|
forum.optyczne.pl
|
 |
Serwis sprzętu i usterki - Kiepska ostrość w 400D ??? może się mylę?
cus3 - Sob 03 Sty, 2009 Temat postu: Kiepska ostrość w 400D ??? może się mylę? Witam Wszystkich .
Jestem początkującym amatorem fotografii.
Używam od 6m-c Canona 400D .
Na początku miałem szkło Kitowe, teraz od 2ch dni mam sigme 12-24.
Wiem ,że nie potrafię robić zdjęć jak mistrzowie z forum ale niestety mam wrażenie ,że mój Canon robi bardziej ziarniste i mniej wyraźne zdjęcia niż niejeden kompakt.
Czemu tak się dzieje?
pozdrawiam
początkujący
krisv740 - Sob 03 Sty, 2009
dzicko ładne,żona ładna a jakie iso?
xneon - Sob 03 Sty, 2009
400, masz przecież EXIF
krisv740 - Sob 03 Sty, 2009
xneon, zz tym mam zawsze problem, bo musiałbym otwierać zdjęcia w jakims programie, a nie mam na to czasu
albo słaby jpg., albo obróbka + zła ekspozycja.......
komor - Nie 04 Sty, 2009
cus3, o ile nie masz jakiegoś nietypowego uszkodzenia to absolutnie musisz winę zwalić na siebie. Używałem 400D przez dwa lata i wiem, że w odpowiednich warunkach pogodowych i z dobrym szkłem potrafi dawać naprawdę ładne obrazki. Nie wiem czy szerokokątna Sigma 12-24 jest ostrym szkłem, bo szerokokątne to raczej nie są mistrzami „żylety”. Być może tu tkwi przyczyna. W pełni otwarte szkło też na pewno nie jest najostrzejsze, lepiej nieco przymknąć.
Pokazane przez Ciebie zdjęcie jest zrobione w niesprzyjających warunkach. U mnie ISO 400 jest jak najbardziej używalne, nawet jak się patrzy na piksele 1:1. Jak rozumiem zapisujesz w aparacie pliki JPG, tak? Jakość ustawiona na najwyższą?
cus3 - Nie 04 Sty, 2009
komor napisał/a: | cus3 Nie wiem czy szerokokątna Sigma 12-24 jest ostrym szkłem, bo szerokokątne to raczej nie są mistrzami „żylety”. Być może tu tkwi przyczyna. W pełni otwarte szkło też na pewno nie jest najostrzejsze, lepiej nieco przymknąć.