|
forum.optyczne.pl
|
 |
Cyfrowe lustrzanki - Nowy EOS 500D
MC - Sro 25 Mar, 2009 Temat postu: Nowy EOS 500D Zdjecia zamieszczone przez konkurencje wygladaja bardzo przyzwoicie (w kwestii szumow i szczegolow, a nie artyzmu of kors). Ciekawe czym, oprocz wygody uzytkowania zmusza bardziej wymagajacych do kupna 50D? Czyzby AF?
goltar - Sro 25 Mar, 2009
To ja dodam jeszcze link do newsa
MC - Sro 25 Mar, 2009
To ja jeszcze dodam link do zdjec konkurencji
http://fotopolis.pl/index.php?n=8689
Sunders - Sro 25 Mar, 2009
Czekam na pierwsze zdjęcia i na cenę
[ Dodano: Sro 25 Mar, 2009 07:56 ]
Pierwsze zdjęcia już ma "konkurencja" wskazana przez MC- no to czekam na test optycznych oczwiście
[ Dodano: Sro 25 Mar, 2009 07:59 ]
"Konkurencja" już test obiecała-" tak szybko jak to możliwe"
Paweł_G - Sro 25 Mar, 2009
Af w tej puszce skłania jednak do wyboru 50D choć jest to chyba ten sam układ jaki ma mój 30D na którym daję sobie radę. Widzę że podnieśli nieznacznie wizjer. Ciekawe czy ma lepsze krycie kadru niż poprzednik.
Baku - Sro 25 Mar, 2009
Jeżeli matryca będzie pracować tak jak w 50D a AF jak w 30D to będzie aparacik zdecydowanie godny polecenia.
Szkoda że zdecydowali się na wprowadzenie kart SD - traci "kompatybilność" kartową z modelami wyższymi i starszymi.
Kocur - Sro 25 Mar, 2009
Baku, karty SD są już od 450D
Ale fakt, jeśli to ta sama matryca co w 50D, pracująca z tym samym procesorem, to obraz powinien być niezły. Pytanie tylko, jak w takim razie Canon chce utrzymać sprzedaż 50D, bo różnice patrząc na specyfikację będą praktycznie kosmetyczne. Chyba, że przywalą cenę ze 3300zł na początek
Jesienny - Sro 25 Mar, 2009
W taki sam sposób jak Nikon utrzymuje sprzedaż d300 mimo, że jest d90. Te kosmetyczne różnice dla niektórych to zupełnie inna jakość. Nie samą klasą obrazowania człowiek żyje, bo ergonomia też jest istotna. A ten C500D to będzie fajny aparat... o ile wyprzedadzą już wszystkie 40D
Arek - Sro 25 Mar, 2009
Podstawowe różnice pomiędzy 50D i 500D to:
1. AF
2. Obudowa
3. Tryb seryjny
4. Wizjer
5. Brak sRAW w 500D
Jest sporo ludzi, dla których te cechy będą istotne.
Arek
ziemowy - Sro 25 Mar, 2009
Najbardziej jestem ciekaw ceny. Jednak patrzac na kursy walut i cenę 450D, która w niektórych sklepach osiąga już 2500 zł myślę, że 500D nie będzie tańszy niż 3 tys. zł.
A co do zmian to nie są jakieś rewolucyjne. Ja bym wolał większy wizjer i szerszy uchwyt niż LCD VGA i video HD. Jedynie rozszerzenie iso do 3200 może się przydać.
KrisS - Sro 25 Mar, 2009
Czy ktoś wie czy w 500D jest "lens microadjustment" ?
edmun - Sro 25 Mar, 2009
LCD VGA jak najbardziej przydatne
Baku - Sro 25 Mar, 2009
Kocur, wiem że 450D ma SD; powinienem był napisać "kontynuację SD w serii trzycyfrowej"...
Dla mnie pierwsze cztery z pięciu punktów które wymienił Arek są bardzo istotne, choć nieco w innej kolejności
Arek - Sro 25 Mar, 2009
KrisS napisał/a: | Czy ktoś wie czy w 500D jest "lens microadjustment" ? |
Chyba nie ma.
Carlo_B. - Sro 25 Mar, 2009
Ceny - EOS 500D z obiektywem EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS - 970 funtów/1140; -z obiektywem 18-200mm f/3.5-5.6 IS 1400 funtów/1640 euro.
Źródło - fotografuj.pl
jaad75 - Sro 25 Mar, 2009
Baku napisał/a: | Szkoda że zdecydowali się na wprowadzenie kart SD - traci "kompatybilność" kartową z modelami wyższymi i starszymi. |
Eee tam, SD są znacznie praktyczniejsze...
