forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Co wybrać E-3 czy D300 a może coś innego?

Gabriel - Czw 27 Lis, 2008
Temat postu: Co wybrać E-3 czy D300 a może coś innego?
Witam
Proszę o pomoc przy wyborze lustra
Planuje kupić aparat z obiektywami na początku przyszłego roku
taki prezent przedślubny, który trochę się zwróci robiąc mój ślub.

Limit finansowy to ok. 2500 dolarów albo 7000 zł
Przypuszczam, że ten sprzęt to to decyzja mojego życia jeżeli chodzi o system bo raczej go nie zmienię, i też w tej cenie chcę kupić cały zestaw bo po ślubie będą inne wydatki i nie wiem kiedy mnie będzie stać na uzupełnienie systemy po za kartami, filtrami itp.

Ogółem fotografuje wszystko, plener, studio, typowa reporterka i czasem jakiś ślub na full
i dużo eksperymentów...
Do tej pory używałem porzyczaków: olków, canonów i nikonów.
sam posiadam fuji 9500s (na którym się uczyłem), kolekcje na m42 i kieva
Część sprzetu zamierzam sprowadzać ze stanów

Więc zastanawiam nad:

E-3. + lampa fl50r, grip i jakiś zestaw obiektywów do limitu finansowego
np. ZD 14-54, 50-200, stałka 50
lub sigmy stałki: 24, 30 lub 105 i gdzieś w stanach znalazłem sigmę 70-200 f.2,8

d300 +lampa sb900, grip i jakiś obiektyw z vr nie mam koncepcji i jakaś stałka do limitu finansowego

Interesują mnie jasne obiektywy skłaniam się ku e-3 bo ona ma stabilizacje w korpusie i
i fajne jasne obiektywy są tańsze od tych ze stabilizacją u nikona
w e-3 martwi mnie tylko mały rozmiar matrycy
a nikonie ciemniejsze obiektywy niż w tej samej cenie u olka i mała liczba przewodnia 34

a może tycio gorsze body typu d90 czy e-30
albo w ogóle pentax k20d czy jakiś canon bo tu nie mam rozeznania
a może coś całkowicie innego, jestem otwarty na ciekawe propozycje

powiem, że do sony nie mam przekonania miałem sony w rękach i po prostu coś mi nie leży osobiście wolałem minolty ale to moje zdanie i proszę o uszanowanie
i może dodam że lubię duże korpusy np. pentaxy mi leżą na np. canon 400d nie

Bardzo proszę o pomoc i za każda z góry dzięki
I taka mała proźba czytając inne tematy zauważyłem że nagle posty całkowicie odbiegają albo trwa jakaś dziwna wymiana zdań o mniej ważnym znaczeniu proszę na temat.
Dzięki

Daimon - Czw 27 Lis, 2008

Zdecydowanie postawił bym na D300 i Nikkora AF-S DX 17-55 mm f/2.8G IF-ED.
Tutaj kilka opinii o tym szkle, podpiętym do D300.
http://www.optyczne.pl/in...363&typ=0&moc=0
Ostry, jasny i szybki- czego chcieć więcej?
Nie ma stabilizacji, ale jej brak rekompensuje Ci stałe światło 2.8. Nie uważam też, by przy tym zakresie ogniskowych była ona niezbędna.

Na drugim miejscu Canon 40d, w tej chwili w rewelacyjnie niskiej cenie. Mógł byś bardziej zaszaleć przy zakupie szkła/szkieł, bo zostało by Ci więcej grosza. :smile:

Olka i Pentaxa K20d bym sobie odpuścił ze względu na zbyt gęsto upakowane matryce.

WojciechW - Czw 27 Lis, 2008

Drogi Kolego.

Ja też swego czasu kupowałem "lustrzankę przedślubną', a właściwie to nawet dwie jedną dużą, a drugą małą. Dużą był Pantaconsix, który kosztował wtedy moje trzy pensje czyli około 8200 zł. Właściwie był to nawet okres przednarzeczeński, a póżniej jako odpowiedzialny mąż i ojciec rodziny przez długi czas nie mogłem wydawać takich sum na sprzęt tylko robić zdjęcia swojej wybrance.

