forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Zakup lustrzanki - czy 450d wystarczy?

qbik - Sob 16 Sie, 2008
Temat postu: Zakup lustrzanki - czy 450d wystarczy?
Witam wszystkich forumowiczow, to moj pierwszy post na forum jak widac, chcialem sie zwrocic z prosba o pomoc w podjeciu decyzji.

W fotografii jestem amatorem, do tej pory, jezeli chodzi o cyfrowki bazowalem na niewielkim kompakcie olka, wczesniej byla analogowa lustrzanka olka Is-300 w automacie. Zastanawialem sie teraz w sumie nad zakupem dobrego kompaktu z serii ultrazoom, w gre wchodzily olek sp-570uz ( jako ze do tej pory z olka bylem zadowolony) i panasonic fz18, aczkolwiek po przeczytaniu postow na forum o tym olku chyba zrezygnuje z zakupu, zatem zaczalem bardziej zastanawiac sie nad pojsciem o duzy krok dalej czyli nad zakupem lustra.

I teraz mam pytanie, czy 450d jest dobrym rozwiazaniem czy lepiej 40D, tzn wiem ze lepiej 40d bo nowszy i wiecej mozliwosci, ale wchodzi tu w gre duza roznica cenowa i czy dla amatora bedzie dobre 450d czy lepiej poczekac ( az troche stanieje :) ) i dozbierac troche na 40d?

I jaki obiektyw taki uniwersalny, zeby nie byl ciezki nie za duzy gabarytowo, wiem ze gabaryty ograniczaja ogniskowa dlatego jestem gotow zrezygnowac z zooma. Bo dlatego tez myslalem o kompakcie, ktorym wiadomo nie osiagne takiej jakosci ale w nieduzych gabarytach dysponuje ogniskowa do 500mm.

Prosilbym o wszelkie sugestie za ktore bede wdzieczny, bo po ostatnich postach mam juz metlik w glowie i niewiem czy az za bardzo sie w to nie zaglebiam.

Blackside - Sob 16 Sie, 2008

Myślę że na początek 450 Ci wystarczy. Ja też myślałem czy nie poczekac i dołożyc, ale doszłem do wniosku ze czas ucieka a zawsze będzie coś lepszego " niewiele droższego" a za rok dwa D40 pewnie będzie w cenie D400 i wtedy sobie kupisz....
Ostegolectric - Sob 16 Sie, 2008