Z punktu widzenia marketingowego i tak najważniejsze są filmy i 15MP...
Wiadomo, czy rozbudowali funkcję filmowania w stosunku do 5D?
KrisS - Sro 25 Mar, 2009
znalazłem takie review:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/T1I/T1IA.HTM
Nie ma "lens microadjustment. Tryb Video jak dla mnie zbędny przy tej funkcjonalności. Dla mnie osobiście 50D to lepszy wybór.
Baku - Sro 25 Mar, 2009
Cytat: | Eee tam, SD są znacznie praktyczniejsze... |
Temu nie przeczę. Dla osób mających tylko to jedno body to nie ma znaczenia, ale gdybym ja chciał sobie z 450/500 zrobić drugi korpus, to już by miało. Idealne rozwiązanie jest w 1DsIII.
komor - Sro 25 Mar, 2009
jaad75 napisał/a: | Eee tam, SD są znacznie praktyczniejsze... |
Jak się używa aparatu z kiepskim trybem seryjnym.
jaad75 - Sro 25 Mar, 2009
Karty są tanie, więc bez przesady. Myślę, że nowy standard SDXC zacznie powoli wypierać CF-y również w poważnych aparatach...
[ Dodano: Sro 25 Mar, 2009 12:46 ]
komor napisał/a: | Jak się używa aparatu z kiepskim trybem seryjnym. |
Prędkości są wystarczające, a jeśli dojdą do zapowiadanych 300MB/s, to po cholerę więcej? Nawet na średni format wystarczy...
MasterB - Sro 25 Mar, 2009
Na dpreview jest preview 500D. Cena ciekawa, "Body only: €799"
Hu hu hu, panowie popłynęli Oczywiście spadnie po kilku miesiącach, ale na razie za tyle to można (prawie) kupić 50D
goltar - Sro 25 Mar, 2009
KrisS napisał/a: | Czy ktoś wie czy w 500D jest "lens microadjustment" ? | Zgodnie z otrzymana z Canona specyfikacją nie ma.
komor - Sro 25 Mar, 2009
Jasssne. Bo przecież ta wybitnie sprzętowa i wymagająca drogich komponentów funkcja nie jest możliwa do zaimplementowania w takim amatorskim sprzęcie.
Filmy HD są oczywiście dostępne za zupełną darmochę i w ogóle nie wymagały żadnych zmian sprzętowych, ani wymiany procesora na nowszy DIGIC IV, więc spokojnie można je zaoferować w amatorskim modelu, choć niedawno wypuszczony bardziej zaawansowany 50D tej funkcji nie ma.
goltar - Sro 25 Mar, 2009
Mam nadzieje że wprowadzenie do sprzedaży 500D wpłynie na obniżenie ceny 50D, podobnie jak to się stało z 40D po premierze 450D.
Jerry_R - Sro 25 Mar, 2009
MF Adjustments - szkoda. Moze bardziej pozycjonuja ten model na wykorzystanie z LV, szczegolnie po dodaniu trybu AF face-detection.
A propo VIDEO - u wszystkich producentow lustrzanek to caly czas gra wstepna. Nie od razu Krakow zbudowano. Z gory wiadomo, ze kazdy nastepny model, bedzie mial powazniejsze zmiany na plus, nie wodotryski. Az produkt dojrzeje.
MC - Sro 25 Mar, 2009
Jest tez i preview:
http://www.dpreview.com/previews/canoneos500d/
janqseven - Sro 25 Mar, 2009
Annie Griffiths Belt napisał/a: | Jeśli uwiesisz się sprzętu, możesz nigdy nie wyjść poza sprzęt. |
ziemowy - Sro 25 Mar, 2009
Porównanie możliwości nagrywania video Canon 500D i 5D Mark II.
http://www.robgalbraith.c...cid=7-9973-9976
Niestety opinie tego pierwszego nie są najlepsze jeśli chodzi o dynamiczne sceny i jakość dźwięku.
kamfil06 - Sro 25 Mar, 2009
Carlo_B. napisał/a: | 970 funtów |
o k**** - k20stke można spokojnie kupić za 400 funtów mniej
jaad75 - Sro 25 Mar, 2009
kamfil06, to raczej pomyłka...
Jerry_R - Sro 25 Mar, 2009
kamfil06 napisał/a: | Carlo_B. napisał/a: | 970 funtów |
o k**** - k20stke można spokojnie kupić za 400 funtów mniej |
Puszka na DPReview:
AM - 799 USD
EU - 869 GBP
EU - 799 EUR
kamfil06 - Sro 25 Mar, 2009
jaad75,
powiem szczerze że wcale bym się nie ździwił - po niespodziance z ceną D90...
