forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - canon vs. nikon vs. pentax

gregorisan - Pią 30 Sty, 2009
Temat postu: canon vs. nikon vs. pentax
Witam wszystkich użytkowników forum!

Otóż mam duży problem, który był już poruszany wielokrotnie i cały spór toczy się wokół kwestii...jaki system jest optymalny...nie będę za bardzo się rozpisywał i przestawię kilka moich pytań na które mam nadzieje znajdę odpowiedzi.

Jestem totalnym amatorem, który zakochał się w fotografii...kupiłem sobie jakiś czas temu aparat kompaktowy Sony H10...i to była miłość od pierwszego "pstryknięcia"...wciągnęło mnie to wszystko niesamowicie...zacząłem przeglądać strony internetowe poświęcone fotografii, czytać książki, uczyć się obsługi CS3 i Corel Paint Shop Pro Photo X2 a przede wszystkim robić zdjęcia...tak jak potrafię najlepiej...zrobiłem ich na tym swoim aparaciku około 4000 tysięcy i niestety dostrzegłem już poważne niedogodności aparatu kompaktowego...i po prostu zacząłem się rozglądać za czym lepszym...ale im więcej czytam różnego rodzaju testów i postów na forach, tym bardziej jestem "głupi"...a nie chciałbym popełnić błędu i już za pierwszym razem dobrać system w który wszedłbym na dłuższy okres bo jednak nie jestem zbyt majętnym człowiekiem i nie stać mnie na częste zmiany sprzętu...
A fakty są następujące...dysponuję kwotą okołu 2000 zł i na początek wystarczy mi zestaw z "kitowym" obiektywem...w późniejszym czasie dokupię systematycznie jakieś lepsze szkła.

Interesują mnie trzy systemy: Canon, Nikon lub Pentax.

1. Nikon d80 ( wiem, że kosztuje troszkę więcej, ale być może z czasem będzie w granicy 2000zł)
2. Canon 450d
3. Canon 1000d
4. Pentax k200d

i tutaj pojawia się problem...proszę o pomoc kogoś doświadczonego...moje zainteresowania fotograficzne opierają się przede wszystkim na portretach, pejzażach i czasami jakieś makro...