|
forum.optyczne.pl
|
 |
Inne akcesoria fotograficzne - Niedrogi statyw
Riddle - Sro 31 Gru, 2008 Temat postu: Niedrogi statyw Dziś moje d80 stojąc na statywie easytouch za 70zł spadło, gdyż to co się wkręca do body po prostu wypadło ze statywu. Pękł filtr. Postanowiłem kupić coś porządniejszego, ale wciąż nie jakiego drogiego - górna granica to 400zł, w tej cenie musi się zmieścić statyw z głowicą lub coś jednoczęściowego. Co proponujecie? Osobiście myślę o Velbon Sherpa 750 lub Manfrotto Digi 718 SHB.
MC - Czw 01 Sty, 2009
Ja uzywam Sherpa 200, nie jest to zadne cudo, ale to sprzetu, ktory nie jest az taki ciezki - starcza. Monastor zdaje sie nawet jakas kobylasta tele stalke przypinal i po Walewicach chodzil - nic sie nie stalo. A cena przyjazna.
marekf - Czw 01 Sty, 2009
sherpa 600R/800R (różnica taka że 800 ma gąbki na nóżkach, jak się robi zdjęcia jak jest chłodno to się przydaje:) ) a sherpa 750R jest mniejsza po złożeniu. Ja bardzo sobie chwalę te statywy mam canona 40D i mi starcza
Kocur - Czw 01 Sty, 2009
Ja mam Sherpa 600 R/F i jestem zadowolony. Solidny, stabilny, montowałem już na nim zestaw ważący ok. 2,5kg i wszystko stało bardzo sztywno. Głowica nie jest kulowa, ale chodzi wszystko bardzo płynnie i wystarczająco precyzyjnie.
zkrainyoz - Czw 01 Sty, 2009
To i ja się podczepię pod temat
Szukam czegoś do 250zł (wraz z głowicą). Co najważniejsze- aby był stabilny!
Małe pytanie: czy warto ...? http://sklepfotograficzny...INT-PRO+glowica
marekf - Czw 01 Sty, 2009
http://www.allegro.pl/ite...cyfrowe_pl.html
??
zależy ile masz wzrostu, ten slik ma kulkową głowice co w niektórych przypadkach może być uciążliwe
Riddle - Czw 01 Sty, 2009
Myślę że kupię manfrotto, coś mi mówi że lepiej na tym wyjdę.
zkrainyoz - Czw 01 Sty, 2009
marekf napisał/a: | http://www.allegro.pl/item518497686_statyw_velbon_sherpa_200r_nowy_f_vat_cyfrowe_pl.html
??
zależy ile masz wzrostu, ten slik ma kulkową głowice co w niektórych przypadkach może być uciążliwe |
166cm ah, taki wybór, że nie wiadomo co wybrać :p
gdybym miała kasę to też wybrałabym manfrotto
a propos moich poszukiwań to może GoldPhoto YH-324http://www.d-photo.pl/sklep.cgi?id=338&idr=11&idp=0&oper=3&list=1 i jakąś głowice? czy lepszy jednak Sherpa 200R http://www.d-photo.pl/skl...&oper=3&list=1?
RB - Pią 02 Sty, 2009
Riddle napisał/a: | Myślę że kupię manfrotto, coś mi mówi że lepiej na tym wyjdę. |
Tiaaa, wysokość z max wyciągnięta kolumna 123.2 cm...
Ta sherpa ma chociaz 155 cm i o kilo więcej obciążenia.
A weź jakąś sherpe 450 czy coś w tym stylu, wyciągniesz to do 170 cm. 750 jest IMO bez sensu mała. O tej frotce nawet nie wspominając...
Manfrotto ma tą zalete, ze jest kilo lżejsze, ale funkcjonalnie to chyba nie to... jak musi byc bardzo lekko za małe pieniadze to rozejrzyj się za jakims Slikiem 330 czy 340...
marekf - Pią 02 Sty, 2009
zkrainyoz -> ja bym brał sherpę ;D bo dobra głowica kosztuje dosyć sporo, a velbon ma je niezłe
Riddle -> na monfrato wyjdziesz gorzej będziesz przeklinał dni kiedy za każdym razem będziesz musiał się garbić do wizjera w twoim przypadku polecam Velbon sherpa 800R bądź 600R. 750R jest mniejszy po złożeniu ale przez to że ma więcej sekwencji jest bardziej podatny na drgania
Riddle - Pią 02 Sty, 2009
Ja mając statyw easy toucha który wyciągał się na ok 160cm nigdy go nie rozciągałem na max. Mam zdrowe plecy, pogarbić się mogę.
RB - Pią 02 Sty, 2009
Riddle napisał/a: | Ja mając statyw easy toucha który wyciągał się na ok 160cm nigdy go nie rozciągałem na max. Mam zdrowe plecy, pogarbić się mogę. |
Tyle, ze to akurat Manfrotto nie da Ci nic ponad sherpy (poza marką), a bez wyciągania kolumny to będziesz miał aparat około metra nad ziemią... Na lepszą od Velbonów stabilność też bym nie liczył...
marekf - Pią 02 Sty, 2009
nie no wiadomo ilość pasków na dresie też się liczy tylko po co płacić w tym przypadku za markę. Jakbyś łaził po górach i potrzebował hiper lekkiego statywu, albo byś miał dużo pieniędzy to rozumie ale jeżeli ma się ograniczone fundusze to trzeba patrzeć na stosunek cena/funkcjonalność a nie tylko marka/cena.
zkrainyoz - Pią 02 Sty, 2009
marekf napisał/a: | nie no wiadomo ilość pasków na dresie też się liczy tylko po co płacić w tym przypadku za markę. Jakbyś łaził po górach i potrzebował hiper lekkiego statywu, albo byś miał dużo pieniędzy to rozumie ale jeżeli ma się ograniczone fundusze to trzeba patrzeć na stosunek cena/funkcjonalność a nie tylko marka/cena. |
Zgadzam się! Chciałabym się jeszcze dowiedzieć który wybrać: Sherpa 200 czy 250? różnica dokładnie 25zł. Chociaż czasem droższy nie oznacza lepszego.
Chyba, że jest coś tańszego godnego polecenia
Rozważam jeszcze http://sklepfotograficzny...INT-PRO+glowica
Riddle - Pią 02 Sty, 2009
Tak, może po prostu sobie zamiast statywu dres znanej marki z dużą ilością pasków.
Jeśli masz do powiedzenia coś utrzymanego w podobnym stylu, zamilknij.
Dla mnie ważna jest soildność konstrukcji. Waga, rozmiar czy stabilność nie mają aż takiego znaczenia.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, jeszcze przetestuję te statywy w sklepie i wtedy podejmę ostateczną decyzję.
marekf - Pią 02 Sty, 2009
No silka nie polecam bo jak widzę to jest głowica kulkowa (będzie nie wygodna w niektórych sytucacjach)
A co do velbon 200R/250R różnica jest taka że 200R jak chcesz wysunąć kolumnę trzeba odkręcić lekko śrubę i wyciągnąć , a w 250r robi się to za pomocą korbki (czyli wygoda taka że nie trzeba odkręcać i wkręcać śruby przy podnoszeniu głowicy)
Powiem tak miałem hamę z taką korbką i bardzo tego nie lubiłem bo jak chciałem wyciągnąć kolumnę na maxa to musiałem kręcić i kręcić i kręcić w velbonie nie mam tej korbki i jakoś żyję i nawet jest wygodniej
RB - Pią 02 Sty, 2009
Riddle napisał/a: |
Dla mnie ważna jest soildność konstrukcji. Waga, rozmiar czy stabilność nie mają aż takiego znaczenia.
|
To po co Ty ten statyw kupujesz? Mi się tam widzi, że statyw to najpierw ma być stabilny bo właśnie to ma bezpośredni wpływ na zdjęcia...
zkrainyoz - Pią 02 Sty, 2009
Ah, pominęłam fakt, bo nie zastanowiłam się nad głowicą Kulkowa w jakich sytuacjach się przydaje a w jakich utrudnia życie?
Nie bardzo wiem gdzie sprawdzić czy te Velbony (200,250) mają ruchome nóżki żeby np. makro fotografować i czy można ustawić aparat "do góry nogami"
Riddle --> nie sugeruj się że to Manfrotto, ważne abyś Ty czuł się swobodnie w używaniu statywu, który musi być solidny, odpowedniego rozmiaru i stabilny! Wg mnie to są najważniejsze sprawy, a marka ...? Na co komu logo Statyw to nie jest sprawa którą się zmienia, postaraj się kupić coś, co posłuży Ci na lata ... ja niestety muszę zmieścić się w +- 250zł.
costi - Pią 02 Sty, 2009
Witam!
Pozwole sobie podpiac sie pod temat, bo stoje przed podobnym zakupem.
Obecnie uzywam czegos takiego: http://allegro.pl/item516...aktura_vat.html i ogolnie nie jest zle, calkiem niezly statyw jak za te pieniadze.
Jak to zwykle bywa, diabel tkwi w szczegolach - jesli ustawi sie aparat pod wiekszym katem (D300 + 70-300G lub 18-200), to glowica zaczyna plywac - jak probowalem robic fotki ksiezyca, to na kazdym zdjeciu byl w innym miejscu kadru...
Najchetniej cos nieprzekraczajacego 300zl, moj wzrost to 185cm.
komor - Pią 02 Sty, 2009
costi, wiesz... Przy 300 mm Księżyc tak już ma, że przesuwa się w kadrze...
Co do statywu to Sherpa 450R ma odwracaną glowicę (aparat do góry nogami) ale nie da się rozłożyć super szeroko nóżek. Cena powinna być poniżej 300 zł.
marekf - Pią 02 Sty, 2009
costi księżyc się kręci wokół słońca więc siłą rzeczy się porusza (dlatego muszą być stosunkowo krótkie czasy naświetlania) a co do statywów to zależy ile masz kasy
costi - Pią 02 Sty, 2009
Panowie, nie robcie ze mnie durnia...
W ciagu minuty z centrum w lewy gorny rog, przy nastepnym ujeciu w prawy dolny, a przy jeszcze kolejnym znowu w centrum?
Moze nie jestem mistrzem fotografii, ale potrafie jeszcze odroznic naturalny ruch Ksiezyca od nienaturalnego bujania sie glowicy, obciazoonej poltorakilowym zestawem wycelowanym w niebo
Cytat: | costi księżyc się kręci wokół słońca |
kurcze, a mnie uczyli, ze wokol Ziemi
Cytat: | co do statywów to zależy ile masz kasy |
Cytat: | Najchetniej cos nieprzekraczajacego 300zl |
piotrmkg - Pią 02 Sty, 2009
costi, a ziemia wokół czego się kręci? tu masz szkolny przykład na twierdzenie o 3 ciągach/funkcjach.