A z lustrzanek to mam K20D, która wielkością przypomina mi Pentaconsixa, ale jestem z niej zadowolony, bo jest wygodna w obsłudze i robi niezłe zdjęcia. Co do obiektywów do Pentaxa to można coś dobrać i niekoniecznie aż tak bardzo drogo. Ale innymi aparatami też można robić zdjęcia żonie.

Pozdrawiam bardzo serdecznie,
WojciechW

[ Dodano: Czw 27 Lis, 2008 11:26 ]
Daimon napisał/a:


Olka i Pentaxa K20d bym sobie odpuścił ze względu na zbyt gęsto upakowane matryce.


A ja właśnie jestem bardzo zadowolony z tego że K20D ma 14.5 MP i właściwie tylko dlatego ją wybrałem. Tak nawiasem mówiąc, żeby dorównać w pełni mojemu "przedślubnemu" Pentaconsixowi to potrzeba ze 100 MP.

WojciechW

Gabriel - Czw 27 Lis, 2008

Wiem, że 300d jest zaje... ale w tym problem że fajny jasny obiektyw taki jak ten 17-55 pochłania wraz z body cały fundusz, a u olka mam komplet chociaż boje się tej matrycy,
ale obawy przed długim nie uzupełnianiem systemu skłąniają mnie ku bardziej rozwiniętym opcją a o canonie 40d nic nie wiem może jakiś zestaw byś dał?

Wojciechu ja już posiadam swojego pentacona six czyli kieva 60
i zgodze się że rekompensaty średniego formatu i tej "magii" nie da mi żadna cyra w moim zasięgu, a zdjęcia będę robił nie tylko żonie.
Czy mógł byś coś polecić do tego pentaxa aby wyszedł jakiś fajny jasny zestawik w limicie finansowym
Dzięki za odpowiedzi panowie

Daimon - Czw 27 Lis, 2008

Olka nadal odradzam, jak miałeś średni format to tym bardziej Cię ta plastyka obrazu zasmuci.

Zestaw do 40d?
Canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM
http://www.optyczne.pl/29...dsumowanie.html
Tak samo jasny i szybki jak u Nikkora, za to ma stabilizację.

Do tego Canon Speedlite 580 EX II
http://www.skapiec.pl/site/cat/53/comp/194343

I teraz nie wiem czy dla Ciebie ważniejsza stałka-portretówka, macro czy tele klasy 70-200?

Ojoj, chyba za bardzo się rozpędziłem i budżet zdemolowałem... :wink:

Baku - Czw 27 Lis, 2008

Nikon D300 to świetny aparat. Do tego obiektyw zaproponowany przez Daimona... Szkoda tylko, że ten tandem już wychodzi poza założone ramy budżetowe...

Gdybyś decydował się na Canona 40D, to można by kupić obiektyw 17-55/2.8 za 2800 zł (tyle kosztuje w cyfrowe.pl, podaje za ceneo). Z budżetu zostanie jeszcze ok. 2000 zł. Można przeznaczyć tą kwotę na tele (np. 70-200/4), lub mocną lampę (np. 580EX II) i bajery typu torba, karty pamięci, dodatkowa bateria, etc...

A Olympus E-3... Ciekawy aparat tyle, że drogawy...

[ Dodano: Czw 27 Lis, 2008 11:54 ]
Daimon, chyba pisaliśmy to w tym samym czasie :lol:

Daimon - Czw 27 Lis, 2008

Baku, na to wygląda. :smile:

WojciechW napisał/a:
A ja właśnie jestem bardzo zadowolony z tego że K20D ma 14.5 MP i właściwie tylko dlatego ją wybrałem.

Wojciechu, jeśli piszesz, że dla Ciebie kryterium przy wyborze aparatu była liczba megapixeli, to ja chyba już nic więcej nie muszę dodawać... :neutral:

Gabriel - Czw 27 Lis, 2008

Chciałbym jakieś fajne tele, ale zależy mi na jasności dlatego wybrał bym portetówki.

a E-3 fajny i nie taki drogi teraz z tą promocją na lampę którą i tak bym kupił wychodzi przyzwoicie.

