forum.optyczne.pl

Inne akcesoria fotograficzne - Statyw VELBON SHERPA 803R

ambrozy - Nie 11 Sty, 2009
Temat postu: Statyw VELBON SHERPA 803R
Poszukuję swojego pierwszego statywu. Aktualnie posiadam Nikona D90 z kitowym obiektywem. Wzrostu mam ok. 170cm.

Przeglądając różne aukcje internetowe natknąłem się na ten model Velbon-a, może ktoś z forumowiczów posiada go i mógłby podzielić się swoją opinią na jego temat?

Ew. poproszę o jakieś inne propozycję statywu...ale nie chciałbym aby były dużo droższe

Wujek_Pstrykacz - Pon 12 Sty, 2009

Proponuje Manfrotto 190 w jakiejś wersji wykonania i do tego głowicę według wyboru lub nawet nogi 055. A dlaczego, dlatego że statyw ten posłuży Ci minimum 10 lat i nada sie nawet do większych obiektywów których napewno się dorobisz.
ambrozy - Pon 19 Sty, 2009

Wujek_Pstrykacz: przede wszystkim dzięki za odpowiedź...ale czy Manfrotto to absolutne minimum bo z twojej wypowiedzi tak wnioskuje :) Nie ukrywam, że fotografią zajmuję się od niedawna a równica w cenie pozwoliła by mi zakupić np. obiektyw 50mm 1.8+velbona zamiast twojej propozycji
Wujek_Pstrykacz - Pią 23 Sty, 2009

Dla mnie Manfrotto to minimum, nie preferuje słabszych statywów. Dla mnie statyw musi mieć mocne właściwości stabilizacyjne.
komor - Sob 24 Sty, 2009

A ja Velbona polecam – piszę o marce, a nie o tym konkretnym modelu, którego nie znam. Za takie pieniądze oferuje wystarczające właściwości stabilizacyjne. Wujek_Pstrykacz posługuje się długimi i ciężkimi szkłami i jego potrzeby są z pewnością inne niż moje. :) Pewnie z taką pompką 100-400 Pstrykacza to mój Velbon być może by już wymiękł albo komfort pracy byłby kiepski. Natomiast do mojego 70-200/4L posiadany przeze mnie Velbon (450R) spokojnie daje radę, bo i tak najmniej solidnym ogniwem jest chiński łącznik statywowy z Allegro - nie jest w pełni sztywny.

Nie rozumiem czemu polecacie jakieś chińskie podróby Gitzo a nie możecie przełknąć tego biednego Velbona. :)

ozzi_wawa - Sob 24 Sty, 2009

Komor dobrze prawi, co prawda to co teraz powiem jedynie w czesci tyczy sie statywow, ale kwestia wydaje mi sie byc posrednio w temacie. Sprawa dotyczy mocowania statywowego do obiektywu C 70-200 f/4L USM (bez IS) Czy faktycznie trzeba mocowac obiektyw do statywu, czy wystarczy jedynie zamocowac korpus do tripoda? chodzi o 2 sprawy - lepsza stabilizacja i ew. problem z bagnetem, gdy obiektyw wisi przyczepiony do body:] z drugiej jednak strony chyba ta wlasnie eLka nie jest taka ciezka, zeby bac sie o wypadniecie obiektywu, uszkodzenie mocowania obietywu ze wzgledu na jego wage. Czy jednak mocowanie statywu do obiektywu w tym przypadku wplywa faktycznie na lepsza stabilnosc i wywazenie? Ela z C450 dla przykladu i velbonik sherpa 600R

PZDR

Wujek_Pstrykacz - Sob 24 Sty, 2009

Powiem tak: może i Komor ma racje, ale te chińskie podróbki Gitzo sa całkiem niezłym wyborem, a macałem je na wszelkie sposoby. I do tego tańsze od oryginału dość znacznie. I o wiele lepiej stabilizują niż popularne Velbony i podobne. Natomiast jeżeli chodzi o 70-200/4 to ten łącznik statywowy nie jest konieczny. Ten obiektyw jest sporo lżejszy od 24-70/2.8, który nie posiada tego łącznika wcale.
ozzi_wawa - Sob 24 Sty, 2009

Dzieki, Wujku, rozumiem, ze stabilizacja tez nie ucierpi przy zamocowaniu body do statywu? w sumie body wazy jakies 500g, obiektyw 705g, moze lepiej byloby wywazyc na srodku? i mocowac w okolicach bagnetu? oczywiscie zdaje sie na zdanie znawcow:) sam jestem laikiem, stad moje pytania

Ps. niestety zauwazylem wzrost ceny owej L-ki:((, pytanie czy to koniec...

pzdr

komor - Sob 24 Sty, 2009

Wujek_Pstrykacz napisał/a:
Powiem tak: może i Komor ma racje, ale te chińskie podróbki Gitzo sa całkiem niezłym wyborem, a macałem je na wszelkie sposoby.


A ja macałem Velbona, używam go już 1,5 roku i uważam że za te pieniądze jest dobrym wyborem. Nie przeczę, że Manfrotto jest lepsze, ale kosztuje średnio dwukrotnie więcej.

Wujek_Pstrykacz napisał/a:
Natomiast jeżeli chodzi o 70-200/4 to ten łącznik statywowy nie jest konieczny. Ten obiektyw jest sporo lżejszy od 24-70/2.8, który nie posiada tego łącznika wcale.


Ja do 400D na statywie bałem się podpinać tę eLę bez łącznika. Zauważ, że jest sporo dłuższa niż 24-70 i przez to dźwignia jest większa. Poza tym środek ciężkości 70-200/4L jest według mnie wyraźnie przesunięty do przodu.

Wujek_Pstrykacz - Sob 24 Sty, 2009

Ja mimo wszystko zapinam za aparat taki zestaw i nie widzę problemów zużycia.
ozzi_wawa - Nie 25 Sty, 2009

pytanie jeszcze do jakiego aparatu podpiety:) moze faktycznie plastikowe 400 i 450D to troche ryzyko, ale z drugiej strony jak sie czasem chodzi z aparatem na szyi, z podpieta eLką np 70-200, to chyba przez caly czas nie podtrzymuje sie obiektywu reka, zeby "ulzyc" polaczeniu obiektywu z body, chyba, ze sie myle i w taki sposob przemieszczajac sie z aparatem, popelnialbym kardynalny blad:) i zamach na zycie mego sprzetu :)
komor - Nie 25 Sty, 2009

Wujek_Pstrykacz, ty masz 30D czyli sztywną konstrukcję. Mnie to 400D nieco trzeszczało przy próbie podpinania statywu do korpusu. Po drodze jeszcze miałem grip zresztą. Po wydaniu takiej kasy na aparat i obiektyw lepiej wydać tę stówkę i mieć święty spokój. Oczywiście mówię o 400/450D, bo jeśli chodzi o 2-cyfrowe Canony to zdaję się na Twoją opinię. Teraz zresztą sam mogę wypróbować jak to jest z 40D. :)
Acha, ja mam jeszcze TC Kenko 1,4, podłączenie zestawu 70-200/4L + TC + 400D bezpośrednio korpus do statywu dawało mi delikatne skrzywienie osi optycznej i słabą jakość. Po zastosowaniu łącznika statywowego - jest lepiej.

ambrozy - Nie 01 Lut, 2009

Wujek_Pstrykacz: jaką głowicę byś polecił do 055XPROB? Mam do wyboru dwie: 484RC2 oraz 804RC2
Wujek_Pstrykacz - Nie 01 Lut, 2009

Ja mam 486 RC2, mogę ja polecić. Albo 488 RC2. To są kulowe głowice. 3D nie mam więc nie wypowiadam się.
Jacek(Baton) - Nie 01 Lut, 2009

Ja mam Sherpę 803R i nie narzekam. Jestem zadowolony do tego jeszcze imadełko na kolumnie. Dla mnie super.
Zmieniam sprzęt na Canona EOS40D i tu mam obawy czy da radę.
Wcześniej był 450D więc było O.K.
Ale z 40D chyba też da radę, co?

Wujek_Pstrykacz - Nie 01 Lut, 2009

Da radę. Chyba, że kupisz 100-400L :lol:
lupo57 - Pon 02 Lut, 2009

ja posiadam VELBON Sherpa 600R polecił mi go garret uważam że za tą kasę to b. dobry sprzęt
ozzi_wawa - Pon 02 Lut, 2009

Wujek ma racje, zalezy co pozniej podepniesz, a tak na marginesie, Jacek(Baton) co sie stalo, ze zmieniasz 450D na 40D? chyba ostatnio w temacie o brudach na matrycy mowiles, ze wlasnie przyslali Ci 450-ke z zytniej po czyszczeniu i wymianie matowki? Cos nie tak z aparatem, ze zmieniasz?

pzdr

jake - Sro 04 Lut, 2009

To może i ja się podepnę od razu pod ten temat i zapytam:

Do aparatu pod tytułem D90 obecnie 18-200 obiektywem jaki statyw kupić sobie, znaczy konkretniej czy kupić Sherpa 803R czy zmontować sobie zestaw taki jak :

Manfrotto 190XB
http://www.cyfrowe.pl/aparaty/manfrotto-190xb.html

+

Manfrotto MN804RC2 BASIC głowica trzykierunkowa
http://www.cyfrowe.pl/apa...kierunkowa.html

Ogólnie w moim pytaniu chodzi po prostu o to czy warto dopłacić te 250 zł do takiego zestawu i czy taki zestaw to ogólnie dobry pomysł i czy w podobnej cenie mogę coś lepszego wymyślić...
Bo statywy manfrotto które oglądałem na żywo, ale niestety nie 190xb robiły bardzo pozytywne wrażenie swoim wykonaniem i przede wszystkim stabilnością...

Jacek(Baton) - Sro 04 Lut, 2009

ozzi_wawa napisał/a:
Wujek ma racje, zalezy co pozniej podepniesz, a tak na marginesie, Jacek(Baton) co sie stalo, ze zmieniasz 450D na 40D? chyba ostatnio w temacie o brudach na matrycy mowiles, ze wlasnie przyslali Ci 450-ke z zytniej po czyszczeniu i wymianie matowki? Cos nie tak z aparatem, ze zmieniasz?

pzdr


Nie nie... Nic się nie stało.
Na gwarancji wymienili matówkę i "amor" lustra, ale się nie postarali z matrycą.
Zmieniłem, bo 40D jest lepszy raczej :mrgreen:
Takie widzi mi się, no i w razie czego ma mozliwośc wymiany matówki na nową lub inną a do wyboru są dwie oprócz standardowej.
Dziś właśnie przytargałem puchę do domu :mrgreen:

jake - Pon 16 Lut, 2009

Odpowiedzi na poprzednie pytanie niestety nie dostałem, ale może ktoś by mnie mógł oświecić czym różni sie głowica kulkowa od takiej np. jak dwa posty wyżej głowicy trzykierunkowej, znaczy wiem czym się różnią z wyglądu wymiary mogę sobie wyobraźić ale czym sie zastosowanie różni i czym się konstrukcja różni

bo ja zagubiony jestem, nie wiem kompletnie jaki statyw kupić...

tthomass0 - Pon 16 Lut, 2009

Wujek_Pstrykacz napisał/a:
Dla mnie Manfrotto to minimum, nie preferuje słabszych statywów. Dla mnie statyw musi mieć mocne właściwości stabilizacyjne.


