|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Tamron 28-75mm f/2.8 czy standardowy Nikkor AF-S 18-105 mm
spiczek - Nie 14 Gru, 2008 Temat postu: Tamron 28-75mm f/2.8 czy standardowy Nikkor AF-S 18-105 mm Witam,
Na wstępnie sygnalizuję, że jestem amatorem, który chce kupić dobry sprzęt, ale małym kosztem. Możliwości mojego kompaktu się wykończyły, więc chcę zaopatrzyć się w lustrzankę i dobry obiektyw.
Zdecydowałem się na zakup body D90, jednakże nie wiem jaki dobrać do niego obiektyw.
Chcę kupić jak najbardziej uniwersalny obiektyw (do codziennych zastosowań), o dobrych parametrach. Najwcześniej kiedy kupię sobie drugi obiektyw to za rok/dwa.
Zastanawiam się pomiędzy:
Nikkor AF-S 18-105 mm F/3.5-5.6 VR DX ED
Nikkor AF-S 18-200mm F/3.5-5.6G DX VR-IF-ED
oraz bardzo polecany Tamron 28-75mm f/2.8 Di XR LD Asp. Macro
Co waszym zdaniem lepsze?
Tamron z dobrym światłem/małym winetowaniem, ale z małym zoomem oraz bez stabilizacji?
Czy stablilizacja jest naprawdę przydatna? Szczególnie dla totalnego amatora?
Czy Nikkor AF-S 18-105 mm F/3.5-5.6 VR DX ED jest wystarczający? Czy na co dzień przeszkadza winetowanie?
Czy warto dołożyć 1000 zł do Nikkor AF-S 18-200mm F/3.5-5.6G DX VR-IF-ED?
Pozdrawiam,
MC - Nie 14 Gru, 2008
Ten Tamron do D90 mz sie nie na daje - brak szerokiego kata.
spiczek - Nie 14 Gru, 2008
MC napisał/a: | Ten Tamron do D90 mz sie nie na daje - brak szerokiego kata. |
Przepraszam bardzo, ale co oznacza brak szerokiego kąta?
bolsa - Nie 14 Gru, 2008