xneon - Pią 02 Sty, 2009
zagiął Was, nie ma co
swoją drogą, opowiem Wam, co to znaczy niedrogi statyw
mowa tu o znanej skądinąd firmie noname, statyw w magicznej niczym ciąg Fibonacciego cenie 99.90 PLN
statyw nigdy nie przekonywał mnie do siebie stabilnością. bez zawieszonego na haku plecaka (ok. 2 kg) wypady w plener nie miały sensu (montowałem na nim 500-gramowego Sony DSC-H2). ale nie to jest najlepsze. po dwóch miesiącach sporadycznego używania jeden poziom zatrzasków w jednej nodze można było sobie odpuścić - choć były zapięte, noga chowała się przy najlżejszym dotknięciu statywu. no nie można było objąć aparatu prawą dłonią, by wcisnąć spust migawki (gdybym chciał wcisnąć palcem, przechyliłbym jeszcze mocniej). niedługo trzeba było czekać na dołączenie dwóch pozostałych nóg do ekstremalnego sportu kto się wsunie szybciej (dzieci, nie patrzcie!).
jakby tego było mało, rzadko używana korbka do wysuwania głowicy w górę pękła niedawno i poszła całkowicie wpisss...nie była zbyt często używana, o nie, i nie była szarpana
teraz trzeba tę rurę wysuwać ciągnąc za głowicę (a ponieważ śruba odpowiadająca za zachowanie rury wysuniętej musi być jednak troszkę dokręcona, wysuwanie wymaga włożenia pewnej siły, która w końcu wyrwie głowicę i pozwoli wyrzucić statyw przez okno - oczywiście, ja w tym momencie będę stał z Canonem na dole i strzelał serię do fotokomiksu )
statyw mogę wysunąć na maksymalnie 1m - jeden poziom nóżek wysuwa się i jakoś jeszcze trzyma na zatrzaskach (ten dolny, bezpośrednio dotykający ziemi) + rura od głowicy w górę (ząbkowana, fajnie terkocze wsuwana, teraz się nie patyczkuję, bo mi po prostu wisi, za 100 zł dostałem gufno nie statyw, więc chociaż chcę mieć frajdę z wyrzucenia w błoto zielonkawego banknociku)
naprawdę, nie warto. zastanawiam się teraz, czy planowane 300 zł na Sherpę nie będzie gufnianą bombą z opóźnieniem, która wybuchnie zawodząc mnie np. podczas wycieczki w góry, bo chciałbym już Soniaka nie montować, a Canona 40D właśnie...
tanim statywom mówię NIE!
ludzi niezamożnych nie stać na kupowanie taniochy, tyle powiem.
piotrmkg - Pią 02 Sty, 2009
xneon, a ile kg sprzętu masz zamiar na tym statywie "powiesić"
xneon - Pią 02 Sty, 2009
teraz C40D + 50/1.4, potem w planach Tokina 11-16/2.8, Sigma 17-70/2.8-4.5 i raczej niestety Sigma 70-300 APO niż Canon 70-200/4 L IS
piotrmkg - Pią 02 Sty, 2009
xneon, a to luzik, wystarczy coś o nośności 5kg.
krisv740 - Pią 02 Sty, 2009
piotrmkg, poniesło cię
wystarczy solidny do 2.5
piotrmkg - Pią 02 Sty, 2009
krisv740, sam wiesz jak to jest. jakby to miało być Gitzo, manfrotto, benro to może i faktycznie wystarczyło by 2,5kg, ale są producenci co strasznie optymistycznie podchodzą do kwestii obciążalności przy zachowaniu sztywności przy rozłożonym na max statywie
RB - Pią 02 Sty, 2009
piotrmkg napisał/a: | krisv740, sam wiesz jak to jest. jakby to miało być Gitzo, manfrotto, benro to może i faktycznie wystarczyło by 2,5kg, |
benro... to jednak dorzuć jeszcze conajmniej slika i velbona...
zkrainyoz - Nie 04 Sty, 2009
No tak, Wy tu gadu gadu a ja dalej nie wiem który statyw wybrać (dla 166cm)
Velbon 200, 250, 450?
ps. głowica kultowa ... przekleństwo czy błogosławieństwo?
costi - Nie 04 Sty, 2009
No wlasnie, o co biega z ta głowicą kulową? Wydaje mi się, że powinna ona być raczej zaletą niż wadą (jedna blokada do wszystkiego, prosta i zwarta konstrukcja), a tutaj czytam coś wręcz odwrotnego...
RB - Nie 04 Sty, 2009
zkrainyoz napisał/a: | No tak, Wy tu gadu gadu a ja dalej nie wiem który statyw wybrać (dla 166cm)
Velbon 200, 250, 450? |
Tu nie poradnik konsumencki. A sprawdziłes Ty chociaż czym one się różnia? A widziales Ty je z bliska? Podejmij decyzję sam...
zkrainyoz napisał/a: | ps. głowica kultowa | Kultowe głowice sa pewnie bardzo drogie.
costi napisał/a: | No wlasnie, o co biega z ta głowicą kulową? Wydaje mi się, że powinna ona być raczej zaletą niż wadą (jedna blokada do wszystkiego, prosta i zwarta konstrukcja), a tutaj czytam coś wręcz odwrotnego... |
Pewnie, tylko ze IMO rozsądna w uzytkowaniu głowica kulowa w żadnym wypadku nie łaczy się ze słowem tania...
zkrainyoz - Nie 04 Sty, 2009
RB napisał/a: |
Tu nie poradnik konsumencki. A sprawdziłes Ty chociaż czym one się różnia? A widziales Ty je z bliska? Podejmij decyzję sam...
|
Po pierwsze: od tego jest chyba forum, żeby wymieniać się zdaniami, doświadczeniami etc.
