forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Nikon D60 czy Sony Alpha300

Farin - Czw 22 Sty, 2009
Temat postu: Nikon D60 czy Sony Alpha300
Witam,
jak w temacie zastanawiam się nad wyborem aparatu. Do tej pory pracowałem na tanim kompakcie, który w dodatku był lekko popsuty... Bardzo lubię robić zdjęcia B&W natury i obiektów. Z racji tego iż jestem studentem i nie dysponuję wielką gotówką chciałbym kupić coś do 1500 z obiektywem, którego raczej prędko nie wymienię na coś lepszego - co też chciałbym uwzględnić wybierając zestaw body + obiektyw.

Powyższe wymienione zestawy są tymi nad którymi najbardziej się zastanawiam, jednakże myślę też czy nie lepiej było by kupić w tej cenie kompakt.

Zwracam się do Was o pomoc, gdyż ja nigdy nie pracowałem na lustrzance i nawet nie mam do czego porównać jakości robionych nimi zdjęć.

Chodzę na wydziałowe koło fotograficzne i rzemieślnicze pojęcie zdobyłem - teraz potrzebuję sprzętu, na którym mógłbym tą wiedzę urzeczywistnić.

1500 jak na aparat to dla mnie naprawdę maksymalna kwota. W niedalekiej przyszłości pewnie dokupię kartę pamięci i może jakieś filtry, jednakże nie chciał bym wydawać w najbliższym czasie większych pieniędzy by móc robić dobre zdjęcia...

w razie pytań - proszę śmiało - zależy mi na dobrym wyborze i dobrej poradzie.

Z góry dziękuję i pozdrawiam - Farin

MC - Czw 22 Sty, 2009

Kolego, karte pamieci to bym Ci radzil dokupic od razu przy zakupie aparatu.
Co do wyboru - domyslam sie, ze podglad na zywo nie jest dla Ciebie niezbedny. Mozesz wiec wziac A200+kit za 1000-1100. Do tego karta pamieci za ok.100zl, jakis tani futeral. To, co Ci zostanie schowaj do swinki, skarpety (lub czegos podobnego) i zbieraj np. na jakies tele.
A roznice w jakosci zdjec po przesiadce z malpki odczujesz natychmiast.

Riddle - Czw 22 Sty, 2009

Weź ten aparat, który lepiej będzie ci leżał w ręce. W tej półce cenowej różnice nie są istotne, by brać dla nich niewygodny aparat.
Farin - Czw 22 Sty, 2009