forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu kompaktowego - Który aparat wybrać?

Mishpatim - Pon 10 Lis, 2008
Temat postu: Który aparat wybrać?
Witam.
Proszę o pomoc w wybraniu aparatu dla osoby początkującej z listy poniżej:

Sony Sony Cyber-shot DSC-H50
Fujifilm FinePix S8100
PANASONIC LUMIX DMC-FZ28
PANASONIC FZ18

Proszę o szybką pomoc,aparat ma być prezentem który muszę już zamówić żeby zdążyć na czas.
Chyba że macie jakieś lepsze propozycje z tej półki..

>z góry dziękuje i pozdrawiam

rafalg - Pon 10 Lis, 2008

Polecam użycie opcji "Szukaj".
Mishpatim - Pon 10 Lis, 2008

..zanim napisałem tego posta sporo czasu spędziłem na szukaniu i porównywaniu tych modeli. Dla amatora takiego jak ja jest to spory problem wybrać ten lepszy, biorąc pod uwagę jeszcze jak bardzo sprzeczne potrafią być opinie na ich temat../..im dłużej szukam tym jest mi ciężej podjąć decyzję, a podane dane techniczne nic mi nie mówią.(nie znam się na tym)
WojciechW - Pon 10 Lis, 2008

Z powyższego zestawu dla siebie wybrałbym FZ-28 dlatego, że oferuje najszersze możliwości stosowania różnych trybów wykonywania zdjęć i filmów video oraz zapis RAW. Ma też niezły obiektyw. Fuji robi dobre dobre hybrydy, ale S8100 liczbą możliwości ustępuję chyba znacznie FZ-28. Co innego S 9600.

Zaznaczam, że opieram się głównie na lekturze testów. Myśle trochę o hybrydzie, ale czymś wyrażnie tańszym i lżejszym, może Kodaku Z 1012, bo chodziloby mi tylko o względnie lekki aparat z dużym zoomem na wycieczki górskie uzupelniający niepraktyczny w takich sytuacjach ze względu na wagę K20D i G9 z zoomem tylko 6x.

Pozdrawiam,
WojciechW

DamageMax - Pon 10 Lis, 2008

Po podobnym dylemacie wybrałem Panasonica FZ 28. Wystarcza jako zaawansowany kompakt z opcjami ustawien znanymi z lustrzanek. Do zabawy w fotografowanie wystarczy, dla zaawansowanego polecam mimo wszystko lustrzanke.
Mishpatim - Wto 11 Lis, 2008

Może ktoś mi podać link gdzie mógłbym porównać zdjęcia ?
np:Panasonica FZ-28; z Sony Sony DSC-H50