie parametry poza liczb± przewodni± s± wa¿ne. Proszê wiêc o poradê, któr± z tych lamp zakupiæ do robienia tego typu zdjêæ.
Znalaz³em dwie lampy, które wydaj± mi siê interesuj±ce
1. http://www.ceneo.pl/1320618 Sony HVL-F42AM
oraz
2. http://www.ceneo.pl/298778 Sony HVL-F56AM
Czy co¶ istotnego ró¿ni te lampy poza si³± b³ysku, czy pierwsza pozycja bêdzie w pe³ni wystarczaj±ca?
MC - Pon 21 Lip, 2008
Druga lampa jest mocniejsza, ale nie wie, ze dziala na lustrzance z cropem - do 24mm pokazuje, ze jest za szeroko, a po cropie akurat na 16mm wychodzi tyle.
Za jakis czas pojawi sie HVL-F58, wiec pewnie ceny "56" spadna.
Rizzo - Pon 21 Lip, 2008
Czyli pierwsza lampka jest zrobiona pod cropa i bêdzie bezproblemowo funkcjonowaæ. Poczyta³em trochê i chyba siê zdecyduje na ni±, bo wydaje mi siê, ¿e na moje focenie wystarczy. Chocia¿ nie chce pó¼niej pluæ sobie w brode
MC - Pon 21 Lip, 2008
Wydaje mi sie, ze do amatorskich zastosowan starczy spokojnie.
jaad75 - Pon 28 Lip, 2008
Rizzo napisa³/a: | Czyli pierwsza lampka jest zrobiona pod cropa i bêdzie bezproblemowo funkcjonowaæ. |
A ta druga, to niby pod co?!?...
MC - Wto 29 Lip, 2008
jaad75, "56"tka nie widzi, ze aparat ma cropa i zamiast 16mm (po cropie 24) wyswietla blad. Na 24mm widzi wlasnie tyle, a nie efektywnie 36mm.
Zarowno 42 jak i 58 widza mniejsza matryce.
ghost - Wto 29 Lip, 2008
co jest k³opotem przy strzelaniu na wprost. przy odbijaniu HVL56 poka¿e swoj± przewagê.
jaad75 - Wto 29 Lip, 2008
ghost napisa³/a: | co jest k³opotem przy strzelaniu na wprost. przy odbijaniu HVL56 poka¿e swoj± przewagê. |
Dok³adnie. A w ilu przypadkach strzela siê na wprost i to jeszcze bez modyfikatora i do tego na 16mm...
Rizzo - Pi± 01 Sie, 2008
Ju¿ zacz±³em siê zastanawiaæ kiedy mnie ol¶ni³o.
To by³o pytanie retoryczne
Parington - Sro 17 Gru, 2008
Witam.
Kupi³em A300 z dwoma obiektywami w zastawie.
Chcia³bym dokupiæ w miarê dobr± zewnêtrzn± lampê b³yskow±.
Sk³aniam siê ku Metz 54 AF-1 digital, Metz 58AF-1, METZ 54 MZ-3 lub któr±¶ z Sony.
Szczerze mówi±c nie wiem co wybraæ bo nie mam do¶wiadczenia z lampami.
My¶lê sobie ¿e je¶li przesi±dê siê kiedy¶ na lepsz± lustrzankê Sonego, chcia³bym aby lampa nadal spe³nia³a swoje zadanie.
Proszê o podpowied¼.
ghost - Sro 17 Gru, 2008
skoro mo¿esz kupiæ najwy¿sze metze, to chyba lepiej Sony 58?
Parington - Sro 17 Gru, 2008
...Te¿ siê nad tym zastanawia³em.
Ale 58 Sonego pojawi³a siê niedawno na rynku i nie jest dostatecznie przetestowana.
Metze s± od paru lat i sporo ludzi na ich temat du¿o pisze.
Powiedzmy ¿e nie muszê i¶æ w firmê tylko w jako¶æ.
Chcia³bym mie¶ pewno¶æ ¿e zakup bêdzie dobry.
