forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Nikon D90+Nikkor 18-200VR czy Canon 50D+Tamron 17-50/2.8?

pietka - Pon 16 Mar, 2009
Temat postu: Nikon D90+Nikkor 18-200VR czy Canon 50D+Tamron 17-50/2.8?
Witam ,
Wiem ,że temat d90 czy 50d był już wielokrotnie wałkowany ale mam konkretne pytanie.
Mam dostać w prezencie aparat.Do wyboru mam d90+nikkor 18-200 AF-S DX VR lub canon 50d+Tamron 17-50 f/2.8 XR.Do tej pory bawiłem się jedynie kompaktem Canon a630.Zupełnie nie mam pojęcia w który system lepiej wejść.Jestem totalnym amatorem i na razie będę aparat wykorzystywał na spacerach z dzieciakiami itp.
Dziękuję.

MM - Pon 16 Mar, 2009

Oba aparaty bardzo dobre, szkło typowo amatorskie to Nikkor. Lepszy efekt optyczny z pewnością da Tamron 17-50/2.8. Wybieraj co wolisz. Uniwersalność czy jakość. W aspekcie jakościowym wersja Canona i Tamrona zwyciężą bezapelacyjnie. Nie wiem tylko czy to wykorzystasz.
Przy porównywalnej optyce oba aparat zachowają się podobnie wyśmienicie.

Dziękuję bardzo za tak szybką odpowiedź.Wiem ,że jako amator nie odczuję różnicy ale asekuruje się na przyszłość ,bo jeżeli chwycę bakcyla ,to chcę mieć pewność ,że dobrze wybrałem.
mavierk - Pon 16 Mar, 2009

a moim zdaniem MM nie do końca dobrze Ci radzi gdyż...

Co będzie, jak dostaniesz to lustro za 5000zł i... nie będziesz wiedzieć co z nim zrobić? Może lepiej, żebyś na początek dostał porządną hybrydę i.. kasę na wyjazd w góry (w trakcie którego skorzystasz z nowego aparatu należycie) - sam pomyśl - taki Fuji S100 + Czechy na weekend na narty z znajomymi...

Chyba że masz w planach dla fotografii się poświęcić, wtedy to będzie zależeć od zasobu portfela - jesli Ci nie zależy - 50d + tamron, jak zależy... nikon d90 + 18-105VR + 70-300VR :)

Wiem ,wiem ale to nie jest tak ,że sobie mogę wybrać co chcę.Mogę tylko coś z tych zestawów.Taki układ.
belkot77 - Pon 16 Mar, 2009

Bierz canona bedzie nas wiecej :mrgreen:
Sunders - Pon 16 Mar, 2009

Też wybrałbym Canona :mrgreen: