|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Szeroki kąt do 5D.
mszczyrek - Czw 12 Lut, 2009 Temat postu: Szeroki kąt do 5D. Jestem w szoku - po zakupie 5D+17-40L okazalo sie, ze zestaw ten na brzegu (75% od centum) nie dorownuje D80+S10-20. Nie zartuje. Moje 17-40 wyglada na sprawne (af dziala bez zarzutu, ostrosc w centrum kadru jak trzeba) ale na brzegu produkuje "papke" az do f8. Mam problem bo za 3 tyg. jade do Paryza (wlasnie pod tym katem kupilem 5) i zostalem bez dobrego szerokiego kata. 16-35 wydaje sie byc nie lepszy. Jakich szerokich szkiel uzywacie na FF Canonach? w ostatecznosci zabiore D80 z Sigma...
MC - Czw 12 Lut, 2009
Pozwole sobie zacytowac Arka sprzed miesiaca (mniej wiecej):
"Jestem przekonany, ze 40D+Tokina 11-16 bedzie lepsza niz 5D2 z 16-35 a przy okazji tansza". Jakos tak to szlo.
Baku - Czw 12 Lut, 2009
Jeśli potrzebujesz tak szerokiego kąta (bo rozumiem, że 20-24mm to już za wąsko) pozostaje jedynie ef 14/2.8II. Tanio nie będzie, ale powinno być lepiej niż z 17-40, choć przeczytałem, że różki 14tki na FF też nie są powalające. No cóż - uroki pełnej klatki...
Może piotrmkg się wypowie, bo ma to szkiełko...
[ Dodano: Czw 12 Lut, 2009 14:23 ]
Znalazłem o 14tce taki kawałek na www.the-digital-picture.com:
Cytat: | Full-frame corners are impressively sharp for a lens this wide. The biggest noticeable difference in image quality generated by stopping down the aperture is from the decreased amount of corner shading. The Canon EF 14mm f/2.8 L II USM Lens delivers a smoothly changing but somewhat strong amount of shading in full frame corners when shot wide open. This is not unusual for a wide lens - and is mostly gone by f/5.6. Users of 1.6x FOVCF bodies will notice little or no vignetting.
|
piotrmkg - Czw 12 Lut, 2009
Skoro zostałem wywołany do odpowiedzi, to coś naskrobię.
Ja to jestem starej daty i obiektywy kupuje praktycznie tylko pod kątem potrzebnej mi ogniskowej i światło siły. jestem jak MM, tylko w wersji softowo-chillout'owej nie przywiązuje aż takiej uwagi do testów ostrości, winietowania, CA i innych. fajnie jest jak obiektyw, który chcę kupić jest dobry optycznie, a jeśli nie jest no trudno kupuję taki jaki jest, najwyżej za kilka lat wypuszczą nową wersje, która będzie lepsza. ogólnie nie należę do nowo-powstałej grupy fotografów zwanej pixelpeep'erami, nie oglądam zdjęć w 100% i nie analizuję ich pixel po pixelu.
wracając do (U)WA, miałem okazję "bawić" się szkłami 14mm, 16-35 i 17-40 wnioski
1. 14mm mk2 nie będzie ostrzejszy od 16-35 mk2.
2. robienie zdjęć 14mm w mżawce/deszczu można sobie darować, pomimo zamontowanej na stałe osłony p.słonecznej woda leje się prosto na przednią soczewkę i pięknie to wychodzi na zdjęciach (tak to już jest z takimi obiektywami i trzeba się z tym liczyć)
3. 16-35 nie będzie ostrzejszy od 17-40
takie ogólne przemyślenia. cwanona kupuje się dla kilku obiektywów: 35L, 85L, 135L, 300@2.8, 400@2.8, 500@4, 600@4, 800@5.6, 1200@5.6. jeśli nie mamy zamiaru ich kiedyś tam kupować to lepiej wejść w system nikona, dla jego dobrych zoomów np. 14-24@2.8, 200-400@4
Baku, tu należy zaznaczyć tę część wypowiedzi:
Full-frame corners are impressively sharp for a lens this wide.
Arek - Czw 12 Lut, 2009
MC, a jest jeszcze gorzej. Bo mszczyrek ma mniej wymagającego dla szkieł 5D a nie 5D MkII.
Dlatego ja pisałem, że nie rozumiem pędu do FF.
Chcesz ostrego szerokiego kąta bez winiety, kup Olka 520 plus ZD 9-18 mm.
piotrmkg - Czw 12 Lut, 2009
Arek, niektórzy jeszcze nie kupili dSLRów i mają FF analogi.
mszczyrek - Czw 12 Lut, 2009
Niedobrze. Caly czas licze ze pojawi sie 17-40 II...
Arek - Czw 12 Lut, 2009
Ci co mieli 16-35 liczyli na 16-35 II i co?
mavierk - Czw 12 Lut, 2009
jak to mawiają... kilimandżaro
do 5d zakupiłbym 17-40/4 Gdybyś miał nikona, to każdy napisałby to samo (14-24 i już )
mszczyrek - Czw 12 Lut, 2009
17-40/4 juz mam. Bieda.
razthaman - Czw 12 Lut, 2009
ale kurczę, muszę wrócić do wątku z dyskusji o tym obiektywie z tematu o 5DII, bo jestem autentycznie ciekawy, mszczyrek bo jednak zdjęcia po skalowaniu i tak są świetne, to do jakich zastosowań tego potrzebujesz?
mszczyrek - Czw 12 Lut, 2009
Jak to zdjecia, do wyduku, czasami w wiekszym formacie. Nie po to kupilem pelnokaltkowy aparat zeby potem zmiejszac zdjecia do publikacji w sieci. Musze jakis lepszy szeroki kat znalezc...
razthaman - Czw 12 Lut, 2009
ok, męczę watek, http://www.lonelywolf.pl/ zdjęcia również tym obiektywem pod 5D, raczej spore wydruki i rozdzielczości. może serio słaby egzemplarz Ci się trafił?
