forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Kompakt vs. Lustro ... Nikon D60- Temat rozbudowany

Blackside - Czw 24 Lip, 2008
Temat postu: Kompakt vs. Lustro ... Nikon D60- Temat rozbudowany
Witam.
Wybrałem wasze forum bo jest wg.mnie jednym z lepszych.
Przeczytałem już tysądze postów, dziesiątki testów i ciągle jestem „zielony” .
Chcę kupić aparat cyfrowy, który będzie spełniał moje wymagania i oczywiście będzie robił dobre fotki. Wiem że to kwestia w 80% fotografa ale zawsze pozostaje troszkę na sprzęt.
Wymagań nie mam wielkich Aparat ma focic, być bezawaryjny, i poręczny. Zdjęcia robię raczej z doskoku, ale lubię pobawić sie ujęciami co w moim przypadku C A610 jest sprawą mocno ograniczoną. To właśnie skłania mnie do zmiany aparatu.
Zawsze myślałem że zdjęcia z kompaktu są z zasady słabszej jakości niż z lustra. A czytając różne testy odnoszę wrażenie że nie koniecznie.
W testach na waszej stronie są zakładki rozdzielczość . Przykładowo Lustro notuje wynik 1800LW/PH i Mój A610 ciut niżej 1600.
Myślę że nawet jakość zdjęć <jpg> z lustrzanki będzie lepsza niż z zaawansowanego kompakta.
Widziałem fotki z osławionego Fuji 9600 dla mnie nie są zbyt dobre. Zdjęcia często są jakby nie ostre<mydło?> W kompaktach ładują po 10mpx do małych matryc- mój 5mpx ma matryce 1/1,8 „ a teraz robią IS 5 8mpx na 1/2,5” dla mnie to kpina. Stąd też pomysł na lustro a ceny tych tanich są ciut wyższe niz hybryd. Moim oczom rękom i największym zaciekawieniem cieszy się Nikon D60 .A to za sprawą Niskich szumów, poręcznemu korpusowi, rewelacyjnemu wyświetlaczowi...
Więc teraz czas na moje pytania, mam nadzieje ze wsze odpowiedzi będą poparte doświadczeniem a nie „uwielbieniem” dla własnych sprzętów.