EDIT:
złego emotikona wstawiłem...
powinno być
Sunders - Sro 25 Mar, 2009
Niewiele się różni od ceny 50d
Jerry_R - Czw 26 Mar, 2009
Sunders napisał/a: | Niewiele się różni od ceny 50d |
Cena wyjsciowa 50D: 1299 EUR
Cena wyjsciowa 500D: 899 EUR
Za dpreview.
MC - Czw 26 Mar, 2009
Przy obecnym kursie to te 899 euro wychodzi ok. 4 tys. Czyli chyba drozej niz obecnie kosztuje 50D
Arek - Czw 26 Mar, 2009
Cena wyjsciowa 450D: 749 EUR...
I to jest dobry punkt odniesienia. 500D jest na starcie o 150 Euro droższy od poprzednika...
MasterB - Czw 26 Mar, 2009
Hmmm, 450D na wejściu kosztował 749 euro.
Widać 500D już nie musi pokrywać całego segmentu entry-level, a to wszystko przez 1000D
komor - Czw 26 Mar, 2009
Przy tak niewielkiej różnicy w cenie między 50D a 500D już widzę ten wysyp wątków o dylemacie, czy lepiej mieć wideofilmowanie czy wygodniejszą ergonomię, jakość obrazowania i szybszy tryb seryjny.
A jeszcze o jakości obrazowania, czy fakt, że 50D ma 4-kanałowy odczyt danych a 500D 2-kanałowy może wpływać na obrazowanie? Tak sobie dumam, że wielokanałowy odczyt jest szybszy, elektrony krócej czekają na „przeczytanie” z matrycy czyli generują się mniejsze szumy/zakłócenia. Jak sądzicie? Arek?
MM - Czw 26 Mar, 2009
Wy tutaj od dwóch dni chyba specyfikacje przeżywacie a ja właśnie w tej chwili się dowiedziałem, że Canon wypuścił jakąś nową puszkę
Jak tak ten wątek czytam to dla amatora będzie puszka wypas, tylko nie będzie wypaśna cena i ergonomia. Czyli dalej bez zmian w serii xxxD. Najlepszy obraz dla amatora w mało wygodnym aparacie za spore pieniądze. Cały Canon.
Arek - Czw 26 Mar, 2009
komor napisał/a: | A jeszcze o jakości obrazowania, czy fakt, że 50D ma 4-kanałowy odczyt danych a 500D 2-kanałowy może wpływać na obrazowanie? Tak sobie dumam, że wielokanałowy odczyt jest szybszy, elektrony krócej czekają na „przeczytanie” z matrycy czyli generują się mniejsze szumy/zakłócenia. Jak sądzicie? Arek? |
Jak wolniej czytasz, to masz mniejsze szumy. Więc coś w tym może być. Choć w praktyce może być trudne do zauważenia. D200 nie nokautował jakoś A100 czy D80, a tam też była różnica pomiędzy 4 a 2 kanały. Bardziej chyba chodzi o tryb seryjny.
john.can. - Czw 26 Mar, 2009
T1i,lub 500D to aparat ktory zastepuje 450D i jego cena zostanie na tym samym poziomie co 450 obecnie B&H podal za puszke 799$ to jest to samo co za 450 na poczatku, 50D to 1199$ tak ze tu nie bedzie konfliktu co do ceny 500 i50 .Nalezy oczekiwac ze cena spadnie za 2-3 mc.co do cen w Europie to jakies niep.pewnie zostana ustalone w niedlugim czasie w oparciu do cen usa tj, okolo699 Euro za puszke.Co do AF adjust.to wersja przyjeta nie posiada ,pod koniec ub. roku byly testowane dwie wersje z AF ad. i druga bez zostala wybrana ta bez ,prawdopodobnie zeby nie szkodzic 50D ,tak ze T2i na poczatku przyszlego roku bedzie takowa posiadal ,moim zdaniem
jaad75 - Czw 26 Mar, 2009
Arek napisał/a: | Bardziej chyba chodzi o tryb seryjny. |
Z całą pewnością. Choć dziwnym jest to, że puszka z trybem filmowania ma wolny odczyt - czyżby do trybu wideo nie trzeba było zczytywać całej matrycy?