A manele typu karty i torby to mam

Daimon - Czw 27 Lis, 2008

Olka nadal odradzam. :razz: :wink:
Ja trochę zdjęć publikuję i dużo oglądam. I widzę, że małe, gęsto upakowane matryce systemu 4/3 w porównaniu z DX/APS-C odstają. Za to puszka E-3 świetna, wzorowa jakość wykonania, może nawet lepiej to wygląda niż u Nikona. Ale co ci po tym, jak zdjęcia z lekka leżą? To szczególnie widać na pejzażach, gdzie jest masa detali do zarejestrowania. Bo np. przy portrecie tego tak nie uświadczysz i Olek się sprawdza. :smile:

WojciechW - Czw 27 Lis, 2008

Ja na razie do K20D mam tylko dwa kity i Pancolara dzielonego z równie "przedślubną" Prakticą, więc jakby kolekcjonownie szkieł jeszcze przede mną. Chyba nie za dobrze zrobiłem kupując drugi kit, ale był względnie tani. Tyle, że akurat mnie bardzo przydałby się nieco większy zoom, eliminujący potrzebę zmiany obiektywów na świeżym powietrzu.

Oprócz oryginalnych Pentaxów masz sporo stałek i zoomów od Sigmy, które do Pentaxa nie wymagają dodatkowej AF i stabilizacji, a więc są jakby tańsze.

Pozdrawiam
WojciechW

MC - Czw 27 Lis, 2008

Moze byc jeszcze zestaw:
A700 - 2500zl
CZ16-80 - 2100zl
Sony 70-300G - 2300PLN
tez powinien sie niezle sprawdzic.

WojciechW - Czw 27 Lis, 2008

Daimon napisał/a:
Baku, na to wygląda. :smile:

WojciechW napisał/a:
A ja właśnie jestem bardzo zadowolony z tego że K20D ma 14.5 MP i właściwie tylko dlatego ją wybrałem.

Wojciechu, jeśli piszesz, że dla Ciebie kryterium przy wyborze aparatu była liczba megapixeli, to ja chyba już nic więcej nie muszę dodawać... :neutral:


Ale właściwie to z czego miałbym być niezadowolony w przypadku K20d?

Gabriel - Czw 27 Lis, 2008

Jeżeli chodzi o sony to nie wiem ale coś mi w nich nie gra trzymałem to w rękach
i tak jakoś plastykowo (nie wiem dziwne uczucie trudno je opisać) ale może sony nie są dla mnie przy czym niczego pod względem technicznym mu nie ujmuje

belkot77 - Czw 27 Lis, 2008

W tym budzecie moja propozycja jako zwolenika Canona:

40D + 24-70 2.8L + 85 1.8 + lampa 580 EXII
Gdybys mial troszeke wiekszy budzet zaprpopnowal bym 5D zamiast 40D

MC - Czw 27 Lis, 2008

belkot77, moim zdaniem w tym zestawie brakuje czegos szerokiego.
belkot77 - Czw 27 Lis, 2008

Rzeczywiscie na cropie 24 juz nie jest szeroki ale moze zaczac od tego z pozniej dokupic cos szerszego. No chyba ze kupi 5D i sprawa rozwiazana :) ))
MC - Czw 27 Lis, 2008

Ale 5D to juz kilka tys. wiecej... i kolko sie zamyka.
Do 40D chyba jednak lepiej 17-55/2.8 i do tego wlasnie stalka 85/1.8. Przynajmniej ja bym tak zrobil :wink:

Gabriel - Czw 27 Lis, 2008

belkot77
Dzięki przyjże się

A co do budżetu to i tak naginam go sporo
A nie chciał bym naginając potroszku w marcu skończyć z d700 i z obiektywami VR
Znaczy nie chciałbym w tym sensie że na ślubie chcę mieć jakiś garnitur bo w ten z komunii już się nie mieszcze a do ślubu jechać samochodem a nie autobusem

MC - Czw 27 Lis, 2008

Gabriel, to moze zrob liste prezentow:
D3x
14-24
24-70
70-200
itd itp etc

Gabriel - Czw 27 Lis, 2008

MC rodzina mnie lubi ale chyba nie aż tak pozat ym chciał bym tego użyć już na ślubie
Baku - Czw 27 Lis, 2008

To jeśli są bajery typu karta, torba, to w grę wchodzą dwa ciekawe zestawy:
a. 40D, 17-55/2.8, 85/1.8, 430EX II
b. 40D, 17-55/2.8, 70-200/4 (Canon)
c. 40D, 17-55/2.8, 70-200/2.8 (Tamron)

