forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Pierwsza lustrzanka - Canon, Olympus, Sony, Pentax, Nikon?

Penny - Wto 22 Lip, 2008
Temat postu: Pierwsza lustrzanka - Canon, Olympus, Sony, Pentax, Nikon?
Tak więc, na początku - dzień dobry! (:

Od kilku miesięcy przymierzam się do zakupu mojej pierwszej lustrzanki. Nie jestem profesjonalistką, raczej raczkującym amatorem; wcześniej robiłam zdjęcia zwykłym kompaktem Samsung, który nie oferował zbyt wielu możliwości i w dodatku należał do mojej siostry. Fotografia jest jednak moim dużym hobby, nie zaś chwilową zachcianką. Chciałabym się rozwijać w tej dziedzinie, więc tu pojawia się pytanie: jaki aparat powinnam wybrać?

Po pierwsze, koszt zakupu został ograniczony oczywiście przez rodziców - najprawdopodobniej przeznaczą na body+szkło maksymalnie 2000 złotych. Oczywiście trzeba również dokupić kartę pamięci i jakąś torbę, tego jednak nie wliczam.
Jest jeszcze kwestia obiektywu. Przez najbliższe kilka miesięcy nie będę miała żadnej możliwości zakupu jakiegoś porządnego szkła. Pozostaje mi więc wybór lustrzanki z w miarę porządnym - przynajmniej na potrzeby nauki obsługi sprzętu i nauki tak naprawdę w ogóle - kitem w zestawie.
Dodam, że to zakup na kilka następnych lat, chciałabym wybrać więc naprawdę niezły korpus, a wiem, że to trudne, zważywszy na ograniczenie finansowe. I nie do końca wiem, na fotografowaniu czego mam zamiar się skupić - pewnie wszystko wyjdzie 'w praniu'. Podejrzewam, że i tak postawię na uniwersalność.

Opcji jest kilka:

- Canon EOS 450D + 18-55mm IS - wiem, że zestaw przekracza wyznaczone dwa tysiące, liczę jednak na cud (jestem człowiekiem naiwnym), że cena w przeciągu kilku (dwóch?) tygodni spadnie. Czytałam kilka wątków w temacie i przeglądnęłam test (starając się zrozumieć, o co w poszczególnych parametrach może chodzić) i w sumie ten aparat podoba mi się najbardziej.