forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Lustrzanka dla kobiety :D

Kasieńka - Pon 17 Lis, 2008
Temat postu: Lustrzanka dla kobiety :D
Witam wszystkich użytkowników forum. Jak zauważyliście jestem tu nowa :D
Bardzo proszę o pomoc w wyborze lustrzanki cyfrowej. Do tej pory jestem użytkowniczką kompaktu Sony DSC-H1. Potrzebuje lustrzanki do amatorskiej fotografii, głownie przyrody i zwierząt. Chodzi mi o aparat dostępny dla użytkownika, funkcjonalny, łatwy w obsłudze itp. Nie szukam aparatu do zdjęć typowo artystycznych. Po prostu jestem miłośniczką dzikiej przyrody i zwierząt i lubię ją uwieczniać :D Chciałabym aby aparat sprawował się dobrze przy słabym naświetleniu, co niestety przy moim dotychczasowym sprzęcie jest dość kiepskie. Chciałabym się dowiedzieć jak patrzeć na stabilizacje w korpusie. Bo słyszałam podzielone zdania. Zależy mi jeszcze na life view, ponieważ dużo robię zdjęć na makro i boję się wizjera (zawsze korzystałam z life view). Zastanawiałam się nad aparatami :
Nikon D80/D90
Olympus E3
Sony Alpha 300/350/700
Canon EOS 40D/50D ewentualnie 450D.
Proszę o odpowiedź i jakieś rady, wskazówki względem mojego fotografowania (w życiu nie miałam lustrzanki w ręku). :D
Z góry dziękuje.
Kaśka

RB - Pon 17 Lis, 2008
Temat postu: Re: Lustrzanka dla kobiety :D
Do przyrody, a szczególnie różnistych zwierzątek o niemikroskopowych wymiarach, z tych bodies co wymieniłaś to 40d. I przygotuj się na zakupy długich szkieł za c.a. półtora-dwukrotność ceny korpusu. I tak te są u Canona tanie jak na jakość.
krisv740 - Pon 17 Lis, 2008

szanowna koleżanko!
w zasadzie amatorsko to każdym z tych aparatów zrobisz zdjęcia przyrody i zwierząt lepsze niż kompaktem

ale serio, to popatrz w sklepach (internetowych) jakie szkła cię interesują (ile pieniążków chcesz na nie wydać) i pod to dobieraj system

przydatne są także testy na : http://www.optyczne.pl/Te...Inne_testy.html

wiele dowiesz się z tematów na forum dotyczących obiektywów do "twoich zainteresowań"

imo każdy będzie ci doradzał, ale tak naprawdę to ewentualnie powielał swój wybór, lub go poprawiał

wiele zależy od świadomości pytającego - więc aby dobrze wybrać zacznij od poznania szkieł/obiektywów, decyzji ile chcesz przelać na konto swojego hobby, a później decyduj o systemie w który wejdziesz :cool:

przepraszam jeśli moja odpowiedź nie spełnia twoich oczekiwań, ale napisałem w najlepszej wierze :smile: :cool:

Baku - Wto 18 Lis, 2008

Najlepszy live view to mają Sony a300/350.
Nikonem D90 nakręcisz film.
Olympus E3 jest świetnie uszczelniony i sprawdzi się w trudnych warunkach.
Canon 40D/50D da Ci szybki tryb seryjny i świetną pracę na wysokich czułościach.

Na te trudne warunki oświetleniowe (zacienione miejsca, bez lampy) to bym jednak polecał Nikona D90 / Canona 40/50. A do tego jasne obiektywy stałoogniskowe (tu chyba Canon ma jednak więcej do powiedzenia).
Jeśli chodzi o stabilizację w korpusie, to dobrze jak jest, bo można wyłączyć. Czasem się przyda i wtedy można włączyć. Ale ani Canon ani Nikon tego nie praktykują (tylko w obiektywach). Generalnie do obiektów ruchomych w słabym oświetleniu to nic nie da. Raczej ma zadanie kompensować drganie ręki, ale przecież do poważnej fotografii przyrodniczej na pewno nabędziesz jakiś statywik, prawda?