Po drugie: tak, sprawdziłam i nie różnią się praktycznie niczym (prócz ceny) jednak jako niedoświadczona chciałam prosić o radę
Po trzecie: nie jestem mężczyzną
Po czwarte: kpiącym i wyniosłym tonem możesz do swoich znajomych mówić
marekf - Nie 04 Sty, 2009
witam
już chyba pisałem czym się różnią te statywy:
PARAMETRY są bardzo porównywalne
200R- prosty statyw z wysuwaną kolumną, którą można mocować odwrotnie (do makro czasem przydatne ale aparat jest do góry nogami
250R- zamiast wysuwanej kolumny jest korbka za pomocą której się wysuwa kolumnę (czasami mniej wygodne jak chce się szybko wyciągnąć całą kolumnę)
450R- to podobny do 250R tylko nieco wyższy
Według mnie najlepsza opcja dla ciebie to 200R. 450R będzie dla ciebie za duży (szkoda kasy) a 250R ta kolumna nie jest wygodna (miałem taką w hamie to pamiętam że trzeba było się nakręcić - bardziej wygodne chyba dla kamerzystów). Poza tym w 200R można obrócić kolumnę do zdjęć makro
RB - Nie 04 Sty, 2009
zkrainyoz napisał/a: |
Po czwarte: kpiącym i wyniosłym tonem możesz do swoich znajomych mówić |
Koleżanko, nie masz żadnej sankcji, więc prosze wrzuć mnie do ignorowanych czy KF i nie pitol więcej.
A swoja droga to niezaleznie od Twojej Pci dostałas tu mase informacji i ze nikt rozsądny nie powie Ci czy masz kupić zielony mikserek z mała pokrywka za 235 czy niebieski z duzym okienkiem za 257. Albo inaczej - o właśnie przeszedłem przez wyliczanke i padło na sherpe 250.
Juz wiesz który?
zkrainyoz - Nie 04 Sty, 2009
marekf dzięki za więcej info
RB w końcu konkret też dzięki!
RB - Nie 04 Sty, 2009
zkrainyoz napisał/a: |
RB w końcu konkret tj. 250 też dzięki! |
Dżizas, kobieto, jak ja mam Ci doradzić rozsadnie jak nawet nie wiem dokładnie czym sie one różnia i jakie cechy są dla Ciebie istotne? Pisałaś coś o odwracalnej kolumnie, koledzy dali Ci jakieś odpowiedzi, kieruj sie tymi wskazówkami, sprawdź który z nich to oferuje na 100% (strona producenta, zapytać w sklepie...) i już. My możemy Ci z pełna odpowiedzialnościa powiedziec, że te Velbony to nie jest badziewie które rozwali się po pół roku stania na zacisznej półce (po pół roku w terenie zresztą też nie ), ale które szczegóły będą dla Ciebie ważniejsze to skąd niby ja mam wiedzieć?
Bilbo - Pon 05 Sty, 2009
co myślicie o takim tanim statywie ?
http://www.joemonster.org...ani_statyw_foto
a tak poważnie to myślę że działa taki sposób stabilizacji Lepiej to niż z gołej ręki.
Wujek_Pstrykacz - Pon 05 Sty, 2009
Mnie ten temat rozwalił już od pierwszego postu. Jak można podpinać pod statyw zabawkę sprzęt warty pare tysiaków. Dobrze, że tylko filtr pękł. Jednak wyobraźnia ludzka jest.... I jeszcze twierdzenie typu stabilność nie jest ważna, żarty jakieś czy co?
Niestety takim pytającym można śmiało polecić kupowanie na kramach pod kościołem.
RB - Pon 05 Sty, 2009
Wujek_Pstrykacz napisał/a: | I jeszcze twierdzenie typu stabilność nie jest ważna, żarty jakieś czy co?
Niestety takim pytającym można śmiało polecić kupowanie na kramach pod kościołem. |
Wiesz, Manfrotto pod kosciołem nie kupisz, a dla tego pytacza to chyba to Manfrotto było ważne
costi - Wto 06 Sty, 2009
Szkoda tylko, ze to w zaden sposob nie poprawia stabilnosci aparatu, bo nie jest punktem podparcia. Jedyne co, ze aparat nie ucieknie Ci do gory, poza tym i tak wszystko jest w Twoich rekach (doslownie)
InSiDe - Sro 07 Sty, 2009
Zdziwiłbyś się Costi, jak bardzo taka prosta rzecz potrafi zniwelować mimowolne ruchy rąk. Teoretycznie, taka prostacka śrubka ze sznurkiem niweluje nawet niepełną jedną płaszczyznę drgań. Jak wspomniałeś, zapobiegając "uciekaniu do góry" aparatu. W praktyce działa to o wiele bardziej. Twoje mięśnie siłując się ze sznurkiem, napinając się, stabilizują bardzo skutecznie cały układ: ramię, dłoń, aparat.
Oczywiście, nie oszukujmy się, statywu to nigdy nie zastąpi niemniej taki kawałek sznurka i śruby nie kosztuje nic, nic nie waży i zmieści się wszędzie. Każdemu dociekliwemu proponuję dla żartu zrobić sobie takie "cudo" a potem pstryknąć w nocy parę zdjęć z wolnej ręki a potem z wykorzystaniem tego protostatywu. Gwarantuję bardzo zaskakujący uśmiech na ustach przy przeglądaniu zdjęć.
dexlex - Sro 07 Sty, 2009
Albo coś takiego: http://www.metacafe.com/w...or_your_camera/ do niektórych zdjęć makro byłoby naprawde skuteczne i niedrogie :]
Facet ma dobre pomysły trzeba przyznać.
InSiDe - Sro 07 Sty, 2009
Tym bardziej, że niektóre firmy sprzedają takie groszkowe torebki właśnie jako egzotyczne statywy. I całkiem sporo sobie za nie liczą. Niemniej, pomysł, w prowizorycznych warunkach domowych może się sprawdzić. Jak pisał dexlex, do makro jak znalazł.
palindrom - Sro 07 Sty, 2009
Nie miałem do czynienia ze statywami Manfrotto, rozważałem zakup Velbon ale wybrałem się do sklepu foto i je pomacałem. Te lekkie mnie nie przekonały a te solidne były ciężkie.
