forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Uniwersalny obiektyw do Nikona D300

k7piotr - Pon 19 Sty, 2009
Temat postu: Uniwersalny obiektyw do Nikona D300
Witam wszystkich jako nowy na forum :smile:

Jestem początkującym fotoamatorem. Kupuję właśnie d300 i mam pytanie do ekspertów. Jaki obiektyw kupić? Chodzi mi o coś uniwersalnego, do 2000/2500zł. Większość fotografii na zewnątrz. Krajobrazy, przyroda i przede wszystkim macro.
Jestem laikiem w tej dziedzinie, ale nieco poczytałem i wybór padł na trzy obiektywy:
1. Nikon AF-S 18-105 mm f/3,5-5,6 G ED VR DX
2. Nikon AF-S 16-85 mm f/3.5-5.6 DX ED VRII
3. Nikon AF-S 24-120mm f/3,5-5,6 G IF-ED VR Zoom-Nikkor

Na temat pierwszych dwóch, poczytałem bardzo wiele, na temat trzeciego prawie nic nie znalazłem. Wydaje mi się, że (3) była by najlepsza, ale to tylko moje zdanie i mogę się mylić :roll:
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi.
z góry dziękuję :smile:

Jesienny - Pon 19 Sty, 2009

Uniwersalizm... Trudno łączyć krajobrazy z makro.
W takim przedziale cenowym zapewne wolałbym zapewne tandem w stylu:

Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Asp. IF Makro - do codziennych wycieczek, krajobrazów (17 może być czasem nie wystarczające ale trudno + niby tam jakieś makro ma (odwzorowanie 1:2.3))

+ do tego Tamron SP AF 90mm f/2,8 Di Makro - jak sama nazwa wskazuje do makr (odwzorowanie 1:1 no i jest ostry) no i portrecik można tym zrobić.

powinno się zmieścić w 2,5k (choć podwyżki... podwyżki... podwyżki...)

Byłby super, gdyby miał jeszcze stabilizację obrazu, i właśnie jej brak skreśla go z mej listy :neutral:
Jesienny - Pon 19 Sty, 2009

Ale co chcesz stabilizować? Krajobrazy na 17mm? Statyw kup, lepiej na tym wyjdziesz.
Monastor - Pon 19 Sty, 2009

k7piotr, bez stabilizacji można spokojnie robić zdjęcia. Zwłaszcza, że wszystkie tanie, stabilizowane szkła są dość ciemne. Ja tam wolę dobre światło.
Co do makro, nie spodziewaj się rewelacji po żadnym z tych nikkorów.