Zestaw a jest taki trochę "ślubny". Jest zewnętrzna lampa, jest obiektyw portretowy...
Zestaw b to komplet uniwersalny na każdą okazję z bardzo dobrym i niezawodnym tele...
Zestaw c jako jedyny trochę przekracza budżet, ale w tym przypadku tele jest jasne i całkiem przyzwoite optycznie, choć jakość wykonania mogła by być lepsza. Ten Tamron jest tym bardziej wart uwagi, że odpowiednik Canona o takim świetle kosztuje ponad połowę Twojego budżetu, a wersja stabilizowana to już wydatek rzędu 5700 zł!

Daimon - Czw 27 Lis, 2008

WojciechW napisał/a:
Ale właściwie to z czego miałbym być niezadowolony w przypadku K20d?


Nie wiem i nie interesuje mnie to.

Ale jeśli wcześniej piszesz, że

WojciechW napisał/a:
A ja właśnie jestem bardzo zadowolony z tego że K20D ma 14.5 MP i właściwie tylko dlatego ją wybrałem.


to uważam, że komentarz jest tu zbędny.

Bo tak naprawdę liczy się tylko to, że Ty jesteś zadowolony jako użytkownik tej puszki.



Każdy z zestawów, które zaproponował baku jest ciekawy. I faktycznie to nie musi być od razu 580 EX- 430EX wystarczy. Kilka dni temu bawiłem się nią i bardzo mi się spodobała.

WojciechW - Czw 27 Lis, 2008

Daimon napisał/a:
WojciechW napisał/a:
Ale właściwie to z czego miałbym być niezadowolony w przypadku K20d?


Nie wiem i nie interesuje mnie to.

Ale jeśli wcześniej piszesz, że

WojciechW napisał/a:
A ja właśnie jestem bardzo zadowolony z tego że K20D ma 14.5 MP i właściwie tylko dlatego ją wybrałem.


to uważam, że komentarz jest tu zbędny.



Jest mi bardzo przykro, z powodu twojej odpowiedzi. Ja po 52 latach zajmowania się fotografią mam prawo do swoich poglądów, bo to chyba dużo by nie były pochopne, ale też nie unikam dyskusji nad nimi.

Mimo wszystko pozdrawiam

WojciechW

Daimon - Czw 27 Lis, 2008

W sumie to nie wiem o co Ci chodzi? I skąd ten żal? I pytam o to bardzo życzliwie.

Chcesz ze mną dyskutować o mankamentach K20D? Ale po co? Skoro jesteś zadowolony z tej puszki, to o czym tu dyskutować. Ja nie jestem miłośnikiem niekończących się dyskusji o sprzęcie tylko lubię robić zdjęcia.
Piszesz że od 52 lat robisz zdjęcia, więc powinieneś mnie rozumieć.
Inna sprawa, że taki argument to w dzisiejszych czasach nie jest żaden argument w rozmowie.
Dzisiaj liczy się jakość a nie ilość. Więc pokaż foty. :smile: Pozdrawiam.

Gabriel - Czw 27 Lis, 2008

Dzięki za opcje z 40d przejże wszystkie ale na pewno zależy mi na lampie

a może jakąś inna puszkę ktoś opisze
jakieś d90 czy coś innego

Pozdrawiam

Daimon - Czw 27 Lis, 2008

Do D90 masz to samo co do D300, tylko kupić możesz tego więcej. :wink:
Gabriel - Czw 27 Lis, 2008

Przejrzałem wszystkie kompozycje canona i klaruje mi się coś takiego
40d sigma 18-50 2.8, canon 85 1.8, tamron 70-200 2.8, 580ex
całość ok7200 może spadnie coś po nowym roku

Daimon wiem że do d90 jest to co do d300 ale zwiększa się limit na obiektywy i można coś pokombinować ja nie znam całego rynku dlatego ten temat, i w canonie już mam coś ugruntowanego w nikonie też bym chciał takie ostateczne zestawy do wyboru
Dzięki za pomoc