Ostatecznie kupiłem Slika PRO 330 DX i jestem bardzo zadowolony. Nie jest za wysoki (160cm max), szczególnie ze złożoną kolumną ale waży 1.5kg (stop aluminium-magnez-tytan), ma realną nośność 3kg a można wsadzić na niego więcej. Masz piankę do pracy w zimie i niezależnie rozstawiane nogi. Po odkręceniu zaślepki możesz odwrócić kolumnę. Głowica z płytką szybkiego montażu i dwiema dźwigniami - mi to bardzo odpowiada, choć są różne gusta. Cena z zakresu 250-350PLN, ja kupiłem w sklepie internetowym za niecałe 300PLN z transportem. Trzeba iść z listą paru konkretnych modeli i je pomacać. Nie ma innej opcji
dexlex - Sro 07 Sty, 2009
W sumie wygląda na stabilny i solidny ten slik, też się zastanawiam nad wyborem statywu i muszę przyznać że zwróciłeś moją uwagę na tego slika tylko nie widze żeby miał poziomice
myslalem tez nad czyms takim http://www.e-fotojoker.pl...pticam-wt-6604/
RB - Sro 07 Sty, 2009
dexlex napisał/a: | W sumie wygląda na stabilny i solidny ten slik, |
Solidny - w sensie dość porządnie zrobiony - jest. Stabilny... Lekka puszka z niezbyt długim szkłem w bezwietrznym miejscu - działa. Sliki 330 i 340 dx to są małe, lekkie, dośc niskie statywy z raczej niewielką obciążalnością które bez problemu mozna zabrać na pieszą wycieczkę (nawet długą). Tak właśnie 340 stosuję, włoczyłem się z tym troche, fajne zdjęcia w cerkwiach Beskidu Niskiego zrobiłem. Ale trzeba uważać, bo to potrafi pieknie drżeć... Do tych stabilnych statywów to jest mu dośc daleko. Jak zawieje, to się przewróci (doświadczyłem, na szczęscie z lekka a le solidna lunetą w pokrowcu a te są znacznie odporniejsze od plajstikowych aparacików z niskiej półki). Trzech kilo to ja bym na tym nie stawiał, nie ze względu na mozliwy kolaps, ale ze względu na drgania...
Oczywiście, gdy wiemy czego możemy oczekiwac to może być całkiem miły mały statyw pod małą lustrzankę.
Precyzja głowicy pozostawia nieco do życzenia.
think_different - Pią 09 Sty, 2009
Koledzy, czy Sherpa 750R będzie bardziej stabilna od Slika PRO 340 DX? Wiem, że Sherpa będzie miała lepszą głowicę. Rozważam te dwa, ze względu na 4-sekcyjne nogi.
RB - Pią 09 Sty, 2009
think_different napisał/a: | Koledzy, czy Sherpa 750R będzie bardziej stabilna od Slika PRO 330 DX? Wiem, że Sherpa będzie miała lepszą głowicę. Rozważam te dwa, ze względu na 4-sekcyjne nogi. |
Będą podobne. Slik 330 dx ma 3 sekcyjne nogi, 4 sekcyjne to 340 dx. Głowica sherpy jest inna ale czy lepsza?, nie wiem... Jeśli chodzi o stabilnośc to 3 sekcyjne nogi sa nieco lepszym wyborem. Moim zdaniem wielkich róznic pomiędzy Slikami i Velbonami za te pieniadze i o tych masach nie uświadczysz.
think_different - Pią 09 Sty, 2009
RB, popełniłem literówkę, miał być właśnie Slik 340 DX. Piszesz:
Cytat: | Głowica sherpy jest inna ale czy lepsza. |
Głowica Sherpy ma jedno pokrętło do dwóch wymiarów, Slik ma osobne pokrętła, z których jedno wystaje po złożeniu i trzeba je wykręcać.
RB - Pią 09 Sty, 2009
think_different napisał/a: |
Głowica Sherpy ma jedno pokrętło do dwóch wymiarów, Slik ma osobne pokrętła, z których jedno wystaje po złożeniu i trzeba je wykręcać. |
IMO lepszośc głowicy polega na precyzji ustawienia. Sherpa ma dość uniwersalną głowicę foto-video, Slik ma typową głowicę foto do precyzyjnego (w miarę) ustawiania aparatu. Do lunet czy kamer poleciłbym Sherpę. Do foto... chyba będzie podobnie.
Kasieńka - Pią 09 Sty, 2009
Witam.
Mam pytanko, gdyż na wiosnę (marzec-kwiecień) mam zamiar kupić Canon EOS 50d, a do tego jakiś statyw, ale kompletnie się nie znam na statywach. Nigdy żadnego nie użytkowałam i nie kupowałam. Czy ma znaczenie jaki statyw do jakiego aparatu?? I czy statyw za 60 zł się nada czy trzeba wydać z 200-300zł??
Z góry dziękuje za rady Buźka
RaV579 - Pią 09 Sty, 2009
Kasieńka, jeżeli nie chcesz wydać dużo kasy na statyw to ja zaproponowałbym First C-3530 (o TAKI ). Możesz zapytać się AuThoR'a jak się u niego sprawuje.