ray - Pią 27 Mar, 2009
jaad, masz racje. to jest nawet logiczne, bo przeciez video zapisywane jest do znacznie mniejszego rozmiaru w kwestii szerokosci i wysokosci. 10mpix matryca daje wymiary niemal podwojnego HD
Jerry_R - Pią 27 Mar, 2009
ray napisał/a: | jaad, masz racje. to jest nawet logiczne, bo przeciez video zapisywane jest do znacznie mniejszego rozmiaru w kwestii szerokosci i wysokosci. 10mpix matryca daje wymiary niemal podwojnego HD |
Mozna czytac obraz z calej matrycy i robic downsampling w locie. Da to wiele lepsze rezultaty, mniej szumu, niz wybranie tylko pixeli dajacych wyjsciowa rozdzielczosc. Ale obawiam sie, ze 500D tak nie robi...
novy - Pią 27 Mar, 2009
jaad75 napisał/a: | Arek napisał/a:
Bardziej chyba chodzi o tryb seryjny.
Z całą pewnością. Choć dziwnym jest to, że puszka z trybem filmowania ma wolny odczyt - czyżby do trybu wideo nie trzeba było zczytywać całej matrycy? |
Przecież w trybie seryjnym większym ograniczeniem jest szybkość mechanizmu (migawka + lustro) niż szybkość odczytu z matrycy. Poza tym tak jak piszę Jerry_R, na pewno przy kręceniu filmów nie są wykorzystywane wszystkie pixele.
Arek - Pią 27 Mar, 2009
novy napisał/a: | Przecież w trybie seryjnym większym ograniczeniem jest szybkość mechanizmu (migawka + lustro) niż szybkość odczytu z matrycy. |
Tak? A to dlaczego profi CCD o 4 MPix potrafią czytać się kilkadziesiąt sekund?
Kocur - Pią 27 Mar, 2009
Arek napisał/a: | Tak? A to dlaczego profi CCD o 4 MPix potrafią czytać się kilkadziesiąt sekund? |
CMOS czyta się jakby inaczej niż CCD Może to też ma znaczenie?
Swoją drogą nie wydaje mi się, żeby problemem była szybkość odczytu. W końcu to ten sam zestaw matryca + procesor co w 50D, chyba że o czymś nie wiem. Co do samej konstrukcji lustra, to na pewno nie są jednakowe, co przede wszystkim słychać, więc może to jednak to?
lucky-luk - Pią 27 Mar, 2009
novy napisał/a: | jaad75 napisał/a: | Arek napisał/a:
Bardziej chyba chodzi o tryb seryjny.
Z całą pewnością. Choć dziwnym jest to, że puszka z trybem filmowania ma wolny odczyt - czyżby do trybu wideo nie trzeba było zczytywać całej matrycy? |
Przecież w trybie seryjnym większym ograniczeniem jest szybkość mechanizmu (migawka + lustro) niż szybkość odczytu z matrycy. Poza tym tak jak piszę Jerry_R, na pewno przy kręceniu filmów nie są wykorzystywane wszystkie pixele. |
Jak moze byc ograniczeniem lustro i migawka w trybie seryjnym jak przeciez apaat pozwala otwrzyc migawke na 1/4000 sekundy ?
Kocur - Pią 27 Mar, 2009
Cytat: | Jak moze byc ograniczeniem lustro i migawka w trybie seryjnym jak przeciez apaat pozwala otwrzyc migawke na 1/4000 sekundy ? |
Migawka na pewno nie, ale lustro i owszem. Nie wiesz ile czasu zabiera podniesienie i opuszczenie lustra, więc to może mieć znaczenie. Konstrukcja może po prostu nie być przystosowana do szybszego kłapania.
novy - Pią 27 Mar, 2009
lucky-luk napisał/a: | Jak moze byc ograniczeniem lustro i migawka w trybie seryjnym jak przeciez apaat pozwala otwrzyc migawke na 1/4000 sekundy ? |
To nie ma znaczenia czy potrafi się otworzyć na 1/4000 sec czy na 1/8000 sec. Tu chodzi o to że migawka jako część mechaniczna musi się otworzyć i zamknąć ponad 6 razy na sekundę, nie mówiąc już o kłapiącym lustrze które ma swoją bezwładność. W dzisiejszych czasach mechanika to najdroższa część produkcji. Elektronika jest tania jak barszcz. Dla producenta wyprodukowanie procesora o dwa razy szybszej mocy obliczeniowej czy dodanie dwa razy większej pamięci operacyjnej to znikomy koszt, kupę kasy kosztuje mechanika i optyka.
[ Dodano: Pią 27 Mar, 2009 22:45 ]
Arek napisał/a: | Tak? A to dlaczego profi CCD o 4 MPix potrafią czytać się kilkadziesiąt sekund? |
Ok, ale my tu nie mówimy o profi CCD, tylko o CMOS (Canona) z której odczyt na pewno nie trwa kilkadziesiąt sekund.