MC - Sro 17 Gru, 2008
Parington napisa³/a: | Ale 58 Sonego pojawi³a siê niedawno na rynku i nie jest dostatecznie przetestowana. |
Co masz na mysli? Ze kilka tysiecy ludzi musi potwierdzic, ze jest dobra? Ja kupilem i jest swietna.
Parington - Sro 17 Gru, 2008
Hmmm.. to cenna uwaga.
Zawsze jednak je¶li czego¶ nie wiem, warto pos³uchaæ ludzi którzy siê na tym znaj±.
Poza tym kilka tysiêcy ludzi nie mo¿e siê myliæ w kwestii u¿ytkowania sprzêtu konkretnej firmy ( lepiej siê uczyæ na cudzych b³êdach, mój kolega kupi³ Thumaxa i teraz p³acze )
Metz ma t± przewagê, ¿e przy zmianie systemu mogê zostaæ przy tej samej lampie.
Natomiast w przypadku lampy Sonego dedykowana jest tylko do tych aparatów.
Czy nie lepiej zainwestowaæ w Metza?
Z drugiej strony...czy A300 nie jest za s³abym aparatem do takiej lampy jak
Sony 58 ( tak przynajmniej powiedziano mi w sklepie ), a je¶li tak to co móg³by¶ mi jeszcze poleciæ?
Z tego co piszesz Sony 56 nie by³aby dobrym wyborem.
To takie pytania które mi siê nasuwaj±.
Nie mam do¶wiadczenia w tym temacie i nie chcia³bym zrobiæ g³upiego kroku.
Lampa kosztuje parê z³otych , wiêc chcê byæ pewien ¿e to dobra inwestycja.
W ka¿dym razie dziêkujê za zainteresowanie moim problemem.
MC - Sro 17 Gru, 2008
Metza nie sprawdzalem, ale zakupu nie zaluje. A300 nie bedzie za slabym aparatem, o to sie nie martw.
56 uwazam za gorszy wybor - nie rozpoznaje cropa przez co czesc mocy blysku jest marnowana. Wolniej sie laduje. A przede wszystkim nie ma takiego komfortu w obracaniu palnika.
Ostatnio robilem troche zdjec rocznego bachorka i przy zmianie kadrow z poziomego na pionowy obrot lampy trwal sekunde. Ja nie zaluje ani jednej zlotowki, ktora wydalem na ta lampe.
ghost - Sro 17 Gru, 2008
Cytat: | - nie rozpoznaje cropa przez co czesc mocy blysku jest marnowana |
Strzelasz swoj± lamp± na wprost
MC - Sro 17 Gru, 2008
Czasami tak.
Fitness Planet - Sro 17 Gru, 2008
Mam 36 jest s³aba mocowo oczywi¶cie
edip - Wto 23 Gru, 2008
a ja mam od paru dni sony 58....i jestem pod bardzo wielkim wrazeniem....laduje sie diabelnie szybko, wspolpracuje bodajze z 3 takimi samymi lampami..oczywiscie bezprzewodowo, ale najwiekszym jej plusem jest niesamowity wrecz komfort obslugi i konfiguracji...bralem ja z pewnymi obawami ale powiem tak....lampa lepsza niz aparat hehehe...tzn spokojnie moze byc podpieta do duzo lepszego sprzetu....
polecam ja bardzo bardzo mocno.
davaeorn - Wto 23 Gru, 2008
ja równie¿ polecam hvl58 - super sprzêt - i mocna, i ³atwa, i szybka w obs³udze
MC - Wto 23 Gru, 2008
A ja tylko powiem, ze lepiej sie decydowac na zakup teraz, bo cena pojdzie w gore.
needlehole - Wto 24 Lut, 2009
Z góry wybaczcie odkopanie tematu, jednak lepiej odkopaæ ni¿ zak³adaæ nowy
Jakie lampy Minolty bêd± w pe³ni funkcjonalne z body a200?
