|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Nowy Jork w obiektywie...
klos - Pon 23 Lut, 2009 Temat postu: Nowy Jork w obiektywie... Witam,
Jak uwazacie, który obiektyw sprawdziłby sie najlepiej do fotografowania ścisłej, wysokiej zabudowy miejskiej?
(Nikon D70)
pozdrawiam
komor - Pon 23 Lut, 2009
Ultraszeroki kąt. Czyli Tokina 11-16, Sigma 10-20, Nikkor 12-24. Testy wszystkich trzech masz na tym portalu.
Monastor - Pon 23 Lut, 2009
klos, z tym, że "walących się" budynków niestety nie unikniesz. Będziesz miał mocno przerysowaną perspektywę, z powiększonymi podstawami i pomniejszonymi szczytami budynków.
Uniknąc tego możesz dzięki obiektywom typu tilt and shift, ale to już specjalistyczny sprzęt, który niestety swoje kosztuje.
AM - Pon 23 Lut, 2009
komor napisał/a: | Ultraszeroki kąt. Czyli Tokina 11-16, Sigma 10-20, Nikkor 12-24. Testy wszystkich trzech masz na tym portalu. |
Mowimy o scislej zabudowie miejskiej. Co ma nam dac szeroki kat? Bo chyba nie mozliwosc skadrowania wiecej za mniej (mniejsza odleglosc od przedmiotu)?
Pentax 645 35 albo 55 i adapter z shiftem.
Dobre tele tez nie jest zle. Trzeba tylko umiec znalezc miejsce do strzalu.
piotrmkg - Pon 23 Lut, 2009
Monastor napisał/a: | obiektywom typu tilt and shift, ale to już specjalistyczny sprzęt |
ja bym nazwał specjalistycznym sprzętem zwykłe obiektywy, bo nimi można robić zdjęcia tylko bez tych funkcji (T&S).
mavierk - Pon 23 Lut, 2009
Fajnie, że podaleś kwotę:
do swojej d70s kupiłbym w zależności od zasobów finansowych, oczywiście do NY:
b. mało kasy:
Zenitar 16/2.8
Tamron 17-50/2.8
70-300VR, co mam
średnio kasy:
Sigma 10-20
Tamron 17-50
Sigma 70-200/2.8
średnio dużo kasy:
Zenitar 16/2.8
Sigma 20/1.8
Sigma 30/1.4
Sigma 50/1.4
Nikkor 85/1.8
Nikkor 135/2
duużo kasy:
14-24
24-70
50/1.4
85/1.4
70-200VR
zamiana puszki na d700
duuuuuużo kasy:
Zmiana systemu na Canona:
2 x 5dmk2
24L
35L
50L
85L
135L
200/2L
16-35L
70-200/2.8 IS L
komor - Pon 23 Lut, 2009
AM napisał/a: | Pentax 645 35 albo 55 i adapter z shiftem. |
Super podpowiedź. Gdzie się tego Pentaxa wpina do Nikona D70? Bo autor wątku taki właśnie posiada aparat.
krisv740 - Pon 23 Lut, 2009
z doswiadczenie własnego polecam odpowiedniki 50mm i28mm na FF
praktycznie większość rzeczy wychodzi dobrze...
jak b.chcesz i masz pomysł to 70-200 też często na aparacie zagości...
i w ten oto sposób trzema szkąłmi obskoczysz wszystko....
AM - Pon 23 Lut, 2009
komor napisał/a: | Super podpowiedź. Gdzie się tego Pentaxa wpina do Nikona D70? Bo autor wątku taki właśnie posiada aparat. |
Napisalem przeciez o adapterze. Wpinasz szklo w adapter, adapter w body. Ewentualnie wlaczasz aparat i robisz zdjecia.
Rada taka jakich pelno - o kupnie heliosa.
mavierk - Wto 24 Lut, 2009
komor napisał/a: | Super podpowiedź. Gdzie się tego Pentaxa wpina do Nikona D70? Bo autor wątku taki właśnie posiada aparat. | średni formacik posiada przejściówki z T&S, aczkolwiek pod pentaxa troszke drogo jest P-SIX troszke taniej (no i taki Zodiak 30mm albo arsat 24mm -ale ten bez przejściówek, tylko pod bagnet)
komor - Wto 24 Lut, 2009
AM napisał/a: | Napisalem przeciez o adapterze. Wpinasz szklo w adapter, adapter w body. Ewentualnie wlaczasz aparat i robisz zdjecia. |
Aha, czyli Pentax 645 to jest taki obiektyw, tak? Bo nadal nie rozumiem co to ma wspólnego z Nikonem D70. Przypominam, że wątek nie jest o tym jakim sprzętem można zrobić najlepsze zdjęcia wysokiej architektury. Wątek jest jaki obiektyw podpiąć do Nikona D70. Chyba że masz na myśli: D70 → przejściówka na Pentaxa → szkło od Pentaxa 645 z adapterem T&S.