Wróbel EOS - Pią 09 Sty, 2009
Kasieńka, Aparat ma znaczenie. A raczej jego waga wraz ze szkłem. Osobiście odradzam kupowanie statywów za 100zł. Lepiej wydać 200-300zł i mieć pewność, że statyw się nie rozpadnie za tydzień. Odradzam również statywy tylko z jednym rozstawem nóg ( taki zaproponował RaV579, )
RaV579 - Pią 09 Sty, 2009
Wróbel EOS, jeżeli Kasieńka nie będzie non stop biegać ze statywem to ten który podałem, jest jak najbardziej O.K.
edmun - Pią 09 Sty, 2009
używam już drugi rok statywu za 50 zł
kupiłem we Wrocławiu do lumixa fz18, podobno po jakiejś przecenie był.
mimo że znacząco odbiega od tych, jakie zazwyczaj widzę u komora, piotrmkg i mnicha, to jednak daje radę nawet z Canonem 40D i C 90-300.
na pewno gdybym rzucił statywem tak jak zrobił to ostatnio mnich, to zbierałbym części statywu z ziemi, ale nie piszcie proszę że:
Wróbel EOS napisał/a: | Osobiście odradzam kupowanie statywów za 100zł. Lepiej wydać 200-300zł i mieć pewność, że statyw się nie rozpadnie za tydzień. |
bo uważam to za przesadzone
Wróbel EOS napisał/a: | Odradzam również statywy tylko z jednym rozstawem nóg ( taki zaproponował RaV579, ) |
takiego też używam, może do makro się nie nadaję, ale jako pierwszy statyw - nie widzę problemu
RB - Pią 09 Sty, 2009
Kasieńka, pomyśl ile wydajesz na puszkę z obiektywem i co się stanie gdy Twój statyw się przewróci. Jeśłi uważasz że statyw może kosztowac pi razy drzwi co dekielek na obiektyw, to go kupuj. Czemu nie. Oczywiście jeśli nie bedziesz fotografowała na wietrze to go kupuj tak czy inaczej. 60 złotych to niedużo, nie będziesz żalowała w razie czego.
Kasieńka - Pią 09 Sty, 2009
No dobra to już mi odradziliście najtańszy .... Mam zamiar kupić EOS 50d i Sigma 150-500 f/5-6.3 (to na razie najcięższy sprzęt jaki będę miała) Także teraz mi napiszcie jaki statyw by się sprawdził. A co do używania to mój przeciętny spacerek po lasach i łąkach trwa 2-3h w porywach do 5-6. Tak więc będę bardzo używała statywu
RB - Pią 09 Sty, 2009
czyli 2 kg lufa podpieta do 800g puszki... 3 kg. Używane w lesie, na polu, na wietrze itede... często na 500mm. Czyli wytrzymałość nóg rzędu manfrotto 055, do tego głowica - tu do foto niezbyt pomogę. Nie będzie to lekkie ( z głowicą ca. 3 kg), chyba ze kupisz z włokien węglowych - ale wtedy bedzie jeszce droższe. Aluminiowe nogi manfrotto 055 to w zal. od wersji 0d 500 PLN wzwyż. Jeśli za dużo próbuj z nogami goldphoto - chińskie manfrotto dużo tańsze, ale podobno parametrami dużo nie odstaje.
Acha, do ww. sprzętu IMO nawet nie myśl o lekkich slikach czy sherpach, nizej nawet nie wspominając. IMO szkoda pieniędzy, chyba że chcesz miec 2 statywy
think_different - Sob 10 Sty, 2009
Kupiłem za Waszymi poniekąd namowami statyw 3-sekcyjny Sherpę 600R. Jego długość to tylko kilka centymetrów więcej od 4-sekcyjnego, więc wiele na "ergonimii" nie tracę Po testach na stabilność w sklepie, ten model okazał się najbardziej odporny. Teraz czas na test w praktyce.
ozzi_wawa - Nie 11 Sty, 2009
w porownaniu z jakimi innymi statywami? sherpami moze? czy modelami innych firm?
think_different - Pon 12 Sty, 2009
W porównaniu z 4-sekcyjnym Slikiem 340DX jest zdecydowanie stabilniejszy i wydawało mi się, że jest też stabilniejszy od 4-sekcyjnej Sherpy. Ten Slik ma ostatnią sekcję nóg plastikową.
palindrom - Pon 12 Sty, 2009
think_different,
nie wiedziałem że 4-sekcyjny Slik jest na końcu plastikowy
Mój 3-sekcyjny jest cały metalowy.
Wujek_Pstrykacz - Pon 12 Sty, 2009
Fajnie się czyta rozmowy o statywach ludzi którzy chyba nie wiedzą po co jest statyw skoro proponują i promują "cuda" do 100 zł. Proszę sie obrażać ani nie urażać, ale statyw służy do stabilnego podparcia sprzętu, a nie do podtrzymania go bo ręce bolą. Jak statyw który trzęsie się jak przysłowiowa galareta ma stabilizować sprzęt o wadze powiedzmy 1,5 kilograma. Wszystkie te tanie "firsty" i tym podobne te se mozna wsadzić w niepamięć choć to się inaczej nazywa. Do 40D i tej niemałej przecież Sigmy 150-500 proponować statywy które nadają się co najwyżej do trzymania tel. komórkowego przy uchu....
think_different - Pon 12 Sty, 2009
palindrom, producent podaje na jego temat taką informację na stronie:
Cytat: | Pierwsza i druga sekcja nóg wykonana jest ze stopu A.M.T. (aluminium, magnez, tytan). |
W filii No.1 w Arkadach sprzedawca go polecał, a na Odrzańskiej zwrócił mi uwagę na ten plastik/tworzywo, z którego wykonana jest ostatnia sekcja. Nie sprawdzałem bardzo dokładnie, jeśli ktoś ma ten statyw, to proszę o potwierdzenie. Nigdy do końca nie dowierzam sprzedawcom
piotrmkg - Pon 12 Sty, 2009
Aż wszedłem na stronę Velbon-statywy(dot)pl w poszukiwaniu tego stopu Al, Mg i Ti w produkcie poniżej 500pln i pierwsze co mi się rzuciło w oczy to to:
"To właśnie dzięki najwyższej jakości produkty japońskiej firmy Velbon zdobyły uznanie na całym świecie ..." uznanie wśród kogo złomiarzy za największą wartość na skupie czy fotografów Jak ja nie cierpię takich niedopowiedzeń, od razu przypomina mi się Dilbert i zasady reklamowania:
Możesz wzmocnić swój przekaz, cytując ekspertów, którzy mają coś dobrego do powiedzenia o produkcie. Niektórzy, zanim powiedzą, chcieliby produkt zobaczyć - od takich ludzi trzymaj się z daleka. Potrzebny jest ci ekspert wrażliwy na rzeczowe argumenty w rodzaju darmowego lunchu czy choćby na pochlebstwo.
