forum.optyczne.pl

Inne akcesoria fotograficzne - jaki statyw wybrać?

iuspro - Pon 18 Gru, 2006
Temat postu: jaki statyw wybrać?
witam jestem totalnym amatorem, i proszę o poradę w wyborze statywu...
eska - Pon 18 Gru, 2006

Zanim wszyscy polecą Ci Manfrotto, to powiedz co chcesz na tym statywie mocowac i do czego go wykorzystywac? Moze uda sie uniknac wydatku rzedu 1k zl :-)

konrad

od niedawna jestem właścicielem sony alfy więc to będzie podstawowy sprzęt
Arek - Pon 18 Gru, 2006

A jaka kwota maksymalna?

myślałem o max ok. 250, ale jest możliwość dopłaty
eska - Pon 18 Gru, 2006

W tym przedziale cenowym poszukałbym jakiegos aluminowego Vivitara, albo jakiejs dobrze wykonanej podrobki manfrott. Na gieldzie foto w wawie mozna spotkac takie statywy, ktore sa callkiem solidne i kosztuja do 400-500 zl.

Generalnie polecam cos aluminiowego i relatywnie ciezkiego. Plastikowe patyczki zazwyczaj szybko sie psuja i tylko szkoda na nie kasy a przy byle wietrzyku nerwow co niemiara...

konrad

Arek - Pon 18 Gru, 2006

Velbon Sherpa ma dobrą opinie. To takie minimum, które nie będzie wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Np.: http://www.cyfrowe.pl/kar...idProdukt=2144#
lub: http://www.cyfrowe.pl/kar...?idProdukt=1300

Arek

generalnie jestem przeciwnikiem tandety więc chętnie dołożę aby mieć coś czego nie będę musiał przeklinać

czy możecie jeszcze podpowiedzieć gdzie można kupić w warszawie

eska - Wto 19 Gru, 2006

Chyba najwiekszy wybor i mozliwosc potargowania sie masz na gieldzie foto w stodole (niedziela 10-14). Poza tym chyba w kazdym wiekszym sklepie foto cos znajdziesz, ale zazwyczaj jest maly wybor lub tylko jeden producent (czesto albo tandeta albo cos z najwyzszej polki).

Generalnie polecam gielde.

konrad

iuspro - Wto 19 Gru, 2006

ok, dzięki za pomoc i miłą pogawędkę myślę, że jak do świąt nie znajdę tego w sklepach to udam się na giełdę. pozdrawiam
MM - Wto 19 Gru, 2006