mavierk - Wto 24 Lut, 2009
ee... ale to z 645 to jakiś chybiony pomysł jest w sumie - cena, za jaką trzeba kupić szkło + cena, za jaką trzeba zamówić przejściówkę (bez T&S za 300zł)... to już chyba lepiej kupić Zenitara 16/2.8 i męczyć się z prostowaniem w psie
AM - Wto 24 Lut, 2009
komor napisał/a: | AM napisał/a: | Napisalem przeciez o adapterze. Wpinasz szklo w adapter, adapter w body. Ewentualnie wlaczasz aparat i robisz zdjecia. |
Aha, czyli Pentax 645 to jest taki obiektyw, tak? Bo nadal nie rozumiem co to ma wspólnego z Nikonem D70. Przypominam, że wątek nie jest o tym jakim sprzętem można zrobić najlepsze zdjęcia wysokiej architektury. Wątek jest jaki obiektyw podpiąć do Nikona D70. Chyba że masz na myśli: D70 → przejściówka na Pentaxa → szkło od Pentaxa 645 z adapterem T&S. |
Pentax 645 to aparat. Aby byc dokladnym. Choc wlasnie zwatpilem.
Pentax 645 55 czy tam Pentax 645 35 to po prostu szkla do niego. Po prostu to tez okreslenie tego mocowania. Moze nie scisle techniczne, ale powszechne.
Np. Zoerk produkuje adapter Nikon-F - Pentax 645
piotrmkg - Wto 24 Lut, 2009
mavierk, za dużo wiary pokładasz w PS. żadne rozwiązanie software'owe nie będzie tak dobre jak rozwiązanie hardware'owe
mavierk - Wto 24 Lut, 2009
piotrmkg, nie chodzi o wiarę - chodzi tylko o kasę, zenitara kupisz za 5 stówek, 16-80 za 1800zł - najszerszego T&S ma Canon (17mm) i... cena nie jest, jak sam zresztą wiesz, zachęcająca. A 24mm do nikona nowe kosztują tyle, że lepiej byłoby pomęczyć się troszkę w GIMPIE Albo wykopać dziurę w centrum NY żeby móc te same wieżowce z 300mm fotnąć
klos - Wto 24 Lut, 2009
No to daliście mi do myślenia, aczkolwiek myślę iż w tym momencie rozsądnym wyborem dla mnie bedzie Sigma 10-20 i (nie tylko do NY) stałka 50/1.4 - ale czy Sigma czy Nikkor - w to jeszcze musze sie zagłębić . Swoją drogą to może zamiast tej Sigmy 10-20 wziąłbym któryś obiektyw z listy "średnio duzo kasy" Mavierka - Sigma 20/1.8, ze względu na światło.
Baku - Wto 24 Lut, 2009
Do krajobrazów światło nie jest aż tak straszliwie niezbędne. Widoczek nie ucieknie, a jak się zmierzcha, to jest przecież wierny przyjaciel - statyw. A Sigma 10-20 to udany obiektyw i daje na prawdę fajne kąty widzenia na APS-C - w ciasnej i wysokiej zabudowie Manhattanu będą użyteczne. Przydadzą się także by ładnie spanoramować nowojorski skyline np. z brzegu NJ. Do tego stałka 50 na uzupełnienie; mnie by się taki tandemik podobał.
jaad75 - Czw 26 Lut, 2009
Wszystko zależy od kadrów - mnie się lepiej po mieście chodzi z 31, 35, 43, czy nawet 50 i 77 niż z 12-24... Z drugiej strony 24mm na "długim" końcu zooma, to już bardzo blisko 31mm... Dziwne jest jednak to, że gdy biorę do ręki LX3, to praktycznie nie zmieniam ogniskowej z ekwiwalentu 24mm, czyli jakieś 16mm na APS-C... Generalnie, moim zdaniem Sigma 10-20 jest trochę za krótka i za ciemna na miasto, a wszelkie "widoki zza rzeki" (obojętne, czy będzie to Hudson, czy East River) wychodzą mało monumentalnie ultraszerokim, bo jesteś po prostu za daleko...
Baku - Czw 26 Lut, 2009
jaad75, masz rację, ale dużo zależy od upodobań. Na mnie wrażenie robią właśnie bardzo szerokie kadry (10-24 mm na APS-C). Jestem bardzo zadowolony ze zdjęć z Liberty State Park w Jersey City robionych analogiem na 35mm. Nie są to żadne artystyczne zdjęcia a takie albumowe - tak byłem tu, o to to ja jestem! - takie też warto mieć.
Powracając natomiast do sprawy kolegi klosa, na pewno 50/1.8 też nie zawadzi wziąć ze sobą, tym bardziej że nie kosztuje fortuny.
costi - Pią 27 Lut, 2009
@Mavierk - czy do Tamrona 17-50/2.8 jest sens dokupowac tego Zenitara? To jest szklo pod FF, na cropie ten fisheye juz przestaje byc taki fish...
jaad75 - Pią 27 Lut, 2009
costi napisał/a: | @Mavierk - czy do Tamrona 17-50/2.8 jest sens dokupowac tego Zenitara? To jest szklo pod FF, na cropie ten fisheye juz przestaje byc taki fish... |
Nie ma najmniejszego sensu. Zenitar na cropie, to pomyłka.
mavierk - Sob 28 Lut, 2009
No mi się podoba jakość obrazowania tego zenitara - jest dość ostre i całkiem tanie jak na 16/2.8 (którego już nie traktujemy jak fisha a normalne szkło z dużą dystorsją)
|
|