Nie domagaj się od eksperta idealnego sloganu. W reklamie, tak jak, w dziennikarstwie, to, co mówią ci ludzie możesz powiedzieć własnymi słowami. Po prawdzie, masz prawo budować nowe zdania, wybierając słowa z wypowiedzi eksperta. To też przecież będzie cytat.
Cytat dosłowny
"Fatalna jakość i zerowa orientacja w potrzebach klienta - oto refleksja nasuwająca się po pokazie tego produktu"
Cytat zredagowany
"Jakość i orientacja w potrzebach klienta - oto refleksja nasuwająca się po pokazie tego produktu"
think_different - Pon 12 Sty, 2009
piotrmkg, stopu trzeba było szukać na stronie Slika, bo o modelu tej firmy była mowa. Nie wiem, czy jest sens rozwodzić się nad tekstami promocyjnymi/marketingowymi na stronach internetowych.
RB - Wto 13 Sty, 2009
think_different napisał/a: | W porównaniu z 4-sekcyjnym Slikiem 340DX jest zdecydowanie stabilniejszy i wydawało mi się, że jest też stabilniejszy od 4-sekcyjnej Sherpy. Ten Slik ma ostatnią sekcję nóg plastikową. |
Oj, nagadali Ci... ma metalową.
krikus - Pią 16 Sty, 2009
Wujek_Pstrykacz napisał/a: | Fajnie się czyta rozmowy o statywach ludzi którzy chyba nie wiedzą po co jest statyw skoro proponują i promują "cuda" do 100 zł. Proszę sie obrażać ani nie urażać, ale statyw służy do stabilnego podparcia sprzętu, a nie do podtrzymania go bo ręce bolą. Jak statyw który trzęsie się jak przysłowiowa galareta ma stabilizować sprzęt o wadze powiedzmy 1,5 kilograma. Wszystkie te tanie "firsty" i tym podobne te se mozna wsadzić w niepamięć choć to się inaczej nazywa. Do 40D i tej niemałej przecież Sigmy 150-500 proponować statywy które nadają się co najwyżej do trzymania tel. komórkowego przy uchu.... |
Ja mam statyw wart 50 pln i chwalę go sobie za stabilność. A jeśli ktoś używa dwukilowych cegieł do robienia zdjęć to juz inna sprawa
Wujek_Pstrykacz - Sob 17 Sty, 2009
Ja mam inne pojęcie stabilności statywu chyba, ale cóż, każdy swoje chwali.
Monastor - Sob 17 Sty, 2009
krikus, już widzę stabilnośc takiego statywu z cięższym aparatem albo na silniejszym wietrze.
costi - Sob 17 Sty, 2009
A ja to z ciezszym aparatem nawet widze, za to z dluzszym obiektywem - ni chu-chu
Wiem z autopsji, tez uzywam statywu za 50zl i o ile przy krotkim szkle, kiedy caly ciezar jest skupiony w jednym miejscu, nad kolumna statywu, jest ok, to przy dluzszym obiektywie zaczynaja sie zabawy z plywaniem glowicy.
Wiatru jak dotad nie sprawdzalem.
Wujek_Pstrykacz - Sob 17 Sty, 2009
costi napisał/a: | A ja to z ciezszym aparatem nawet widze, za to z dluzszym obiektywem - ni chu-chu
Wiem z autopsji, tez uzywam statywu za 50zl i o ile przy krotkim szkle, kiedy caly ciezar jest skupiony w jednym miejscu, nad kolumna statywu, jest ok, to przy dluzszym obiektywie zaczynaja sie zabawy z plywaniem glowicy.
Wiatru jak dotad nie sprawdzalem. |
Używasz statywu za 50 zł z Nikonem D300
Chyba, że kupiłeś Manfrotto, gdzieś z "przeceny".
skasowany - Sob 17 Sty, 2009
costi napisał/a: | A ja to z ciezszym aparatem nawet widze, za to z dluzszym obiektywem - ni chu-chu
Wiem z autopsji, tez uzywam statywu za 50zl i o ile przy krotkim szkle, kiedy caly ciezar jest skupiony w jednym miejscu, nad kolumna statywu, jest ok, to przy dluzszym obiektywie zaczynaja sie zabawy z plywaniem glowicy.
Wiatru jak dotad nie sprawdzalem. |
O matko! Chyba jedno zero zgubiłeś???
komor - Sob 17 Sty, 2009
piotrmkg, odfastryguj się od statywów Velbon. Mają dobry stosunek jakości do ceny. Nie każdy ma całe kilogramy do mocowania na statywie. Mafrotto kosztuje przynajmniej dwa razy więcej, więc nie dziwi mnie że jest lepsze. Do wielu celów Velbon wystarczy. Ten co go mam jest cały metalowy (za wyjątkiem tulejki przy korbce), ma w miarę sensowną głowicę do ogólnego użytku, porządnie wykonany, niewiele waży. Dobra wartość za tę cenę. Jak ktoś chce wydać 500 zł i więcej to niech szuka wśród produktów Manfrotto.
