|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - co wybrać ???D80 czy canon450d a może d90 czy canon 40d
adiprint - Sro 11 Lut, 2009 Temat postu: co wybrać ???D80 czy canon450d a może d90 czy canon 40d Witam!!!
Zwracam się z prośbą o pomoc w wyborze pierwszego zestawu body + obiektyw.
Jestem totalnym amatorem jedyne doświadczenie jakie posiadam to z zabawy z coolpixem nikona ale fotografia mnie kręci od dłuższego czasu i nadszedł czas iż mogę zainwestować w zestaw 3500zł. W przyszłości wraz z przybywającym doświadczeniem będę chciał rozwijać pasję inwestując w kolejne szkła(ale to dość odległa przyszłość na pewno nie w tym roku ).
Mam swoich faworytów:
Nikon d 80 + nikkor 18-135 + nikorr 50mm/1,8 2 czy canon 450d+ z ob. 18-55 mm IS oraz Sigma 18-200 mm
Lub nikon d90 + nikkor 18-105 lub canon 40d + szkło o podobnych parametrach
Aparat użany będzie podczas podróży na fotografowanie przyrody ,fotografia makromakro, imprez okolicznościowych a także w pracy (pracuję w reklamie i potrzebuje dobre foty na foldery , broszury itp. ).
Co jest dla mnie ważne:
b) różnice miedzy korpusami d80 i d90 a także c40d i c450d( pod względem jakości zdjęć)
c) jakie szkło do makro
a)w co lepiej zainwestować ? tańszei starsze body + 2 szkła czy może droższe body + uniwersalne szkło
ziemowy - Sro 11 Lut, 2009
adiprint napisał/a: | różnice miedzy korpusami d80 i d90 a także c40d i c450d( pod względem jakości zdjęć) |
Rożnica jest duża, D80 to matryca CCD a D90 to CMOS.
adiprint napisał/a: | c) jakie szkło do makro |
To już zależy w jaki system wejdziesz. Zawsze możesz też wybrać Sigme 105mm, Tamron AF SP 90mm czy Tokina AF 100mm.
adiprint napisał/a: | a)w co lepiej zainwestować ? tańszei starsze body + 2 szkła czy może droższe body + uniwersalne szkło |
Zdecydowanie ten pierwszy wariant.
Z ciekawych opcji może być Canon 450D + Sigma 17-70. Zamkniesz się w 3 tys. Do tego np 50/1.8 a za jakiś czas tele.
novy - Sro 11 Lut, 2009