|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - podstawowe obiektywy stałoogniskowe dla początkującego
mariusz.w - Pon 29 Gru, 2008 Temat postu: podstawowe obiektywy stałoogniskowe dla początkującego Witam,
czytałem, że obiektywy stałoogniskowe są siekawym rozwiązaniem dla osób, które nia mają dużo kasy a chcą mieć ostry obiektyw z dobrym światłem za rozsądne pieniądze.
Obecnie mam kitowy obiektyw (D80) nikkor 18-70 3,5-4,5 oraz SIGMA 70-300 F4-5,6 DG
ale brakuje mi często światła, zwłaszcza jak jest ciemno
chce kupić NIKKOR 50 1,8 (chciałem 1,4 ale troche drogi w porównaniu z 1,8)
mówi się że obiektyw 50 mm powinien być w podstawowym zestawie
Co o tym sądzicie ?
oglądałem jeszcze Sigma 20mm F1.8 EX DG i Sigma DC 30mm f/1.4 EX
zasadniczo to one są dla niepełnej klatki ogniskową ok 35 i 45mm
Może lepiej się nimi zainteresować ?
zdjęcia robie zwykle na wycieczkach od świtu do nocy, sporadycznie w domu niekiedy na jakichś bankietach itp. na razie nie mam lampy, którą będę mógł sięwspomagać (nie licze wbudowanej) ale niebawem pojawi się SB900 (lub 800)
Proszę was o rade bo wybrać, może jakieś inne propozycje, może macie doświadczenie z tymi obiektywami, a może ja żle myśle i lepiej wydać raz troche kasy i kupić szerokiego zooma (może nawet ze stałym światłem) ?
kamfil06 - Pon 29 Gru, 2008
mariusz.w napisał/a: | Sigma DC 30mm f/1.4 EX |
50-tka może być za ciasna - jak dla mnie sigma 30 :
lepsze światło, AF, jakość wykonana i bardziej uniwersalna ogniskowa
Arek - Pon 29 Gru, 2008
A ja bardzo lubię 50 mm na APS-C. Fajnie wychodzą luźne portrety w pomieszczeniach.
Nikkorka 1.8/50 zdecydowanie polecam.
piotrmkg - Pon 29 Gru, 2008
kamfil06 napisał/a: | uniwersalniejsza |
język polska trudna, więc przypominam przymiotniki o 3 lub więcej sylabach stopniujemy poprzez dodanie przedrostka bardziej, najbardziej.
kamfil06 - Pon 29 Gru, 2008
piotrmkg,
,
poprawione
AQQ - Pon 29 Gru, 2008
Kup na początek 50 f/1.8; ma b. dobry stosunek jakości (optycznej) do ceny.
Jesienny - Wto 30 Gru, 2008
A ja od dzisiaj jestem posiadaczem owej sigmy 30 f/1.4. Może jeszcze nie miałem za wiele czasu z nią "sam na sam", ale to co dzisiaj sobie testowałem bardzo mi się podoba.
Oczywiście koszt w porównaniu do Nikkora 50 f/1.8 jest nieporównywalny.
Najlepiej mieć oba Ale zgadzam się, że początkowy zakup 50tki nikkora to świetny wybór.
tomek__gda - Wto 30 Gru, 2008
Jako początkujący stwierdzam, że 50/1,8 jest dobrym wyborem na APS-C.
Sam kupiłem, używam i w pomieszczeniach i w plenerze. Nie jest ani za wąski, ani za szeroki. Potwierdzam to, co powtarzane jest bardzo często - taki obiektyw ćwiczy kreatywność... Fajna zabawa.
MasterB - Wto 30 Gru, 2008
Ja natomiast uważam, że 50/1.8 może być ciut za ciasny do uniwersalnego używania na APS-C. Szczególnie jeśli bedziesz chciał zrobić zdjęcie kilku osobom na imprezie (znaczy się - bankiecie )
Zresztą masz już zooma 18-70. Ustaw sobie ogniskową na 50mm, pospaceruj, zrób kilkadziesiąt fotek. Potem to samo zrób z ogniskową 30mm... I wybierz ten który bardziej Tobie pasuje
mariusz.w - Wto 30 Gru, 2008
Tak właśnie chciałem tą 50 ale wydaje mi się że faktycznie z tej 50 robi się 75
a wybranie 30 będzie w efekcie 50.
Wcześniej pracowałem na analogu z 50 i było ok więc chyba 30 była by odpowiednikiem.
Tylko teraz jaka ?