RB - Wto 18 Lis, 2008

Baku napisał/a:

Jeśli chodzi o stabilizację w korpusie, to dobrze jak jest, bo można wyłączyć. Czasem się przyda i wtedy można włączyć. Ale ani Canon ani Nikon tego nie praktykują (tylko w obiektywach). Generalnie do obiektów ruchomych w słabym oświetleniu to nic nie da. Raczej ma zadanie kompensować drganie ręki, ale przecież do poważnej fotografii przyrodniczej na pewno nabędziesz jakiś statywik, prawda?


Delikatnie OT, ale ośmielę się troche popolemizowac:
Koleżanka raczej mówi o takiej mniej poważnej foto przyrody, jak myśle. W takiej często jednak po prostu się idzie bez statywu. Nie robi się zasiadek itede. I tu niekiedy stabilizacja się przydaje. Nie wszystkie obiekty, nawet te potencjalnie bardzo ruchliwe, się akurat ruszają. Szczególnie gdy ma się dość tani i ciemny obiektyw jednak stabilizacja może sporo pomóc. Ja radze jednak odwrotną metodę - kiedy na pewno się nie przyda to wyłączyć. Na statywie. Nie chę oczywiście jakoś specjalnie uwydatniac przydatności stabilizacji wszędzie i wobec, aby było jasne...

Baku - Wto 18 Lis, 2008

W sumie, RB, masz rację. Mam statyw taki w sumie bardzo prościutki, ale to obowiązkowy dla mnie ekwipunek na wycieczkach. Ostatnio go ze sobą nie zabrałem. Chciałem zrobić w lesie zdjęcie pająka z ładną pajęczyną. Było raczej ponuro (jak to w listopadzie) i cienisto (jak to w lesie) a pająk raczej wysoko (jak to pająk). Zrobiłem mu X zdjęć posiłkując się dość dużym ISO. Później w domu wszystkie co do jednego skasowałem. I tu zagościła w mojej głowie myśl: Czy stabilizacja by mi pomogła? Pająk nie uciekał (nawet pozował), tylko drżała (trochę z zimna też) moja łapa wyciągnięta w dość niewygodnej pozycji, próbując utrzymać te 1300g.

Konkluzja dla Kasieńki: Warto mieć i statyw i stabilizacje. Ale z obecności stabilizacji w korpusie nie robiłbym powodu NR 1 by kupić aparat takiej czy innej firmy.

Arek - Wto 18 Lis, 2008

Przy makro liczy się duża głębia ostrości i tutaj fory ma Olympus. Zresztą ma fajne szkiełko makro w postaci ZD 2/50. Można też tam podpiąć Sigmy 70, 105 i 150 mm oraz drogiego ZD 2/150. Zaletą E-3 jest dobra stabilizacja w korpusie oraz uchylny i obrotowy wyświetlacz, który pozwala poszaleć w makro.

Świetnym szkłem makro jest Nikkor 105 VR. Ma stabilizację. W zestawie z Nikonem D90 zrobisz takie
zdjęcia, że hoho...

