forum.optyczne.pl

Serwis sprzętu i usterki - Martwy piksel- jest sens wymieniać?

zkrainyoz - Sro 10 Gru, 2008
Temat postu: Martwy piksel- jest sens wymieniać?
Mój problem polega na tym, że w moim jednodniowym Nikonie wyskoczył pixel tuż przy czarnej obwódce na matrycy. Na szczęście nie mam LV.
Sprzedawca u którego go zamawiałam powiedział, że mogę mu odesłać to mi wymieni, jednak ja się zastanawiam czy jest w ogóle sens tak robić.
Doradźcie ...

Rizzo - Sro 10 Gru, 2008

Wiesz jak znam siebie to mnie by to wkurzało w nowym sprzęcie.
Luke_S - Sro 10 Gru, 2008

zkrainyoz, zamapuj sobie tego piksela. Po co od razu wymieniać?
Baku - Sro 10 Gru, 2008

Jeden piksel jaskółki nie czyni. Jakbyś miała ponad 10 to było by się nad czym zastanawiać, a tak zrób dokładnie jak radzi Luke_S.
pawel23 - Sro 10 Gru, 2008

Baku napisał/a:
Jeden piksel jaskółki nie czyni.

Jakiś nowy związek frazeologiczny? :mrgreen:

MC - Sro 10 Gru, 2008

Nie ma sensu wymieniac. Z reszta watpie, zeby bylo to uznane za powod do wymiany przez serwis. Piksel uszkodzony zostanie i tak zmapowany, a pozostanie Ci i tak ich wiele :smile:
maziek - Sro 10 Gru, 2008

Tak BTW na czym polega mapowanie pixeli? Że aparat wie, że pixel jest zły i zamiast się przejmować jego odczytem przyjmuje dla niego średnią wartość z sasiednich pixeli?
MC - Sro 10 Gru, 2008

maziek, dokladnie tak. W Minoltach/Sony dzieje sie to co miesiac.
Tutejszyn - Sro 10 Gru, 2008

Ale czy przypadkiem zkrainyoz nie mówi o czymś co wyskakuje na wyświetlaczu? Nie jestem pewny, czy jeden martwy piksel z 10. milionów na matrycy byłby w ogóle do zauwazenia.. Jeśli chodzi o wyswietlacz, to raczej tu niczego się nie zamapuje.. Może lepiej wymienić?
MC - Sro 10 Gru, 2008

Tutejszyn, szczerze watpie, zeby z powodu 1 piksela gdziekolwiek serwis wymienial aparat albo matryce/wyswietlacz. W gwarancji pewnie jest, ze sprawnych powinno byc 99.9% pixeli.
zkrainyoz - Sro 10 Gru, 2008

otóż, piksel z wyświetlacza zniknął.
po zrobionych zdjęciach dopatrzyłam się białej kropki w tym samym miejscu na każdym ze zdjęć ... to powinno być na gwarancji, prawda?

marekf - Sro 10 Gru, 2008

ja mam w swoim canonie na wyświetlaczu martwi pixel ale szkoda mi wysyłać aparat do gwarancji jakoś mocno mi to nie przeszkadza i na jakość zdjęć też nie wpływa ;)
zkrainyoz - Sro 10 Gru, 2008

przeczytaj post wyżej

[ Dodano: Czw 11 Gru, 2008 19:23 ]
moje pytanie: czy mam w ogóle prawo myslec, że martwy piksel mógłbyć z powodu obiektywu a nie matrycy? bo wydaje mi się, to trochę nierozsądne. poprawcie mnie jesli się mylę

komor - Pią 12 Gru, 2008

Ja w 2006 roku miałem rok martwych pikseli. Kupiłem Canona 400D - martwy czerwony piksel na ekranie. Kupiłem monitor NEC (nienajtańszy, nie da się ukryć), martwy piksel czarny. Kupiłem kamerę DV, Sony, też martwy piksel na ekranie. Potem bałem się otworzyć lodówkę, czy martwy piksel z niej nie wyskoczy.
Żadnego z tych produktów nie reklamowałem, bo jeden martwy piksel jest niestety w granicach tolerancji. Trafiając na taki produkt ma się po prostu pecha. Być może na upartego można oddać do 10 dni, ale nie wiem czy nadal jest taki przepis, że można oddać bez podania przyczyny? W przypadku sprzedaży nie-wysyłkowej to chyba nie?

MC - Pią 12 Gru, 2008

komor napisał/a:
nie wiem czy nadal jest taki przepis, że można oddać bez podania przyczyny? W przypadku sprzedaży nie-wysyłkowej to chyba nie?

Jesli umowa byla zawierana na odleglosc, to tak. Jesli kupiono towar w tradycyjnym sklepie, to sprzedawca moze przyjac zwrot towaru.

zkrainyoz - Sob 13 Gru, 2008

otóż odesłałam aparat do sprzedawcy, bo sam to zaproponował. poprosiłam go aby przez wymianą na drugi egzemplarz porządnie go sprawdził, bo mam nadzieje, że sytuacja się już nie powtórzy ...

szkoda, że producenci tak niedbale się przykładają do tego typu sprzętu ...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group