Usjwo - Nie 29 Mar, 2009
novy napisał/a: |
Ok, ale my tu nie mówimy o profi CCD, tylko o CMOS (Canona) z której odczyt na pewno nie trwa kilkadziesiąt sekund. |
Problemem jest chyba nie odczyt matrycy tylko zapis na karcie.
komor - Pon 30 Mar, 2009
Zapis na karcie w przypadku wideo nie jest wąskim gardłem.
Usjwo - Pon 30 Mar, 2009
W przypadku video pewnie nie,
Chodzilo o zdjeciach seryjnych, bo byla mowa o "klapaniu" lustrem, a przy video lustro jest podniesione, chyba
komor - Wto 31 Mar, 2009
Aj coś mi się ubzdurało że rozmawiamy nadal o wideo a nie trybie seryjnym.
4motion - Nie 05 Kwi, 2009
Ale cena jest masakryczna jak narazie. http://www.cyfrowe.pl/apa...500d-body-.html
jaad75 - Nie 05 Kwi, 2009
lucky-luk napisał/a: | Jak moze byc ograniczeniem lustro i migawka w trybie seryjnym jak przeciez apaat pozwala otwrzyc migawke na 1/4000 sekundy ? |
Ale wiesz, że cała operacja podniesienia lustra, otwarcia/zamknięcia migawki i opuszczenia lustra trwa niemal dokładnie tyle samo, niezależnie, czy masz czas naświetlania 1/250s, czy 1/8000s?
kozidron - Nie 05 Kwi, 2009
jaad75 napisał/a: | Ale wiesz, że cała operacja podniesienia lustra, otwarcia/zamknięcia migawki i opuszczenia lustra trwa niemal dokładnie tyle samo, niezależnie, czy masz czas naświetlania 1/250s, czy 1/8000s? |
też mi się TAK wydawało, dlatego nie rozumiem tego zamieszania z jakimś opóźnieniem ze względu na części mechaniczne(są to wartości niemal pomijalne)
sylb - Wto 07 Kwi, 2009
http://www.euro.com.pl/cy...-55-mm-is.bhtml
MC - Wto 07 Kwi, 2009
Cena "niezla"...
ziemowy - Wto 07 Kwi, 2009
sylb napisał/a: | http://www.euro.com.pl/cyfrowe-lustrzanki/canon-eos-500d-18-55-mm-is.bhtml |
No to ładnie pozamiatane
radho - Sro 08 Kwi, 2009
nie liczyłbym na szybki spadek ceny 500tki, a raczej na małą podwyżkę 50tki
a gdyby nawet ceny były porównywalne, to z HD zrezygnowaliby na pewno ci, których pociąga to małe pokrętło z tyłu
h.s. - Czw 09 Kwi, 2009
Poczekać na spadek ceny, przecież 500D to lusterka zamiast pryzmatu i konstrukcja jak 450D/1000D.
razthaman - Sob 11 Kwi, 2009
kupić 40D póki jest
Sunders - Sob 11 Kwi, 2009
razthaman napisał/a: | kupić 40D póki jest |
Dobrze mówi... Też uważam, że lepiej kupić 40 albo 50D niż 500D
kozidron - Sob 11 Kwi, 2009
h.s. napisał/a: | Poczekać na spadek ceny, przecież 500D to lusterka zamiast pryzmatu i konstrukcja jak 450D/1000D. |
a chyba ostatnio właśnie krisv740 wspominał, żeby reagować na takie kwiatki .....tylko po co jak to walka z wiatrakami
B o g d a n - Nie 12 Kwi, 2009
Sunders napisał/a: |
Dobrze mówi... Też uważam, że lepiej kupić 40 albo 50D niż 500D |
Też uważam, że lepiej dołożyc do 50D, tyle, że ok. 2000 zł. więcej trzeba dołożyć, a nie każdy tyle "wygrzebie" dodatkowo z kieszeni.