Monastor - Czw 12 Lut, 2009
mszczyrek, nie wiem czy to Cię pocieszy czy zmartwi, ale niedalej jak przedwczoraj poszedłem sobie obejrzec wystawę fotografii Macieja Duczyńskiego i powiem Ci, że nie było się do czego przyczepic, nawet przyglądając się jak idiota, z bliska wydrukom szerokim na przynajmniej 70 cm (nie stałem z linijką, nie powiem ile miały, częśc właśnie koło 70, a częśc z metr). Nie podpisane, ale jeśli dobrze pamiętam z deva to robił je właśnie 5D z 17-40 F/4 także na pewno się da.
Jeśli natomiast uważasz, że jesteś za dobry dla całej szklarni Canona to kto Ci broni się przesiąśc na Nikona z rewelacjnym 14-24 albo na średni format... albo na wielki format
EDIT: Nie widziałem poprzedniego posta jak to pisałem. Zabawne, że wspomniany został ten sam fotograf
mszczyrek - Czw 12 Lut, 2009
To sa krajobrazy, a wiec przyslony f11-f16. Tak przymkniete kazde szklo da ostre zdjecie. Niestety, fotografuje nie tylko krajobrazy...
[ Dodano: Czw 12 Lut, 2009 23:46 ]
Ja sie wlasnie przesiadlem z Nikona:)
razthaman - Czw 12 Lut, 2009
mszczyrek napisał/a: | To sa krajobrazy, a wiec przyslony f11-f16. Tak przymkniete kazde szklo da ostre zdjecie. Niestety, fotografuje nie tylko krajobrazy...
[ Dodano: Czw 12 Lut, 2009 23:46 ]
Ja sie wlasnie przesiadlem z Nikona:) |
fakt, heh w sumie pewnie dlatego taki napalony jestem na to szkło to wycofuję się, studio jest mi dalsze niż plener
Monastor - Czw 12 Lut, 2009
mszczyrek, a mógłbyś pokazac w jakich sytuacjach zawiódł Cię ten 17-40
Ciekaw jestem po prostu jakiego typu to zdjęcia.
razthaman - Pią 13 Lut, 2009
w zasadzie widziałem też świetne studyjne robione tym obiektywem, ale raczej nie artystyczne rozmycia przy użyciu GO obiektywu, a prace obrabiane graficznie dość poważnie. mi to pasuje.
mszczyrek - Pią 13 Lut, 2009
Monastor napisał/a: | mszczyrek, a mógłbyś pokazac w jakich sytuacjach zawiódł Cię ten 17-40
Ciekaw jestem po prostu jakiego typu to zdjęcia. |
Zdjecie wywalilem - byla na nim modelka "po przekatnej" (w celu wydluzenie nog). Niestety, twarz znalazla sie na brzegu (nie na samym brzegu - rozumien ze rectilinearne szklo musi tam znieksztalcac). Ostrosc nie byla zadowlajaca nawet dla f8.
goltar - Pią 13 Lut, 2009
Wieczorem mogę dodać jakieś fotki z 16-35II + 5Dmk2... w centrum b.ładnie, na brzegu rewelacji nie ma.
goltar - Pią 13 Lut, 2009
Zgodnie z obietnicą:
5Dmk2 +16-35 f/2.8 II @ 16mm i f/2.8
5Dmk2 +16-35 f/2.8 II @ 16mm i f/5.6
5Dmk2 +16-35 f/2.8 II @ 35mm i f/2.8
5Dmk2 +16-35 f/2.8 II @ 35mm i f/5.6
Wywołane DPP z RAW-a bez wyostrzania. Zdjęcia po 12 MB i średnio szybki serwer więc proszę o cierpliwość.
MC - Sob 14 Lut, 2009
Nie jest zle. Mydlo w rogach jest i bedzie. Taki urok szerokiego kata, ktory nie jest N14-24. Szkoda, ze nie wkleiles tych, gdzie AF trafil w sobie tylko znane miejsce
mavierk - Sob 14 Lut, 2009
MC napisał/a: | Taki urok szerokiego kata, ktory nie jest N14-24. | hahahahahaha Ale tymi obiektywami robi się zdjęcia a nie sprawdza cropy! Dobrze, że o winiecie i ostrości w środku nikt nie pisze
goltar - Sob 14 Lut, 2009
MC napisał/a: | Szkoda, ze nie wkleiles tych, gdzie AF trafil w sobie tylko znane miejsce | Zaoszczędze Wam tej przyjemności
MC - Sob 14 Lut, 2009
mavierk, tutaj nie robi sie zdjec tylko wlasnie sprawdza cropy w poszukiwaniu mydla, ca, dystorsji i innych chorob
A N14-24 jest na tyle inny od C i CZ 16-35, ze ciezko je porownac.
mszczyrek - Sob 14 Lut, 2009
Goltar - dzieki za cropy, widze ze mydlo nie gorsze niz u mnie a i winietka jak trzeba;) Podniosles mnie na duchu:)
|
|