|
forum.optyczne.pl
|
 |
Obiektywy fotograficzne - Nikkor 50mm/ f 1.8 pomozcie -potrzebna polska instrukcja
grzegorzdz72 - Czw 20 Lis, 2008 Temat postu: Nikkor 50mm/ f 1.8 pomozcie -potrzebna polska instrukcja witam!
Kupilem dzisiaj obiektyw Nikkor 50mm f1.8 (made in China).
Szukam do niego instrukcji obsługi w jezyku polskim(załączona jest po angielsku,chinsku, niemiecku itd). Posiadam aparat NIKON D50 i dwa kitowe obiektywy 18-55 i 55-200. Natomaist ten o którym pisze ma jakies dodatkowe pierscienie obrotowe, jakis przelacznik (to chyba blokada). Jestem początkujacym amatorem i nie znam sie za bardzo. moze ktos ma instrukcje lub zna link skad moglbym pobrac takową. prosze o pomoc.
wysyłam link do zdjecia. tam zaznaczylem o jak ipierscien i przelacznik mi dokladnie chodzi:
http://www.fotosik.pl/pok...51e4231ded.html
pozdrawiam
ghost - Czw 20 Lis, 2008
ustawiasz na 22 i blokujesz. w d50 (o ile jak w d80) jego funkcjonalność wynosi 0.
kiedyś tak zmieniało się przesłonę. teraz robi się to z body.
mavierk - Czw 20 Lis, 2008
ustaw przysłonę na 22 i będzie Ci współpracować bez problemu z puszką - a ten przełącznik to takie coś, co nam pomaga omyłkowo ruszać pierścieniem
AQQ - Czw 20 Lis, 2008
mavierk napisał/a: | co nam pomaga omyłkowo ruszać pierścieniem |
powinno być
co nam nie pozwala omyłkowo ruszać pierścieniem
(bo go blokuje, ale tylko przy ustawionej f22)
racja racja, piwo mu!
Jak coś jeszcze, to z chęcią zastąpimy karteczkę, którą nazywa się instrukcją obsługi
garreth - Czw 20 Lis, 2008
jak wyżej, czyli przysłona na f/22 i blokujesz
przycisk blokady "odbezpieczasz" tylko w przypadku, gdy obiektyw podpinasz do aparatu, który nie posiada funkcji sterowania przysłonami z korpusu
ghost - Czw 20 Lis, 2008
podobno w d70 pierścień jeszcze działał w trybie M.
D80 to już EE.
ja tam wątpie - mam d70s i mi EE wyskakuje
ghost - Czw 20 Lis, 2008
szczerze to nie sprawdzałem osobiście, ale mam znajomych którzy twierdzili że działa.
być może zaufałem tej opini zbyt pośpiesznie.