Kocur - Nie 12 Kwi, 2009
W tej chwili na pewno warto dołożyć do 50D, chyba że komuś wystarcza 40D - tez się nie ma nad czym zastanawiać, tylko brać póki jeszcze są. Z drugiej strony ciekawe jak będzie wyglądała cena 500D za 2-3 miesiące i jak będzie się miała do ceny 50D...
ps. B o g d a n, popraw se stopkę bo ten "UMS" jakoś dziwnie wygląda
Sunders - Nie 12 Kwi, 2009
B o g d a n napisał/a: | Też uważam, że lepiej dołożyc do 50D, tyle, że ok. 2000 zł. więcej trzeba dołożyć, a nie każdy tyle "wygrzebie" dodatkowo z kieszeni. |
Teraz do 500d wystarczy dołozyć 7-8 stówek aby nabyć 50d
Ten, kto nie "wygrzebie" tyle dodatkowo z kieszeni może zaoszczędzić 2-3 stówki i kupić 40d-też warto
B o g d a n, skąd Ty takie ceny wziąłeś
B o g d a n - Nie 12 Kwi, 2009
Sunders napisał/a: |
B o g d a n, skąd Ty takie ceny wziąłeś |
Ceny oczywiście wziąłem ze sklepów internetowych. We wszystkich wygląda to podobnie. Na przykład w cyfrowe.pl, 500D + 18-55 IS kosztuje 3599, natomiast 50D + 17-85 IS to wydatek 5795. Różnicę łatwo policzyć.
Porównyując same boody różnice są niewielkie ale aparat ma robić zdjęcia więc podstawowe szkło trzeba liczyć. Dla mnie podstawowym szkłem do 50D było właśnie 17-85 IS USM. Poniżej tego zakup aparatu nie ma sensu.
Kocur - Nie 12 Kwi, 2009
B o g d a n napisał/a: | 500D + 18-55 IS kosztuje 3599, natomiast 50D + 17-85 IS to wydatek 5795. Różnicę łatwo policzyć. |
Różnica w cenie samych obiektywów to najmarniej 800zł (na cyfrowe.pl z 1500zł, bo tam maja ceny z kosmosu). Jak chcesz robić takie porównanie, to patrz na zestaw z tym samym obiektywem, a najlepiej na ceny samych korpusów.
Za FotoIt.pl (cena samego body):
40D - 2899
50D - 3799
500D - 2999
Różnica nie jest wcale taka duża, IMO warto dołożyć, ewentualnie kupić 40D z lepszym szkłem.
MC - Pon 13 Kwi, 2009
Z tych trzech to w kolejnosci kupowania 40D-50D-500D ze szczegolnym naciskiem na ten pierwszy z lepszym szklem.
B o g d a n - Wto 14 Kwi, 2009
Kocur napisał/a: | Jak chcesz robić takie porównanie, to patrz na zestaw z tym samym obiektywem, a najlepiej na ceny samych korpusów.
Za FotoIt.pl (cena samego body): .... 500D - 2999 |
Ależ zadziorny z Ciebie Kocur
Tak juz jest, że niektóre sklepy maja ceny realne, a inne "zachęcające", czytaj zaniżone. Cena 500D w fotoit.pl jest własnie taką ceną. Sklepy internetowe aby przyciągnąć uwagę klienta i wyżej plasować się w porównywarkach cen (np. ceneo.pl) stosują prosta technikę polegająca na tym, że cena towaru, którego nie mają w magazynie jest zaniżona. Jak będziesz chciał kupić to dostaniesz odpowiedź, że albo go nie ma, albo będzie ale w cenie X.
Aparaty 500D dopiero idą do Polski, a proporcje cen pomiędzy modelami aparatów mam na papierze (ściślej mówiąc ekranie) u dystrybutorów oczekujących na dostawy, z którymi mam umowy prowadząc własną działalność w szeroko rozumianej branży IT. O tych cenach jednak mówić nie mogę.
pozdrawiam
Kocur - Wto 14 Kwi, 2009
B o g d a n, wrzuciłem ceny akurat z FotiIt.pl, bo już kilka rzeczy u nich kupiłem, zawsze w cenie ze strony www (raz nawet taniej ), nigdy mi się nie zdarzyło, żeby nie było czegoś co jest opisane jako dostępne na stronie. Nie wiem, może po prostu miałem fart
ophiuchus - Pią 17 Kwi, 2009
Właśnie przejrzałem ceny tego korpusu masakra! 50D tylko i wyłącznie, bo to co teraz się dzieje to jakaś komedia jest. 6 stówek różnicy to zbyt mało jednak, żeby kupować taki aparat.
B o g d a n - Pon 20 Kwi, 2009
Z moich informacji wynika, że 500D, gdy będzie już w sklepach, powinien być droższy od 450D o około 25%.
juby456 - Sro 29 Kwi, 2009
wczoraj znajomy kupił ostatnie body d500 z pierwszej partii w fotoit
Ilona - Czw 30 Kwi, 2009
To czekam na wrażenia
kozidron - Pią 01 Maj, 2009
Ilona napisał/a: | To czekam na wrażenia |
to będzie premiera roku .....
