forum.optyczne.pl

Obiektywy fotograficzne - Konwertery do Canona na inne mocowania

edmun - Pią 14 Lis, 2008
Temat postu: Konwertery do Canona na inne mocowania
Jak to zwykle bywa nie minęło kilka dni odkąd odebrałem mojego 40D, a tu pojawił się kłopot bo jestem totalnie zielony jeśli chodzi o obiektywy.
O ile wiem, że do Canona 40D można podpiąć obiektywy EF i EF-S sygnowane logiem Canona, to nie mam zielonego pojęcia o tym, jakie inne obiektywy można mocować.
Co z mocowaniem FD? Czy jest to tylko dla starych lustrzanek Canona?
Jakie mocowania mają Nikkory/Sigmy/Tamrony i inne ?
Czy można je zamontować do 40D?
Jak szukać konwerterów? Jak można zamontować szkła Heliosa i czy one mają mocowanie M42? Jak zamontować takie M42 za pomocą przejściówki ?

Potrzebuje jakiegoś wytłumaczenia, albo linka gdzie można znaleźć informację na te pytania.
Niestety nie wiem nic na temat obiektywów i nie wiem czy FD będzie działać na aparacie z EF i EF-S itd.

piotrmkg - Pią 14 Lis, 2008

aby zalozyc obiektyw nikkora na kanona potrzebujesz czegos takiego:
http://www.16-9.net/nikon_g/

co do m42, kupujesz przejscowke M42->canon EF, nakrecasz na obiektyw, zakladasz na body jak zwykly obiektyw EF.

aby zalozyc manualnego canona fd potrzeba czegos takiego/podobnego:
http://www.bobatkins.com/...s_adapters.html

belkot77 - Pią 14 Lis, 2008

Jesli chodzi o przejsce z M42 na canona to oczywiscie AF ci nie bedzie dzialal :)
Mam taka przejsciowke bo zakladalem heliosa 50mm. Zdjecia oczywiscie o niebo lepsze od kita 17-55 ale za 300 zl mozesz kupic Canona 50mm 1.8 ktory jest lepszy od heliosa (i ma AF)

edmun - Pią 14 Lis, 2008

posiadam kilka szkieł które używałem do zenitha, a co do af to akurat nie problem, ręczne ostrzenie też jest miłe.
jak w przypadku sigmy czy tamrona? tam też są potrzebne jakieś przejściówki ?

czy przy obiektywach FD jest AF czy również ręczne ostrzenie ?