forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Olympus E420 + EZ40-152mm czy NIKON D60 + 18-135mm?

Jagr - Sob 03 Sty, 2009
Temat postu: Olympus E420 + EZ40-152mm czy NIKON D60 + 18-135mm?
Witam,

Chciałbym prosić o radę przy wyborze lustrzanki. Z tego co się już orientowałem to te dwa zestawy (jak w temacie) aparat+obiektyw wydają się być najlepszym rozwiązaniem do 2 tys.
Aparat chciałbym wykorzystywać głównie do fotografowania ptaków.
Mam wobec tego trzy zasadnicze pytania:

- polecacie raczej Olympusa czy Nikona i dlaczego? :-P
- jak ten sprzęcik spisuje się przy fotografowaniu ptaków?

i w związku z tym że kilka osób doradzało mi raczej zakup kompakta w tej granicy cenowej, a większość Panasa FZ-50-tki (właśnie pod kątem focenia ptaków), chciałbym spytać także czy rzeczywiście FZ-50 będzie lepszym rozwiązaniem i co z kolei za nim by przemawiało?

jeśli chodzi o lustrzanki jestem raczej laikiem, więc wybaczcie być moze banalne pytania ;)

będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i odpowiedzi :smile:

maput - Sob 03 Sty, 2009

Trochę krótko jak na ptaki..
Jagr - Sob 03 Sty, 2009

czyli z Lumixa więcej wyciągnę?

A tak dla porównania, to Olympus z 40-150mm ma wieksze zblizenie niz fz-50 z 12Xzoomem optycznym? Bo zapomniałem dodać, że mnie interesują nawet fotki dokumentacyjne, do identyfikacji :wink:

maput - Sob 03 Sty, 2009

No ogniskowa trochę dłuższa, ale jakość znacznie gorsza. Z luster chociaż cropa będzie można zrobić bez obawy że wszyscy zobaczą ogromny szum.
Wróbel EOS - Sob 03 Sty, 2009

FZ-50 ma obiektyw odpowiadający 35 - 420 mm na pełnej klatce. Natomiast obiektyw Olympus EZ40-150 jest odpowiednikiem 80-300mm na pełnej klatce. Szkło nikona z kolei odpowiada 27-202mm również na pełnej klatce.