Nie wiem czy wszyscy jeszcze pamiętają, że wątek jest o niedrogim statywie, a problem Sigmy 150-500 pojawił się później…
costi - Sob 17 Sty, 2009
@Ruslan & Wujek_Pstrykacz - nie, nie zgubilem zera
Statyw nazywa sie TR-560, kupilem go jeszcze do Canona S2 IS. O, takie cos: http://www.allegro.pl/ite...oto_tr_560.html
Sluzy mi glownie do zdjec z namiotu bezcieniowego, ew. podobnych (recenzje sprzetu komputerowego) - nie spodziewam sie halnego w piwnicy
Nie chodze z nim na co dzien, wiec wiele wymienianych tu problemow mi zwisa - aczkolwiek do wyjazdow w plenery pewnie w koncu kupie cos normalnego.
Kasieńka - Pon 19 Sty, 2009
No to teraz konkretnie proszę o model/modele który utrzyma mi stabilnie EOS 50d i sigme 150-500 (głownie na polach, i w lasach). Jestem gotowa wydać nie niego troszkę więcej (300-400zł), i proszę o konkretne propozycje najlepiej z linkami.
lupo57 - Sro 21 Sty, 2009
powinno wystarczyć: Velbon Sherpa 600 R/F
RB - Wto 27 Sty, 2009
Jeśli ten zestaw (3kg) ma byc używany na 500mm (a sądze że takie szkła kupuje się by tej 500 uzywać) to obawiam się, że Velbon o max nośności 4kg nie starczy na stabilne podtrzymanie sprzętu.
Przy takim ograniczeniu budżetowym patrzyłbym za jakimiś nogami goldphoto np:
http://fotozakupy.pl/oferta/produkt,6262s
z głowica... hmmm, jak głownie do lunety to bym wziął jakąś manfrotto 128rc ale do aparatu to nie za bardzo wiem co...
W każdym razie wielu ptasiarzy używa nóg goldphoto do podtrzymyawnia lunet z całkiem dobrym skutkiem. Mają zdecydowanie lepsze notowania od lekkich Sherp itede. Oczywiście mowa o stabilności a nie jakości montażu
W3rlock - Sro 28 Sty, 2009
a ja mam pytanie właśnie też do 600R czy 70-200 2.8 L + 450D z gripem to nie będzie za ciężki zestaw?
oraz czy da się wogóle jakąś poziomice podczepić do statywu?
skasowany - Sro 28 Sty, 2009
W3rlock napisał/a: | wogóle |
w ogóle
Po co Ci poziomica do tego statywu? Wstaw sobie poziomicę w sanki!
http://www.pstryk.pl/deta...it+level+double
AQQ - Sro 28 Sty, 2009
Przeczytałem pobieżnie ten wątek i coś mi przyszło do głowy.
Mowa jest o "niedrogim statywie".
Większość jak widzę uważa, że to taki, którego cena [zakupu] jest umiarkowana.
A ja myślę, że naprawdę niedrogi statyw, to taki, który wystarczy na wiele lat
i który nie będzie generował strat w sprzęcie [potrzaskane obiektywy/puszki].
Na pewnych rzeczach nie warto nadmiernie oszczędzać, bo można sobie zrobić kuku, które może kosztować kilka/kilkanaście razy więcej niż sam statyw.
ozzi_wawa - Sro 28 Sty, 2009
Cytat: | a ja mam pytanie właśnie też do 600R czy 70-200 2.8 L + 450D z gripem to nie będzie za ciężki zestaw? |
tutaj chyba bedzie potrzebny dodatkowo lacznik statywowy na obiektyw, szczegolnie z 450D, doradzono mi go do 70-200 f/4L wiec do ciezszej 2.8 tymbardziej. Zestaw troche ciezki, moze byc ryzyko, ale glowy nie dam, gdyz nie testowalem.
Co do okreslenia "niedrogi" to fakt, nawet taki za 600-800 zl moze okazac sie relatywnie niedrogi, jezeli ma chronic/stabilizowac sprzet za pare tysi, oczywiscie wszystko zalezy co sie do tego statywu podpina
W3rlock - Sro 28 Sty, 2009
jak wygląda taki łącznik?? to jest to co dołączają z aparatem: link
Wujek_Pstrykacz - Sro 28 Sty, 2009
ozzi_wawa napisał/a: | Cytat: | a ja mam pytanie właśnie też do 600R czy 70-200 2.8 L + 450D z gripem to nie będzie za ciężki zestaw? |
tutaj chyba bedzie potrzebny dodatkowo lacznik statywowy na obiektyw, szczegolnie z 450D, doradzono mi go do 70-200 f/4L wiec do ciezszej 2.8 tymbardziej. Zestaw troche ciezki, moze byc ryzyko, ale glowy nie dam, gdyz nie testowalem.
Co do okreslenia "niedrogi" to fakt, nawet taki za 600-800 zl moze okazac sie relatywnie niedrogi, jezeli ma chronic/stabilizowac sprzet za pare tysi, oczywiscie wszystko zalezy co sie do tego statywu podpina | Obiektywy 70-200 ze światłem 2.8 mają w standarcie stopke do statywu.
ozzi_wawa - Sro 28 Sty, 2009
to problem sie rozwiazal:) nawet nie wiedzialem, ze do 2.8 dodaja w gratisie, widocznie jedynie 4.0 to wersja "econo" albo wychodza z zalozenia ze 4.0 jest na tyle lekkim obiektywem, ze nie potrzeba :]
R@doha - Czw 29 Sty, 2009
ozzi_wawa napisał/a: | ... widocznie jedynie 4.0 to wersja "econo" ... |
Raczej bym przy tym stwierdzeniu pozostał ... szczególnie patrząc ile sobie wołają za oryginał do wersji f4 sprzedawany jako akcesorium Canon Tripod Mount AII (W).
|
|