forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Zakup D90 z obiektywem (jakim) - a może coś innego,czy warto

janekps - Wto 27 Sty, 2009
Temat postu: Zakup D90 z obiektywem (jakim) - a może coś innego,czy warto
Witam, dam niezłego Kata : )

Właśnie padł mi aparat był to Olek 5060 WZ
Nie wiadomo z jakich przyczyn szwankuje elektronika.

Obecnie jestem przed wyborem lustrzanki.

Już miałem kupować 40d, 50d, d300 lub d90 -
Masakra jaką papkę z głowy można sobie zrobić czytając testy, porady itp.

Jestem amatorem - aparat potrzebuję do fotografowania rodziny, wyjazdy imprezy i najważniejsze jestem grafikiem - przerabiam fotografię tworzę tekstury itp.
Zdjęcia rodzinne nie chce przerabiać - do wywołania i do albumu !
80% zdjęć kończy przyklejone w albumie.

Po wielu przeczytanych wypowiedziach pada wybór na D90 Chodzi o kasę i jakość.
Trochę boję się o plastik ale czy to będzie 40d czy d300 jak spadnie tak aby została naruszona zabudowa, (na beton) elektronika w tych aparatach jest tak delikatna, że i tak będzie po. Jak zabezpieczony jest Nikon przed piachem lub parą, wilgocią ?

Tryb auto dla mojej żony - nie robiłem nim jeszcze zdjęć ale obsługa dla totalnego laika wydaje się banalna.

I najważniejszy tekst:

"Canon robi świetne aparaty, nikon robi świetne zdjęcia"

Oczywiście możecie doradzić inny aparat - czekam na zalety i wady.
Nie wybieram przykładowo d300, są bardzo drogie i nie wiem czy wykorzystam w 60 % jego zalety.

Obiektywy to co mnie trapi teraz najbardziej:

Potrzebny mi obiektyw max zakresy: 17-135 - super jak będzie z makro i stałka, (to chyba wystarczy mi na dobry, długi start.

Świetnie cenowo wychodzi d90 z kit n 18-105 vr - 3200 zł
Myślałem o N 16-85 VR - trochę drogi - ale może warto
Tamron - trochę się obawiam o trwałość tych obiektywów może jaką sigme ?
i stałka tu proszę o pomoc do canona wybrałbym chyba Canon EF 85 mm f/1.8 USM
dla niego chciałem nawet wybrać 40 d. Cena rewelka 1200 zł

Proszę o rady co do obiektywów i aparatu.