lupo57 - Wto 24 Lut, 2009
SONY HVL-F42AM
Sony HVL-F58AM
te znam, resztê to pewnie MC ci poleci
MC - Wto 24 Lut, 2009
lupo57, pytanie bylo o lampy Minolty
needlehole, dzialac beda M3600 i 5600 (potem je przemalowali i powstaly Sony HVL36 i 56). Co do reszty to nie wiem, ale czesto jest tak, ze lampa dziala, ale blyska z pelna moca. Na klubkm.pl wiedza na ten temat wszystko
ghost - Wto 24 Lut, 2009
jeszcze KM 2500 hsd (ale to egzotyka),
co do minolt:
reszta czyli 5400, 3500, 5200 z ró¿nymi literkami (hss, xi, i)
zadzia³a po³owicznie czyli b³y¶nie z maksymaln± ustawion± moc±.
w serii z 5 na przedzie mo¿na j± regulowaæ, w pozosta³ych zawsze pe³na moc.
je¿eli masz skromny bud¿et: 3600/36, je¿eli powa¿niejszy: ja sk³aniam siê ku 42.
przy braku ograniczenia - 58.
rambit - Czw 26 Mar, 2009
A co s±dzicie na temat tej lampy Sigma EF-530 DG ST do Sony a300?
MC - Czw 26 Mar, 2009
Raczej lepiej jakiegos Metza, a najlepiej systemowa...
rambit - Czw 26 Mar, 2009
Która z wymienionych poni¿ej lamp by¶ wybra³ do Sony A300
Sigma EF-500 Super DG
Metz 44 AF-4
Metz 44 MZ-2
Metz 54 AF-1
Metz 48 AF-1
MC - Czw 26 Mar, 2009
Ktos na kkmie polecal tego ostatniego metza, ale ja ich w rekach osobiscie nie mialem.
Hayabusa - Czw 26 Mar, 2009 Temat postu: Jak lampa do SOny a200? Witam! Mam pytanie: jaka lampa (oprócz drogich orygina³ów) nadaje siê do uniwersalnego u¿ytkowania do aparatu Sony a200? (pocz±tkuj±cy u¿ytkownik). Szukam w miarê taniej lampy zewnêtrznej bo lampa zamontowana w aparacie jest zdecydowanie za nisko.
MC - Czw 26 Mar, 2009
Pasuja tez Metzy i Sigmy, a takze uzywane Minolty. Ile chcesz wydac?
MD - Czw 26 Mar, 2009
je¿eli u¿ywasz kita to zdejmij os³onkê albo odwróæ...bêdzie lepiej . A je¶li chodzi
o lampkê to imho minimum to 3600 hsd minolty
komor - Czw 26 Mar, 2009
Hayabusa, scali³em ten temat z podobnym, który by³ tu¿ pod spodem. Proszê o nietworzenie podobnych w±tków, skoro ju¿ jest temat na temat wyboru lampy do systemu Alpha.
_Pradawny_ - Sro 13 Maj, 2009
Przy³±czê siê do tematu, a mianowicie zastanawiam siê nad lampa do a300
dorad¼cie mi któr± wybraæ
Sigma EF-530 DG ST (Minolta)
METZ 48 AF-1 digital (Sony)
Sony HVL-F42AM
kwota na wydanie ok 700-900z³
Mam jeszcze jedno pytanie: w niedalekiej przysz³o¶ci mam zamiar wymieniæ aparat na nikona d90 (mam takiego w pracy i bardzo mi siê podoba)
czy nie lepiej by by³o dla mnie kupiæ lampê pod nikona oraz przej¶ciówkê gor±cej stopki???
gdy bêdê wymienia³ aparat to nie bêdê musia³ ju¿ dokupywaæ lampy
a i jeszcze jedno czy lampa z nikona bedzie pasowaæ do canona lub innego producenta???
Proszê dorad¼cie mi ja jestem w tych sprawach zielony - mo¿na powiedzieæ ¿e dopiero rozpocz±³em przygode z lampami
ghost - Sro 13 Maj, 2009
lampy s± systemowe. tzn pasuj± tylko do jednej konkretnej marki.
jedynie metz robi wersje z wymiennymi stopkami - ale to tylko w MZ. serie AF s± dedykowane do systemu. z tych trzech to chyba sony. a je¿eli podoba Ci siê d90, pomacaj a700. jest solidniej zrobiona, ma podobny wizjer i wy¶wietlacz.
