forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Zmiana systemu z Canona na Nikona

konczako - Sob 07 Lut, 2009
Temat postu: Zmiana systemu z Canona na Nikona
Powoli skłaniam sie do zmiany sytemu na Nikona. I mam mały problem aby dobrać odpowiedniki Canonowskich stałek. Chodzi mi o 50/1,4 i 85/1,8.
O ile w przypadku pięćdziesiątki problemu nie widzę(Nikkor 50/1,4G to chyba dobry wybór?) to w przypadku C85/1,8USM tak. Uwielbiam po prostu to szkiełko.. ostre, slicznie rysuje i bardzo szybkie szkło - będzie mi go szkoda.
Nie znam się całkowicie na Nikkorach i prosił bym o pomoc.... Znajdę cos podobnego w Nikonie?

MM - Sob 07 Lut, 2009

Kupujesz takie cudo i problem z głowy. Szukać Ci się nie chciało? :twisted:
mavierk - Sob 07 Lut, 2009

no ale nawet na forum nikona mówią, że 85/1.8 na 1.8 jest mydlane.

Ale za to możesz sobie kupić 85/1.4 za połowę ceny 85L :)

No ale aktualnie to nie jest czas na zmianę systemu, zostaw to, co masz i ciesz się, że nie musisz tysiów wydawać niepotrzebnie :)

MM napisał/a:
Kupujesz takie cudo i problem z głowy. Szukać Ci się nie chciało? :twisted:

Czytałem kiedys test tego cuda na optycznych i raczej niedorównuje 85 Canona. Ale w tej cenie chyba nic lepszego nie znajdę..

Wiem jakie szkła występują w tym systemie i jak najbardziej szukac mi się chciało:) jednak o informacje jaki poziom reprezentuje dane szkło Nikkora nie tak łatwo. Wiec musze wypytac sie na forach :mrgreen: ... Przegląd szkieł Caonna znam i wiem co można sie po większości spodziewać o Nikorowych niestety wiem bardzo mało...

Co do zmiany sytemu to pewnie poczekam do wakacji albo na jesien...

MM - Sob 07 Lut, 2009

Wy wszyscy chyba zbyt często i zbyt mocno traktujecie jakiekolwiek strony testowe jako "wyrocznię". Moi koledzy mający Nikony mają te obiektywy i są nimi zachwyceni. Choć samo szkło minimalnie odbiega jakością od Canona 85/1.8 to jest to dość mała różnica w stosunku do znakomitego obiektywu i Nikkora 85/1.8 naprawdę warto mieć w swojej torbie.