Kasieńka - Wto 18 Lis, 2008

Co do mojej fotografii przyrody :D
- głownie robię zdjęcia z marszu, obiektom napotkanym :D Np. Idę na 15-sto kilometrowy spacerek :D jakieś bagienka, lasy, rzeczki, pola itp. i pstrykam wszytko co wydaje mi się interesujące (zwierzątka, krajobrazy, robale, roślinki)
- zdarzają się jak to nazwał RB zasiadki, typu ambona, wygodne miejsce pod krzaczkiem itp. :D Zazwyczaj urządzam zasiadkę 2h przed zmierzchem, aż do ciemności które uniemożliwiają mi fotografowanie.
- a co do statywu to mam pewne obawy, gdyż na takim 15-sto kilometrowym spacerku, nie wiem co się dzieje ze statywem ale z kilometra na kilometr robi się cięższy :D (nie wiem może coś podjada jak nie widzę) :lol: A przy spotkaniu zwierzęcia w lesie na spacerku ma się zaledwie chwilkę żeby zdążyć pstryknąć mu zdjęcie. Więc pomysł rozstawiania w takich chwilach statywu mija się z celem.
A co do aparatów pomiędzy którymi wybieram , po tym co od wam się dowiedziałam i wyczytałam na rożnego rodzaju stronkach internetowych to:
- Olympus E3 mimo że jest dobrym aparatem, to ubogi asortyment oprzyrządowania sprawia iż będę musiała z niego zrezygnować.
- O Sony każdy pisze inaczej. Jedni zachwalają, inni krytykują. Więc wole nie testować na sobie które opinie są prawdziwe. Byłam skłonna do zakupy aparatu tej firmy, gdyż obecnie posiadam taki, i bardzo dobrze mi się z nim współpracuje, ale zeźlił mnie fakt iż w Sony A700 nie ma life view. I już go nie lubię :(
- Obecnie zostały mi Canon i Nikon, z dużym naciskiem na Nikona.
Więc jeśli możecie to proszę o pomoc w rozwianiu wątpliwości. :D

007areka - Wto 18 Lis, 2008

...a skad ten nacisk sie wzial??
krisv740 - Wto 18 Lis, 2008

d90 +70-300 vr na początek + coś szerokiego

to zestaw początkujący
poźniej w nikonie brak w zasadzie rozsądnej dłuższej 'budgetowej" propozycji
można 100-300 f4 sigmy/ jakieś 150-500/120-400/80-400(inne) sigmy
ew.80-400/200-400(strasznie drogi)

w canonie 40d/50d+ 70-300 is usm

rozwojowo - 100-400 is usm

tanio ( :mrgreen: :twisted: :?: ) i w miarę jakościowo

do każdego cośszerokiego i już jest

o wadze lekkiej nie ma co myśleć-jeśli ma być fajnie
statyw - przydaje się - waga-kompozyt-rozwiązanie - minus-cena :twisted:

mavierk - Wto 18 Lis, 2008

Moim zdaniem dla typowego amatora, który nie chce wydawać kokosów na fotografię a zarazem chce mieć w miarę super sprzęt na zwierzaczki to w sumie powinien wystarczyć dobry 70-300 :) Czyli moim zdaniem sony i nikon:

A700 + 70-300G
d90 + 70-300VR

Ale problem z nikonem jest taki, że aktualnie nie ma racjonalnych szans na rozwój w kierunku w miarę budżetowej foto - 80-400VR jest wolny, 70-200VR z TCx2 nie ma powalającej jakości + jasności. 100-300/4 Sigmy powinno być zadawalające... ale to 300mm

A za to sony... Takie A700 + 70-400G, jeśli będzie jakościowo sięgać podobnej mu eLi, to chyba warto byłoby wydać na ten zestawik te kilka kółeczek :)

RB - Wto 18 Lis, 2008

mavierk napisał/a:

A za to sony... Takie A700 + 70-400G, jeśli będzie jakościowo sięgać podobnej mu eLi, to chyba warto byłoby wydać na ten zestawik te kilka kółeczek :)


Tylko ile i... kiedy wreszcie?

mavierk - Wto 18 Lis, 2008

jak 70-300G się znudzi :D
krisv740 - Wto 18 Lis, 2008

mavierk, a masz może informacje ile ta legenda 70-400 sony będzie kosztować?
bo jak podobnie jak 70-200 2.8 to ja zostanę jednak przy kwakonie :twisted:

mavierk - Sro 19 Lis, 2008

no myślę, żę nie powinna być tańsza od 100-400L, więc pewnie okolice 70-200/2.8 i to na dodatek z IS :)

Alternatywą jest jeszcze 70-200/4L z TC x 1.4 od kenko, żeby za drogo nie było :) Wtedy spokojnie na 100-400L można odkładać.

