forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Obiektywy do studio Canon 1ds Mark III

Jesienny - Wto 22 Lip, 2008
Temat postu: Obiektywy do studio Canon 1ds Mark III
Nie znam się aż tak na Canonie. Prosiłbym o szybkie propozycje co do obiektywów do studio foto pod Canona 1ds Mark III. Firma stara się o dotacje, a jak mówię Canon+studio to dla mnie w tej chwili czarna magia trochę.
mavierk - Wto 22 Lip, 2008

Moim zdaniem do studio 24-70/2.8L i... to wszystko :) <- wg tego, co wyczytałem na innych forach :)
krisv740 - Wto 22 Lip, 2008

85/1,4 100/jakaś, 24-70//16-35 i bedzie pan zadowoloooonyyyy :mrgreen:

racja, jeszcze do tego 85/1.2L :)
MM - Wto 22 Lip, 2008

Po pierwsze jakie studio.
Po drugie jaki typ fotografii ma być tam uprawiany.
Na początek może być zoom, ale ja i tak bym kupił 35L, 50/1.4, 85/1.8 i 135L.

jaad75 - Wto 22 Lip, 2008

One wszystkie i tak ledwo zipią na tym sprzęcie... :smile:

jaad75, ale nie 85/1.2 :mrgreen:
tylko 5d umiera przy tym szkle w starej wersji oprogramowania :mrgreen:

moim zdaniem jak się ma 24-70/2.8 to mimo wszystko do studio stałki aż takiego znaczenia nie mają, podczas gdy i tak się je nieźle przymyka.

Inna sprawa to portreciki, które z 85/1.2 tyypowo xD

no ale... jak to MM napisał - do czego? bo jak stocki, to typowo coś innego.

Ok, doprecyzuję bo rzeczywiście trochę się zapędziłem. Potrety, osoby - nie bardzo, może w przyszłości. Głównie fotografia reklamowa - przedmioty. Można powiedzieć, że martwa natura/Stocki na własny użytek i na zamówienie.

Stałki OK, ale ze sprzętu o zgrozo będą też od czasu do czasu korzystały osoby, dla których stałka to pojęcie abstrakcyjne, więc osobiście byłbym za 24-70 + dwie, trzy stałki.

Jeśli fotografia reklamowa, to polecałbym tilt&shifty, bo często GO zwykłych obiektywów może być zbyt mała - no chyba, że w planach są również bardzo silne lampy...

dokładnie jak jaad75, radzi + ew. 100 macro?

no, dokladnie... w ogóle nie sprecyzowałeś.