A może jakieś lustro Fuji
tu nie mam żadnego doświadczenia

Daimon - Czw 27 Lis, 2008

Gabriel napisał/a:
40d sigma 18-50 2.8, canon 85 1.8, tamron 70-200 2.8, 580ex


Fajny zestaw, tylko zamiast Sigmy brał bym Tamrona 17-50 2.8 :smile: Jest zauważalnie lepszy.

http://www.optyczne.pl/75...dsumowanie.html

http://www.optyczne.pl/30...dsumowanie.html

mavierk - Czw 27 Lis, 2008

ja bym kupił E-420 w dual kicie a za resztę kasy pojechał z swoją ukochaną na jeszcze lepszą podróż poślubną z której przywiózłbym wspaniałe zdjęcia :D
Gabriel - Czw 27 Lis, 2008

Na podróż to będą koperty, ale kopert to moja żona nie będzie chciała wydać na aparat i ja to będę szanował dlatego decyzja przedślubna decyzja najprawdopodobniej o wyborze systemu do końca życia
stanisław - Czw 27 Lis, 2008

Witam kolegów,

przeczytałem wszystkie wypowiedzi i tak powiem koledze który prosi o radę, bazując na tych opiniach nigdy do końca nie będziesz zadowolony z podjętej decyzji.
Ja kilka miesięcy temu miałem podobny dylemat, czytałem opinie z róznych forum o różnych modelach, pomimo że pracowałem E-1 i znałem jego zalety i wady to nie mając kontaktu z C i N miałem ciągle uczucie niedosytu ale kilka mądrych i wywazonych wypowiedzi kolegów właśnie ze stajni C i N o oczekiwaniach przed zakupem i konfrontacją ze sprzętem po zakupie utwierdziły mnie w przekonaniu, że po okresie ochów i achów przychodzi moment wyważonych refleksji i zaczynamy widzieć także minusy lub ograniczenia.
A są one w każdej stajni, w każdym modelu, tyle tylko, że łatwiej deprecjonować obcą markę niż swoją bo jak tu się przyznać, że wydaliśmy pieniądze i nie do końca jesteśmy zadowoleni. Więc próbujemy się pocieszać tym. że inni może mają gorzej ale pewność 100% to mają tylko ci koledzy, co równocześnie pracują dwoma lub trzema równorzędnymi modelami konkurencyjnych firm. Bo tylko wtedy można mieć realną skalę wartościowania.
Z kasę którą kolega chce wyłożyć można już mieć sprzęt semiprofi lub profi w wydaniu amatorskim.
Ja zrobiłem tak: przez prawie trzy miesiące chodziłem po sklepach i jeśli mi się udawało to łapałem sprzęt , analizowałem to jak leży w ręce, jak ma rozmieszczone elementy regulacyjne i ile kosztuje w wersji z dobrym a nie kitowym obiektywem.
Próbowałem nawet Sigmę SD, i myślałem nawet Fuji.
Moja stajnia mnie także interesowała i wkońcu przy niej zostałem. Przyznam, że trochę pomogła mi w tym promocja z lampą FL-50S , bo w końcu to 1300-1600 zł gratis.
Nie będę wychwalał E-3+14-54/2,8+50-200SW/2,8. Ma swoje plusy i minusy. Dobre poznanie możliwości sprzętu jest podstawą udanych zdjęć. Ma stabilizację w body i to pomaga zwłaszcza z długimi obiektywami, obrotowy ekran i podgląd na żywo także się przydaje choćby do robienia zdjęć na koncertach lub imprezach masowych, nad głowami innych.
kilka próbek zdjęć i innych uwag w linku poniżej. Ale, ale pamiętaj kolego, wszystkie zdjęcia jakie oglądasz moje lub innych to głównie jpeg po obróbce czasem ostrej i stąd nie wysuwaj pochopnych wniosków co do super jakości, zwłaszcza w rozdzielczości 800*500dpi.
Potęga każdego sprzętu tkwi w RAW. A te E-3 ma moim zdaniem OK. z matrycy da się trochę wyciągnąć dobrego. Sprzęt natomiast nie nadaje się na sesje w bardzo ciemnych pomieszczeniach bez doświetlania lampą, bo powyżej ISO 1600 trudno oczekiwać klarowności, pięknych kolorów i dynamiki.