"Wujek_Pstrykacz" a co sądzisz o :
BENRO A-650EX + BH-2 vs. Manfrotto 190XPROB+486RC2

pod ewentualnie przyszłościowo Canona 50D i Canona 70-200 f4 IS

RB - Pon 16 Lut, 2009

Tak na boku - jeśli ktoś chce zobaczyc jak zachowuja sie różne statywy (i to z tych 'lepsiejszych', od 055 wzwyż...) przy dłuuugim szkle (akurat to jest z lunetą, ekwiwalent 850mm) to zapraszam:

http://www.tvwg.nl/testra...n/statieven.htm

strona po niderlandzku, ale da się zrozumieć ;-)

Wujek_Pstrykacz - Pon 16 Lut, 2009

tthomass0 napisał/a:
Wujek_Pstrykacz napisał/a:
Dla mnie Manfrotto to minimum, nie preferuje słabszych statywów. Dla mnie statyw musi mieć mocne właściwości stabilizacyjne.


"Wujek_Pstrykacz" a co sądzisz o :
BENRO A-650EX + BH-2 vs. Manfrotto 190XPROB+486RC2

pod ewentualnie przyszłościowo Canona 50D i Canona 70-200 f4 IS

Nie miałem tego Benro w rękach, ale pewno nie jest zły. Manfrotto trochę schodzi z jakością ostatnio.

AuThoR - Sob 21 Lut, 2009

Jacek(Baton), mam pytanie :
1. jak się sprawuje ta blokada na przykręcanie w tym statywie? chce sobie kupić statyw właśnie z głowicą kulową (czy jak to się zwie) bo jakoś mi się wydaje że to wygodniejsze niż rączki do przykręcania i zastanawiam się czy trzeba używać jakiejś fest dużej siły to stabilnego przykręcenia tej blokady(biorąc pod uwagę mój d90+18-105). Bo z tego co pisałeś to chyba wynika że z moim d90 powinno to spokojnie dawać radę. Powiem tylko tyle że w najbliższych planach mam też zamiar kupić coś w zakresie 100-400. Głównie dlatego potrzebuję zmiany statywu

2. przeglądałem fotki tej sherpy i zastanawiało mnie jak jest wysuwana glowica do góry..? nie widzę tam żadnej korbki tak jak mam w swoim statywie.

Z góry dzięki za odpowiedź

Wujek_Pstrykacz - Pon 23 Lut, 2009

No i byłem na plenerku na Skrzycznem, mróz załatwił wszystkie Velbonki jakie były, pękały jak bańki mydlane, ale to nic załatwiał też frotki, które pękały tak gdzie nogi są mocowane.
ambrozy - Pon 23 Lut, 2009

Wujek_Pstrykacz napisał/a:
No i byłem na plenerku na Skrzycznem, mróz załatwił wszystkie Velbonki jakie były, pękały jak bańki mydlane, ale to nic załatwiał też frotki, które pękały tak gdzie nogi są mocowane.


Był jakiś statyw który przeszedł ten test bojowy? Skoro manfrotto zawiódł to trzeba się dokładnie zastanowić czy jest sens w jego kupowaniu

komor - Pon 23 Lut, 2009

Wujek_Pstrykacz, ciekawe jestem co to było za zjawisko. Nie wiem czy sama temperatura -20° wystarczy żeby załatwić tyle statywów na raz. Z tego co opowiedziałeś na Skype to nie bardzo rozumiem co mogło spowodować taką masową „epidemię”.
MC - Pon 23 Lut, 2009

Jesli to dobrze zrozumialem, to chyba lepiej na tym wyszli byli posiadacze Velbona, ktory byl tanszy :???:
Wujek_Pstrykacz - Pon 23 Lut, 2009

Wyszli o tyle gorzej, że ich statywy przestały funkcjonować, a te frotki jeszcze od biedy trzymały sztywność, choć bałbym się im powierzyć aparat z obiektywem.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group