forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Wybierzcie mi obiektyw do Canona 30D

mehau - Pią 22 Sie, 2008
Temat postu: Wybierzcie mi obiektyw do Canona 30D
Witam serdecznie

Jestem amatorem, posiadam canona 30D + tamron AF 28-80 /3.5-5.6 58mm
Wybieram sie w dluga podroz w malownicze miasta i zamierzam kupic nowy obiektyw :
- kwota do ok.2000zl
- przeznaczenie : uniwersalnie ( krajobraz miejski dzien/noc, nie potrzebuje duzych przyblizen)

Oczekuje na propozycje spejalistow.

Pozdrawiam

komor - Pią 22 Sie, 2008

Z opisu wynika, że ewidentnie brakuje Ci szerokiego kąta, co przy krajobrazie jest jak znalazł. Masz więc do wyboru Canona 10-22, ale ciężko się będzie zmieścić z ceną. Pozostaje więc na polu bitwy Sigma 10-20 (zmieścisz się w cenie) lub pełnoklatkowa Sigma 12-24 (droższa). Ewentualnie jak masz czas zaczekać, to może warto zaczekać do testu Tokiny 10-16/2.8, która jest najnowszym graczem na tym polu. Podstawową różnicą między Tokiną a poprzednimi obiektywami jest dobre i stałe światło f/2.8, wadą najmniejszy zakres ogniskowych no i zobaczymy co z jakością obrazowania...
mehau - Pią 22 Sie, 2008

Dzieki za odpowiedz komor,
A co powiesz na temat obiektywu , kotrego sam uzywasz :
Sigma 17-70/2.8-4.5 DC Macro

???

jaad75 - Pią 22 Sie, 2008

komor napisał/a:
i zobaczymy co z jakością obrazowania...

Jest znacznie lepsza niż wymienionych wcześniej - naprawdę nie trzeba czekać do testu Arka, żeby to stwierdzić...

goltar - Pią 22 Sie, 2008

komor napisał/a:
Ewentualnie jak masz czas zaczekać, to może warto zaczekać do testu Tokiny 10-16/2.8,
Tokiny 11-16 f/2.8 i link podałeś do Sigmy a nie Tokiny ;)
muad - Pią 22 Sie, 2008

Z szerokich kątów ta Tokina 11-16 wydaję się być najciekawszą propozycją, sam chciałem ją kupic ale zależało mi na obiektywie od razu pod FF i dlatego wybrałem sigmę 12-24.
Arek - Pią 22 Sie, 2008

jaad75 napisał/a:
Jest znacznie lepsza niż wymienionych wcześniej

Tak? A porównywałeś w obiektywnych warunkach z Canonem 10-22?