SlawGaw - Czw 14 Maj, 2009
_Pradawny_, z tego co wypisa³e¶ do A300 dopina³bym tylko Sony HVL-F42AM
Do tego co mówi ghost doda³bym ¿e D90 i A700 to podobna jako¶æ zdjêæ, A700 to stabilizacja z ka¿dym obiektywem, D90 to filmiki.
_Pradawny_ - Czw 14 Maj, 2009
a jaki by¶ poleci³ dyfuzor do lampy sony HVL-F42AM??
MC - Czw 14 Maj, 2009
Taki:
http://allegro.pl/item631...lta_3600hs.html
lub taki:
http://allegro.pl/item633...y_f56am_p3.html
Ten drugi musisz jednak dopasowac do lampy.
d¿ony - Pon 25 Maj, 2009
odkopiê temat po raz który¶ z kolei
przymierzam siê do zakupu lampy, do sony a200. wybór pada raczej na hvl 42. poniewa¿ w FJ jest tylko ona i 56. a rodzice chc± to za³atwiæ w systemie rat, a nie maj± czasu na je¿d¿enie nie wiadomo gdzie w poszukiwaniach...
nie rozumiem tego jak lampa czego¶ tam nie widzi.. o cropa mi chodzi.
lampê bêdê g³ównie wykorzystywa³ przy makro. czyli postawie j± na stole za ekranem...
niestety ta wbudowana to jaka¶ lipa i ca³e ¶wiat³o wali w obiektyw, dziêki czemu fotografowany obiekt jest jeszcze gorzej do¶wietlony ni¿ w rzeczywisto¶ci.
proszê o pomoc.
pozdrawiam.
SlawGaw - Pon 25 Maj, 2009
d¿ony, 42 to dobra zwyk³a lampa o ¶redniej mocy, 56 to stara Minolta 5600 HSD mocniejsza, szybsza i o wiêkszych mo¿liwo¶ciach, do o¶wietlania ekranu od którego bêdzie siê odbijaæ ¶wiat³o bêdzie lepsza. Przy zdalnym sterowaniu widzenie cropa jest nieistotne.
Posiadam lampê Minolty 5600 HSD, wiêc Sony 56 mogê ¶mia³o j± poleciæ, za to ju¿ 58 ma znacznie wiêksze mo¿liwo¶ci wykrêcania palnika na ró¿ne strony, szybciej siê ³aduje, ale jest ciut s³absza dla ogniskowej 85.
Do twoich celów najlepiej spisz± siê 56 lub 58, a 42 powinna wystarczyæ.
Je¶li w FJ nie ma 58 to jest to na tyle du¿a sieæ sklepów, ¿e powinni ¶ci±gn±æ ja dla ciebie.
Z ciekawostek to internetowy sklep FotoBasia.pl nale¿y do FJ, czêsto maj± dobre ceny.
zug - Pon 25 Maj, 2009
ja posiadam 42 i w zupe³no¶ci mi wystarcza
56 oficjalnie ju¿ chyba nie jest oferowana
d¿ony - Pon 25 Maj, 2009
O.o w modre, 58 kosztuje 1600z³...
a s± jakie¶ tañsze rozwi±zania?
no lampy bêdê u¿ywa³ te¿ do portretów i szykujê siê na robienie zdjêæ ¶lubnych które bêd± mia³y miejsce w rodzince
z tego co mi wiadomo FJ dysponuje systemem ratalnym 30x0%
ale jak wspomnia³em 58 przerasta moje mo¿liwo¶ci finansowe, 42 ledwo co, ale jeszcze siê zmie¶ci.
do tego system ekranów i blend
i powinno wystarczyæ, do makro, chyba...
zug - Pon 25 Maj, 2009
d¿ony, bierz 42 i bêdziesz zadowolony
do tego akumulatory SANYO eneloop
d¿ony - Pon 25 Maj, 2009
Dziêki
a ten crop jest nieistotny?
nie wp³ywa to na ¿adne nic?
czy tylko ta 56 jest jaka¶ lipna pod tym wzglêdem.
na jutubie widzia³em filmik i 42 te¿ siê nie¼le obraca w ka¿d± stronê
choæ nie tak fajnie jak 58 ^^
SlawGaw - Pon 25 Maj, 2009
Ja tak samo jak zug, skoro nie ma kasy to bêdzie musia³a wystarczyæ 42, jak siê postarasz to wystarczy.