MC - Sro 19 Lis, 2008

70-400G ma wychodzic ponizej 5tysiecy. Jesli bedzie lepszy od niemlodego przeciez 100-400L to wyzsza cena ma uzasadnienie :razz:
RB - Sro 19 Lis, 2008

MC napisał/a:
70-400G ma wychodzic ponizej 5tysiecy. Jesli bedzie lepszy od niemlodego przeciez 100-400L to wyzsza cena ma uzasadnienie :razz:


Okej, ale kiedy będzie... luty, marzec czy październik...

MC - Sro 19 Lis, 2008

Ponoc ma byc na poczatku roku. I mam nadzieje, ze jesli chodzi o dostepnosc to bedzie blizej A900 niz 70-300G :wink:
Baku - Sro 19 Lis, 2008

Cytat:
Alternatywą jest jeszcze 70-200/4L z TC x 1.4 od kenko, żeby za drogo nie było :) Wtedy spokojnie na 100-400L można odkładać.


Bardzo rozsądna propozycja, wymagająca co najmniej poważnego rozważenia. Wszystkie dotychczasowe propozycje albo oferują półśrodki (Nikkon: d90 + 70-300VR) albo niedostępne jeszcze obiektywy o nieustalonej cenie i jakości (Sony: a700 + 70-400G).

Canonik 40D (brać, póki jeszcze są! - ok 2300 zł)
EF 70-200 f4 (ok 1800 zł)
Kenko 1.4 (ok 600 zł)

Wyjdzie razem ok. 4700 zł. A obiektyw z zakresu 70-200 zawsze się przyda. I wtedy można zbierać na 100-400 IS, które do tych zastosowań sprawdzi się świetnie.

Albo wariant nieco bardziej budżetowy:
Canonik 40D (brać, póki jeszcze są! - ok 2300 zł)
EF 70-300 f4-5,6 IS (ok 1700 zł)

Za 4000 zł otrzymujemy dość długi zoomik ze stabilizacją. Optycznie 70-300 trudno zarzucić jakieś istotne wady, trzeba natomiast liczyć się z konstrukcją ze średniej półki i średnią pracą AFu. No i od razu zbierać na 100-400 :lol:

Albo od razu kupić co trzeba... 40D + 100-400, razem 6800 zł :???:

ps.
Ten zestaw a700 i 70-400 wyglądałby bardzo ciekawie. Gdyby tylko najważniejszy jego element czyli obiektyw, nie był taką niewiadomą.

MM - Sro 19 Lis, 2008

MC napisał/a:
70-400G ma wychodzic ponizej 5tysiecy. Jesli bedzie lepszy od niemlodego przeciez 100-400L to wyzsza cena ma uzasadnienie :razz:


Tylko niech jeszcze Sony zrobi coś pod co będzie to można podłączyć. Chodzi o dobry aparat z cropem. Chwilowo w Sony jak dla mnie takiego nie ma. Cel jest wiadomo jaki - samoloty.

RB - Sro 19 Lis, 2008

MM napisał/a:
MC napisał/a:
70-400G ma wychodzic ponizej 5tysiecy. Jesli bedzie lepszy od niemlodego przeciez 100-400L to wyzsza cena ma uzasadnienie :razz:


Tylko niech jeszcze Sony zrobi coś pod co będzie to można podłączyć. Chodzi o dobry aparat z cropem. Chwilowo w Sony jak dla mnie takiego nie ma. Cel jest wiadomo jaki - samoloty.


Nie sądzę aby zrobili body wyraźnie konkurencyjne w tej dziedzinie (samoloty, zwierzęta i ptice) do analogicznych cenowo Canonów.