http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=4196

Gabriel - Sob 29 Lis, 2008

Dobra Ostatnie kilka dni praktycznie w całości poświęciłem czytaniu forum i analizowaniu opcji

I ku mojemu zaskoczeniu Zmieniło mi się myślenie i faworyci już nimi nie są

Po wyczerpujących lekturach testów i doświadczeń są takie opcje:

1: canon 40d + 580EX + tamron 17-50 2.8 + tamron 70-200 2.8 + canon 85 1.8


2: nikon d90 + sb900 + tamron 17-50 2.8 + tamron 70-200 2.8 + nikon 85 1.8
nikon d80
fuji s5pro

3: olympus e-3 + fl50r + ZD 14-54 2.8/3.5 + ZD 50-200 2.8/3.5 swd + sigma 50 1.4
sigma 70-200 2.8 hsm

co to jedynki to tylko się waham czy nie wziąć zamiast długiego tamrona taka samą sigme o trochę gorszych parametrach optycznych ale za to z hsm

co do dwójki to waham sie co do body nie wiem co wybrać teoretycznie d90 ale trochę budżet nagina i nie wiem czy jest jakaś duża poprawa jakości zdjęć w stosunku do d80 a
fuji jest ciekawe ale mało o nim znalazłem

a zestaw trzeci jest opłacalny do puki olek daje lampę gratis czyli do końca grudnia

Tak sumie to zestawy obiektywów się prawie nie różnią i "powiedzmy" że są w tej samej cenie decyzja tak naprawdę dotyczy puszki i systemu. Miałem je w rękach i wszystkie mi leżą ok( przy okazji miałem też 5d i d700, fajne ale poczekam aż fx będzie standardem)
zależy mi też na wytrzymałości i tuto 40d i e-3

Może jakieś korekty z waszej strony
albo po prostu podpowiedzi co byście wybrali lub zmienili

mam nadzieję że jeszcze ktoś odpisze

stanisław - Nie 30 Lis, 2008

W sumie, skoro zrobiłeś już klasyfikację to znaczy, że decyzja podjęta.
Nie ma więc co się więcej rozwodzić nad dodatkowymi opcjami.
Jeżeli zarobkujesz robieniem zdjęć, to za dwa, trzy lata będziesz i tak myślał o kupnie nowego korpusu, stąd najrozsądniejsze jest kupowanie obiektywów jak najlepszych, na miarę możliwości finansowych.
Zmienisz korpus, a dobre szkła zostaną.
Ja podszedłem do swojego zakupu z płaszczyzny zaawansowanego amatora, robiącego zdjęcia na własny użytek i stąd tylko dwa szkła Zuikko 14-54 i 50-200, które z powodzeniem zaspokajają moje potrzeby, zwłaszcza ,że oba w dolnych zakresach mają jasność 2,8 i co ważne są super ostre przy tych przysłonach. O stałce 50/1,8 jeszcze nie myślę, zresztą mam w zapasie stary obiektyw od Praktica 50/1,8 i także daję nim sobie radę w trybie manual.
Przy moim wyborze ważna była dla mnie gwarantowana trwałość migawki 150 000 otwarć sprzęt powinien przecież pracować dłużej niż ja będę spłacał raty za niego i odporność na wilgoć korpusu i obiektywów, bo robię zdjęcia w plenerze praktycznie przez cały rok.
Stary zestaw E-1+14-54 nigdy nie zrobił mi żadnego numeru nawet, gdy złapał mnie deszcz, lub para pojawiła się na sprzęcie po powrocie z mrozu do ciepłego mieszkania.
I chyba jeszcze jeden temat o którym mało się mówiło na forum, to gwarancja i praca serwisu. Trochę kasy chcesz wyłożyć, więc i naprawy mogą być kosztowne.
Olympus daje 24 miesiące, nie wiem jak to jest faktycznie z C i N, bo w róznych miejscach jest różna informacja. Poza tym pasuje poczytać na wszystkich forach, co ludzie piszą o usterkach i problemach, które są z tym związane.
Jak działają serwisy i jakie są koszty ewentualnych napraw, które mogą się przytrafić i mogą póżniej boleć finansowo.
Rok mija szybko i jak znam życie to mało co się wtedy przytrafia, bo wtedy jeszcze się uważa na sprzęt, chucha się na niego i dmucha. Z czasem robimy to coraz rzadziej i wtedy mogą pojawiać się usterki. pomijając wypadki losowe,
to 24 miesiące jest właściwym okresem testowania jakości. Ale wiadomo, jest opcja wykupu przedłuzonej gwarancji. Jeżeli firma daje tylko 12 miesięczną, to pasuje się nad tym zastanowić.
No i skoro wymieniłeś tyle szkieł w konfiguracji z korpusami, to pewnie będziesz ich używał i kurz w korpusie prędzej czy później się pojawi, czyli na matrycy także. Zastanów się nad jego usuwaniem, samemu może być trudno w przypadku C i N, a w serwisie trzeba zapłacić.
W olympusie problem praktycznie nie istnieje.
To tyle, bo pomyślisz że rekomenduję swoją stajnię. Chciałbym mieć dodatkowo coś porównywalnego w konfiguracji z innych systemów C lub N, ale niestety nie można mieć wszystkiego z braku kasy, stąd każda opinia takich jak ja jest z natury jednostronna.