Macie większe doświadczenie, czekam na Wasze opinie.
edmun - Wto 30 Gru, 2008
kiedys myslalem nad 135 z ladnym swiatlem, ale nie pamietam marki...
musze tylko przyznac ze taka 135 na pelnej klatce i z ladnym swiatlem to dopiero ciekawe wyzwanie dla poczatkujacego
MC - Wto 30 Gru, 2008
edmun napisał/a: | 135 na pelnej klatce i z ladnym swiatlem to dopiero ciekawe wyzwanie dla poczatkujacego |
Czy wyzwanie dla poczatkujacego to nie wiem, ale ze cos wspanialego do portretow to bym sie zgodzil.
Baku - Wto 30 Gru, 2008
Uff, MC, dobrze że Ci pasek zlikwidowali...
Obiecałeś poprawę (tj. pogorszenie), czy zaczęło adminom pachnieć pustką na forum?
Co do tego, że 50tka powinna być w podstawowym zestawię to się zgodzę. I właśnie 50/1.8 ze względu na cenę. Nawet jeśli dla kogoś jest za wąsko czy za szeroko na APS-C to za te pieniądze po prostu warto mieć taką alternatywę, tym bardziej, że obiektywy stałoogniskowe bardzo pozytywnie wpływają na proces myślenia nad kadrem.
MC - Wto 30 Gru, 2008
Baku, admini sami sie zreflektowali
Tez sie zgodze, ze 50tke warto miec. Mozna tanio kupic, przyda sie w slabych warunkach oswietleniowych i uczy myslenia.
Rizzo - Wto 30 Gru, 2008
Jaki pasek ?
[ Dodano: Wto 30 Gru, 2008 13:56 ]
Sam używałem jasnej 50 na aps-c jako portretówki i do tego według mnie najlepiej się nadaje.
mavierk - Wto 30 Gru, 2008
Myślę, że powinieneś skończyć co najmniej z 3 obiektywami stałoogniskowymi:
30-35mm
45-60mm
85-100mm
Oczywiście wszystkie jak najjaśniejsze.
Do nikona ja bym kupił:
Jakbym mógł wybierać - Sigma 30/1.4, jak przez neta - 35/2
Jakbym mógł wybierać - Sigma 50/1.4 jak przez neta 50/1.4(1.8)
Czy bym mógł czy nie - 85/1.8 (jakbym mógł dozbierać 85/1.4)
Chyba że lubiałbym jeszcze bardziej macro - Tamron 90/2.8 albo Nikkor VR105/2.8 jakbym miał kase.
mariusz.w - Nie 08 Lut, 2009
sugerując się zmianą ogniskowej o 1,5 przy klatce APS-C napisałem:
wydaje mi się, że faktycznie z tej 50 robi się 75 a wybranie 30 będzie w efekcie 50.
Wcześniej pracowałem na analogu z 50 i było ok więc chyba 30 była by odpowiednikiem.
A teraz myśle nad tym i nie wiem o co chodzi
Wczoraj kupiłęm NIKKORA 50D 1.8
i tu zdziwienie, bo po zamontowaniu na D80 widze to co w analogu przez 50.
Myślałem, że będę widział mniej (większe przybliżenie)
obawiałem się, że w pomieszczeniach będzie zadługi a jest idealnie
Więc jak to jest ?
mavierk - Nie 08 Lut, 2009
może masz 70% krycia na matówce w analogu?
piotrmkg - Nie 08 Lut, 2009
mavierk napisał/a: | 70% krycia na matówce w analogu |
nawet najgorszy szmelc w czasach analogów miał 92%
mavierk - Nie 08 Lut, 2009
Jesteś pewien?
mariusz.w - Nie 08 Lut, 2009
no najgorszy sprzęt to to nie był w końcu to PRAKTICA LTL 3
ale bardziej chodzi mi o to, że patrząc przez 50 widze 1:1
obraz nie jest mniejszy ani większy.
Po zamontowaniu 18-70 i ustawieniu odniskowej powyżej 50 widać różnice
(obraz jest powiększony)
piotrmkg - Nie 08 Lut, 2009
mavierk, aż przejrzałem wszystkie eos-y aby to sprawdzić, i najmniejsze pole krycia to 90% w entry-level.
mavierk - Nie 08 Lut, 2009
z tego, co pamiętam, to moj Zenit TTL właśnie miał 60%, ale pewnie się mylę
komor - Nie 08 Lut, 2009
mariusz.w napisał/a: | ale bardziej chodzi mi o to, że patrząc przez 50 widze 1:1
obraz nie jest mniejszy ani większy. |
I tu jest rozwiązanie tajemnicy. Na cyfrowej lustrzance z małą matryca też widzisz 1:1 tylko masz mniejsze pole widzenia. To musi Ci się różnić od analoga, choćby nie wiem co.
mavierk - Nie 08 Lut, 2009
ale powiększenie będzie naturalnie naturalne... bo ogniskowa to ogniskowa
Gustaw08 - Pon 09 Lut, 2009
mariusz.w - to teraz masz kolejną propozycję, nad którą warto się zastanowić N35/1.8 DX
http://www.optyczne.pl/15...m_f_1.8G__.html
mavierk - Pon 09 Lut, 2009
aż nie chciało mi się wierzyć... DX? to jakiś podły żart...
