forum.optyczne.pl

Cyfrowe lustrzanki - Jaka jest przyszlość formatu APS-C?

Tutejszyn - Sob 08 Lis, 2008
Temat postu: Jaka jest przyszlość formatu APS-C?
To chyba na optycznych.pl (a może to było na fotografuj.pl) przeczytałem tekst, w którym autor opisywał, jak to dawniej profesjonaliści używali aparatów dalmierzowych, a porządne tele było obiektem powszechnej zazdrości. Dziś patrzę na swój sprzęt: C 400D i superzoom 18-200 IS Sigmy i trochę gniecie mnie ten napis na aparacie „entry level”. Przecież jestem cholera profesjonalistą, tyle tylko, że nie zajmuję się fotografią zawodowo. No dobra, żarty na bok, bo naprawdę mam ogromny zgryz z odpowiedzią na pytanie: „co dalej?”. Od dłuższego czasu staczam wewnętrzną batalię z rozsądkiem, czy wchodzić w pełną klatkę, czy pozostać przy formacie APS-C. Słowo „wchodzić” znaczy tutaj: poczekać, aż pełna klatka zejdzie do klasy amatorskiej. A może przyszłość dla tej klasy jest już na zawsze związana z formatem APS-C.. Może jest zbyt dużo ludzi, którzy posiadają dobre szkła, do których dokręcają jedynie nowocześniejsze body. Ostatnio coraz częściej skłaniam się do tego drugiego rozwiązania. Kupić kilka fajnych ostrych szkieł, a pełną klatkę traktować już tylko w kategoriach ciekawostek na optycznych.pl. Chciałbym spotkać tylko jakiegoś proroka, który mi powie, że zawsze będę miał co dokręcać do tych szkieł..

PS
Oczywiście problem nie spedza mi snu z powiek. Robię foty ile wlezie i cieszę się, że są takie fajne :) )

rafalg - Sob 08 Lis, 2008

Pełna klatka raczej szybko nie zejdzie do klasy amatorskiej o ile wogóle. Będzie raczej zarezerwowana dla wyższej półki. Formaty niepełnoklatkowe pozostaną może być tak że APS-H przesunie się do klasy półprofesjonalnej. Co do zakupów to ja mam taką politykę, że ewentualne zasoby finansowe przeznaczam na zakup szkieł z przeznaczeniem pod FF jak kiedyś będę przechodził (poczekam na 5D jak stanieje) to kolekcję bedę miał gotową.
novy - Sob 08 Lis, 2008