Gabriel - Nie 30 Lis, 2008

A ty Stanisław
skoro już trochę użytkujesz tego e-3 z resztą sprzętu z mojego typu nr 3.
To jakieś wady byś wymienił bo o zaletach to czytałem

stanisław - Nie 30 Lis, 2008

Ja E-3 porównuję do E-1 i mnie nie pasują do końca zmiany w rozmieszczeniu górnego pokrętła - z przodu zamiast u góry ,oraz guziki do przełączania trybu pracy P,A.S,M zamiast pokrętła oraz taka sama zamiana trybu pracy AFS AFC AFM -zamiast jednego przełącznika dźwigniowego obok obiektywu- guzikologia.
Idąc dalej w porównaniach to inna jest matryca i nie chodzi tu o rozdzielczość ale o producenta, w E-1 była Kodaka i w moim odczuciu obraz i ewentualny szum zbliżony był w moim subiektywnym odbiorze do zdjęć analogowych, coś jak ziarno na błonie, a w E-3 matryca jest taka bardziej cyfrowa, więcej co prawda szczegółów i większa dynamika ale trochę jakby "chłodniejsza" w oddawaniu kolorystyki.
Dynamika matrycy jest że tak powiem lepsza w cieniach niż w światłach, ale nie odniosę tego do modeli ze stajni C lub N, bo moi znajomi mają akurat sprzęty z niższych półek tych firm i to nie będzie wiarygodne porównanie.
Zresztą robiąc pomiar na światła najczęściej udaje się z RAW spokojnie wyciągać cienie.
Głośniej "klepie" lustro w E-trójce niż w jedynce, ale nie jest to denerwujące bo słyszałem głośniejszą pracę w innych lustrzankach.
Nie do końca pasuje mi podgląd na żywo LV, a konkretniej mówiąc ustawianie ostrości, w trybie, że tak powiem auto, bo w manualu jest OK.
No i w zasadzie tyle. Ja już jestem wiekowo zaawansowany i stąd może u mnie takie nawyki i porównnia do klasycznych lustrzanek, stąd wolę pokrętła i dźwignie. Ale ze wszystkim idzie się oswoić.
Natomiast co na plus w E-3: naprawdę super szybkie i pewne ostrzenie- E-1 przy nim to jak osobowy przy super ekspresie, zwłaszcza w trudnych warunkach oświetleniowych, fajnie działa sterowanie błyskiem zewnętrznych lamp za pomocą wbudowanej lampy błyskowej, no i stabilizacja w body to nie jest gadżet ale naprawdę przydatne narzędzie, pozwala robić ostre foty na końcu ogniskowej 400mm przy czasie 1/250s i często z tego korzystam bo jest to najkrótszy czas synchronizacji z lampą błyskową w trybie TTL auto.
Lampa FL-50R jest w porządku i super współpracuje z korpusem no i ma przydatny tryb FP TTL auto dla czasów krótszych niż 1/250.
Aparat jest bardzo przyjazny dla użytkownika, wszystko, co potrzebna jest w przciskach i pokrętłach, nie trzeba grzebać po menu, jeżeli ustawi się wcześniej swoje preferencje.
Balans bieli raczej pewny, nie zdarzyły mi się jakieś drastyczne przekłamania.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group