Gustaw08 - Pon 09 Lut, 2009
mavierk napisał/a: | aż nie chciało mi się wierzyć... DX? to jakiś podły żart... |
No niestety
I do tego brak skali odległości...
Nie jestem specjalistą w tej materii i nie mam pojęcia czy zaprojektowanie wersji FX było aż tak kosztowne i skomplikowane, że Nikon postanowił wypuścić wersję DX, ale jest to trudny do zrozumienia ruch z ich strony.
Przecież w odróżnieniu od Canona wypuszczenie FXa satysfakcjonowałoby wszystkich użytkowników tego systemu (i z cropem i bez)
Chyba, że pojawi się wkrótce pełna wersja tego szkiełka... (choć sam w to nie wierzę)
ghost - Pon 09 Lut, 2009
200€
jak zwykle nie ma się co spodziewać cudów za taką kasę.. ciekawi mnie czy bagnet z plastiku.
a zabawne że najbardziej niezadowoleni to posiadacze DXów
na dziś najtańsze body FF to jakieś 7k... szkło za 600-800 zł to kiepska para.
mavierk - Pon 09 Lut, 2009
bagnet z metalu, Goltar już wspominał.
Ja, jak tak sobie pomyślę, to jednak dobrze, że jest 35/1.8 ma AF-S i nie ma skali ostrości - super szkiełko do d40
komor - Pon 09 Lut, 2009
Gustaw08 napisał/a: | Przecież w odróżnieniu od Canona wypuszczenie FXa satysfakcjonowałoby wszystkich użytkowników tego systemu (i z cropem i bez) |
Czemu w odróżnieniu od Canona? Przecież w C. też szkło pełnoklatkowe podepniesz pod korpus APS-C, bo on akceptuje zarówno obiektywy EF-S (małe) jak i EF (duże).
ghost - Pon 09 Lut, 2009
dzięki.
zapewne dokładnie z takim założeniem je wypuszczono
mnie tam się podoba. oby cena była umiarkowana, to jak dla mnie pewniak to wymiany mojej backfocusującej sigmy 28 f/1.8.
komor - Pon 09 Lut, 2009
Jeśli ten obiektyw będzie optycznie w porządku to czego chcieć więcej za 1000 zł? (Bo tyle pokazuje mi teraz przelicznik walut.) Do Canona by się przydał taki, jeśli ktoś ma awersję do Sigmy.
I tak jak ghost napisał – posiadacze FF powinni patrzeć na nieco inną półkę cenową, podzielam to zdanie.
AQQ - Pon 09 Lut, 2009
Gustaw08 napisał/a: | N35/1.8 DX |
sprytnie wykombinowali
Gustaw08 - Pon 09 Lut, 2009
komor napisał/a: | Gustaw08 napisał/a: | Przecież w odróżnieniu od Canona wypuszczenie FXa satysfakcjonowałoby wszystkich użytkowników tego systemu (i z cropem i bez) |
Czemu w odróżnieniu od Canona? Przecież w C. też szkło pełnoklatkowe podepniesz pod korpus APS-C, bo on akceptuje zarówno obiektywy EF-S (małe) jak i EF (duże). |
OK komor, masz rację, zagalopowałem się nieco
Coś mi się pokiełbasiło z tymi kierunkami, co z czym i kiedy pasuje do siebie...
Ciekawe jak ta nowość sprawdzi się w praktyce - jeśli będzie żyleta to chyba i zawodowcy i amatorzy będą sięgać po niego niezależnie od ceny zakupu. Taki N 50/1.8 nie kosztuje fortuny a przecież daję radę
Pożyjemy, zobaczymy...
mariusz.w - Wto 10 Lut, 2009
wracając do tego co widać,
to przy ogniskowej 50 mam w efekcie w kadrze to co w 75 przy pełnej klatce,
dlatego często jest używany do portretów.
Ale w obiektywach portretowych można uzyskać lepszy efekt głębi ostrości,
którego przy 50 się nie uzyska (dobrze myśle?)
|
|