MC - Pią 01 Maj, 2009
Cytat: | to będzie premiera roku ..... |
Watpie
kozidron - Pią 01 Maj, 2009
MC napisał/a: | Watpie |
będzie, będzie ...plastikowa jak się patrzy , szkoda że nie dadzą 20Mpix na aps-c, nagrywania stereo i wykrywania twarzy a właściwie uśmiechu na twarzy ale i tak jestem zadowolony, czekam z drżeniem rąk i jak widać u góry nie tylko ja......
komor - Sob 02 Maj, 2009
juby456 napisał/a: | wczoraj znajomy kupił ostatnie body d500 z pierwszej partii w fotoit |
D500 to jakiś futurystyczny następca Nikona D300. Jeśli natomiast masz na myśli Canona, to pewnie 500D. Położenie jednej literki a jakie ma znaczenie…
Ilona - Sob 02 Maj, 2009
kozidron- cieszę się, że czekasz razem ze mną Co do plastiku, to może być bardzo wytrzymały, no i jest lejszy - ale skoro Ty wolisz korpusy metalowe którymi można wbijac gwoxdzie, żebyś nie musiał zabierać młotki do budowania kryjówki, to droga wolna Każdy ma inne priorytety
Oczywiście mogłabym kupić Nikona D90, tylko po co? - żeby zaszpanować modelem z wyższej pólki ? Wielu z Was robi bardzo fajne fotki np. C 400 D.
Sunders - Sob 02 Maj, 2009
Ilona napisał/a: | korpusy metalowe którymi można wbijac gwoxdzie |
Ilona, są zdecydowanie bardziej wytrzymałe, ale...nie aż tak komor napisał/a: | masz na myśli Canona, to pewnie 500D |
To nieporozumienie, to skutek przestawienia D "do przodu", kozidrona zwyczajnie to śmieszy, ale na chyba nie chciał Cię obrazić
juby456 - Sob 02 Maj, 2009
racja mój błąd.pisałem na szybkości o canonie 500D a myślałem pewnie o nikonie D5000;)
kozidron - Nie 03 Maj, 2009
Sunders, mnie nie to śmieszy, ja nawet tej literówki nie zauważyłem.....
Ilona, ponad 2 lata korzystałem z 400D, to dobra plastikowa puszka, takie wodotryski jak w 500D to chyba dla ciebie, przy obecnej cenie 40D (jak ktoś w miarę poważnie traktuje temat) szkoda się oglądać na entry level.
Ilona napisał/a: | ale skoro Ty wolisz korpusy metalowe którymi można wbijac gwoxdzie, żebyś nie musiał zabierać młotki do budowania kryjówki, to droga wolna |
Jak widać cięzko ci zrozumieć po co robi się solidniejsze i wygodniejsze w użytkowaniu korpusy(do których zresztą 40D nie należy, takie K10 to co innego).
Ilona, ty będziesz szukać
cyt. (...)jakie aparaty (nie licząc z tych najwyższej półki) mają używalne iso 3200 - w kolejności od najlżejszego .....
ja będę szukał porządnych szkieł........
B o g d a n - Pon 04 Maj, 2009
Ten wątek jest, jak sądzę, głównie dla osób zainteresowanych, oczekujących oraz mających coś do powiedzenia w temacie nowego Canona 500D. Aparaty "klasy" XXXD używa przytłaczająca większość osób w naszym kraju i tym samym uczestników lub tylko czytających to forum. Każdy z nas kupuje taki sprzęt fotograficzny, na jaki go aktualnie stać, a problem wyboru odności się głównie do wybierania pomiędzy producentami aparatów w danej klasie cenowej i jakościowej.
Nie widzę żadnego powodu aby odnosić sie do takich wyborów z sarkazmem. Jako starsi, czy bardziej może zaawansowani "fotografowie", powinniśmy wspierać pozostałych w ich wyborach i pomagać w rozwiązywaniu wątpliwości, a nie zrażać do zabierania głosu na tym forum.
Ilona - Pon 04 Maj, 2009
Bogdan, myślę, że chłopakom chodzi o coś innego - mogłabym kupić D90 lub 40D, jeśli chodzi o cenę (choć jest to prawie 5-miesięczna moja pensja). Niektórzy jednak nie mogą pojąć, że są jeszcze inne rzeczy, jak choćby wskazania lekarskie - zakaz dźwigania, obciążania kręgosłupa itp. Gdyby nie to, to bym się nie zastanawiała i brała D90 ... może gdyby nektórzy przeszli blokadę nerwów w szpitalu, to by mówili inaczej. Bardzo łatwo jest wyśmiać czyjeś kryterium wyboru, trochę trudniej zastanowić się, czemu ...