Wujek_Pstrykacz - Sro 19 Lis, 2008

Czemu. Powinni. Przecież to taka super firma.
Kasieńka - Sro 19 Lis, 2008

Zorientowałam się w obiektywach i ich cenach o długiej ogniskowej i chciałabym abyście wyrazili swoje zdanie na temat tych obiektywów, i ich pracy z aparatem Nikon D90. Czy ta względnie nie duża cena (tu mogę się mylić, nie wiem czy 4000zł to jest mało) w porównaniu do innych obiektywów nie ma przełożenia na jakości i pracy danego zestawu.
A co do nacisku na Nikona to do Canona mam uraz ponieważ kilkoro moich znajomych zakupiło aparaty tej firmy, i porównując ich zdjęcia z moimi (Sony DSC-H1) to tragedia. A cena była taka sama a niekiedy mój był tańszy ( nie wiem może po prostu nie umieją robić zdjęć).
Obiektywy , którym się przyglądałam :
Sigma 135-400 f/4.5-5.6 APO RF ASP ok 2000zł
Tamron AF 28-300 f/3.5-6.3 XR Di VC LD Aspherical (IF) Macro ok 2000zł
Tokina AT-X 80-400 f/4.5-5.6 AF II SD ok 2000zł
Sigma 170-500 f/5.0-6.3 RF APO ASP ok 2800zł
Sigma 120-400 f/4.5-5.6 DG OS HSM ok. 2800zł
Tamron AF SP 200-500 f/5-6.3 Di LD (IF) ok. 3000zł
Sigma 150-500 f/5-6.3 DG OS HSM ok. 3200zł
Sigma 50-500 f/4.0-6.3 EX APO RF HSM* Nikon ok. 4000zł
Sigma 80-400 f/4.5-5.6 APO EX OS ok. 4000zł

MC - Sro 19 Lis, 2008

Kasieńka napisał/a:
Tamron AF 28-300 f/3.5-6.3 XR Di VC LD Aspherical (IF) Macro ok 2000zł

Stanowczo nie.
Kasieńka napisał/a:
Tamron AF SP 200-500 f/5-6.3 Di LD (IF) ok. 3000zł

Niektorzy go chwala, ale to baaardzo dlugie szklo.
Kasieńka napisał/a:
Sigma 50-500 f/4.0-6.3 EX APO RF HSM* Nikon ok. 4000zł

Testowalem i niewiele dobrego o nim moge powiedziec.

Generalnie widze, ze baaardzo dlugie szkla wybierasz...

MM - Sro 19 Lis, 2008

Lista długa. Jeżeli ma nie być stabilizacji to ja bym brał Sigmę 50-500. Generalnie jest to bardzo przyzwoite szkło. Jeżeli ma być stabilizacja to Sigma 120-400 OS lub 80-400 OS (ta druga nawet chyba bardziej choć konstrukcja stara). A tak naprawdę to chcąc kupić Nikona zaoszczędź sobie trochę na lepszy obiektyw podstawowy lub lampę zewnętrzną i kup Nikkora 70-300 VR. Z całą pewnością będziesz zadowolona bo to świetne amatorskie szkło - szybkie, pewne, z niesamowitą stabilizacją ( dwa razy lepszą niż ma którakolwiek Sigma), lekkie, raczej małe i TANIE.
MC - Sro 19 Lis, 2008

MM napisał/a:
Jeżeli ma nie być stabilizacji to ja bym brał Sigmę 50-500.

Uzytkowalem ja na zlocie i mam o niej nienajlepsze zdanie... Moze jakias taka sztuka mi sie trafila...

MM - Sro 19 Lis, 2008

MC napisał/a:

Uzytkowalem ja na zlocie i mam o niej nienajlepsze zdanie... Moze jakias taka sztuka mi sie trafila...


W pracy mam taką pod Nikona, podpinałem pod swojego 20D wersję na Canona i zaraz potem robiłem na 100-400L - ta Sigma jak na taką rozpiętość ogniskowych naprawdę nie jest zła. Ma wiele ograniczeń (rozmiary, brak stabilizacji, światłosiła), ale zdjęcia robi przyzwoite. Z całą pewnością amator będzie zadowolony. Można lepiej - generalnie niemal zawsze można lepiej :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group