SANYO eneloop u¿ywam dobre
56 to stara Minolta projektowana pod Dynaxa 7, ¶wieci na pe³n± klatkê, wiêc czê¶æ b³ysku idzie na boki które nie s± na zdjêciu innymi s³owy czê¶æ energii b³ysku siê marnuje, dla zdjêcia w niczym to nie przeszkadza, trochê szybciej roz³adowuj± siê baterie.
d¿ony - Wto 26 Maj, 2009
wcze¶niej by³a mowa o zamiennikach, które jednak s± kilka stówek tañsze...
ale nie doczyta³em jakich¶ fachowych wyja¶nieñ dlaczego te zamienniki s± do bani.
wiem tylko ¿e sony pracuj±c z sony bêdzie ¶wietnym kompletem
ale sunpaki i metzy, te¿ siê po co¶ produkuje, a s± w cenie 600 a nie 1000z³ .
pozdrawiam.
komor - Wto 26 Maj, 2009
d¿ony, w tym dziale s± raptem ze dwa-trzy w±tki o Sunpaku, mo¿e trochê wiêcej o Metzu. Poczytaj je sobie, ³atwo znajdziesz. Fachowych wyja¶nieñ nie bêdzie – po prostu sporo osób boi siê je kupiæ, a te które kupuj± nie pisz± o tym na forum.
d¿ony - Wto 26 Maj, 2009
czyli wychodzi na to ¿e lepiej ni kupowaæ w ciemno...
komor - Wto 26 Maj, 2009
…i w ten sposób zaklêty kr±g siê zamyka i nigdy nie dowiemy siê czy warto to kupiæ.
ghost - Wto 26 Maj, 2009
metze s± ok. to akurat jest zweryfikowane i opisane. tyle ¿e one nie s± jako¶ specjalnie tañsze.
za czasów 5600 i Koniki Minolty metzowe lampy z w³asn± fotocel± mia³y lepsze opinie w celno¶ci na¶wietlania ni¿ ca³a automatyka TTL / ADI KM.
teraz sony mocno podci±gnê³o t± czê¶c systemu i tandem 42/58 nie daje powodów do narzekañ.
d¿ony - Czw 28 Maj, 2009
widzia³em dzisiaj w FJ lampkê nissin wygl±da³a fachowo. jutro pójde zeby mi do sonego sprowadzili i obczaje co to za jedna, kosztuje 622z³
MC - Czw 28 Maj, 2009
Z tego co wiem to Nissin z Sony nie bedzie dzialala...
black-dave - Sob 06 Sie, 2011
Witam, odswieze stary temat z moim pytaniem: czy ktos uzywa 43 lub 58 i moze podac mi jakies zasadnicze roznice tych lamp.
ghost - Sob 06 Sie, 2011
g³ównie moc, dodatkowo ró¿nice w sterowaniu podzia³em mocy w grupach (ale to gra rolê tylko je¿eli masz wiêcej ni¿ 3 lampy sterowane WL z a700 lub a900)
black-dave - Sob 06 Sie, 2011
glownie moc...to znaczy, ze 43 duzo slabsza i nie porobie zdjec na koncercie?
ghost - Sob 06 Sie, 2011
nie wiem czy poleganie na fleszu przy zdjêciach koncertowych to dobra droga
klimat takich zdjêæ chyba polega bardziej na ³apaniu zastanego...
black-dave - Sob 06 Sie, 2011
chodzi mi o robienie ludziom na imprezach...
ghost - Sob 06 Sie, 2011
no to raczej z bliska ni¿ z dalsza? 58 poka¿e swoj± przewagê przy odbijaniu od sufitu w du¿ych pomieszczeniach.
jaad75 - Sob 06 Sie, 2011
ghost napisa³/a: | 58 poka¿e swoj± przewagê przy odbijaniu od sufitu w du¿ych pomieszczeniach. | I przy filtrowaniu, w celu dopasowania flesza do barwy ¶wiat³a zastanego.
black-dave - Sob 06 Sie, 2011
dziekuje..
|
|