Obiektywy docelowe wybrałam raczej dobre, więc uwaga kozidrona niezbyt trafna - chyba, że to, co wymieniłam nie uważa za dobre - a żart, że solidniejszymi puszkami można wbijać gwoździe nie jest mojego autorstwa
Ciekawi mnie, jakie wodotryski mają mnie przyciągać do 500D wg kozidrona - bo ja - w stosunku do 400D- widzę tylko dwie istotne dla mnie różnice - wyższe ISO i LV. Filmy bym chętnie wyrzuciła.
Może się nie znam na fotografii tak, jak Wy i pewnie wielu funkcji wyższych modeli bym nigdy nie wykorxzystała, ale kilka moich zdjęć (kompakt, programy tematyczne) sprzedałam (ostatnie na okładkę książki), więc nie sądzę, że bez sprzętu wyższej klasy nie dam rady
zastanawiam się tylko, czy to body będzie dobrze współpracować z wybranymi przeze mnie obiektywami ?
B o g d a n - Pon 04 Maj, 2009
Ilona napisał/a: | ... ja - w stosunku do 400D- widzę tylko dwie istotne dla mnie różnice - wyższe ISO i LV. Filmy bym chętnie wyrzuciła. ... |
Różnic jest troche więcej. Nie napisałaś o nowszej matrycy CMOS (ok. 15,1 mln), zdecydowanie lepszym wyświetlaczu LCD (920 tyś pikseli), nowszym procesorze DIGIC IV. Pełne porównanie producenta jest tutaj: http://www.canon.pl/for_h...as/digital_slr/
[ Dodano: Pon 04 Maj, 2009 13:36 ]
Ilona napisał/a: | ... ale kilka moich zdjęć (kompakt, programy tematyczne) sprzedałam (ostatnie na okładkę książki ... |
Właśnie o tym, że jedno nie wyklucza drugiego, pisałem w innym wątku.
Ilona - Pon 04 Maj, 2009
Fakt - zwróciłam uewagę na rzeczy istotne dla mnie - ale matryca, zwłaszcza, jeśli pochodzi z wyższego modelu też może dużo dać
Bogdan, czy z takim body L-ki będą współpracować?
B o g d a n - Pon 04 Maj, 2009
Ilona napisał/a: | Bogdan, czy z takim body L-ki będą współpracować? |
Tak zwane L-ki współpracują prawidłowo z wszystkimi aparatami Canon, czego nie można powiedzeić o wszystkich produktach producentów tzw. niezależnych.
Ogólnie jeśli chodzi o mocowania: Aparaty XXXD są kompatybilne z wszystkimi obiektywami EF i EF-S Canona, a w szczególności z mocowaniem typu EF, z czerwonym paskiem lub bez niego. Problem jest jedynie wtedy, gdyby chcieć założyć obiektyw EF-S do aparatów 5D lub 1D. Tam już tylko mocowanie EF wchodzi w grę.
kozidron - Pon 04 Maj, 2009
Ilona, przepraszam, jeżeli cię uraziłem i usuwam swój podpis, tylko musisz sobie zdać sprawę, ze jeżeli zależy ci na jakości a z tego co zauważyłem to TAK, to obojętne czy kupisz lekką puszkę czy odrobinę cięższą to szkła niestety będą ważyć a wybieranie szkieł kierując się kryterium wagowym jest nieco nie rozważne. Na szczęście jest parę lekkich ale mam nadzieję, że nie potrzebujesz tele.
Ilona napisał/a: | Ciekawi mnie, jakie wodotryski mają mnie przyciągać do 500D wg kozidrona - bo ja - w stosunku do 400D- widzę tylko dwie istotne dla mnie różnice - wyższe ISO i LV. Filmy bym chętnie wyrzuciła. |
Co do wodotrysków to wiemy o co chodzi. Co do niskich szumów na wysokim iso (na czym ci zależy), to nie byłbym taki pewny, że 500D wypadnie w tej kwestii lepiej niż 40D.
Ilona - Pon 04 Maj, 2009
kozidron- Twój podpis mnie rozbawił i szczerze poprawiał mi humor - tylko monitor trochę uierpiał Odrobinę dystansu do swoich słów posiadam
Widzisz, waga szkieł będzie taka sama, obojętne czy będzie to 40 D, czy 500D. Więc zestaw z cięższym body zawsze będzie cięży Tele .. owszem, kiedyś tak- i to do ptaszków, ale nie do noszenia "przy okazji" Po prostu na działkę Tak samo inne- zazwyczaj jedno szkło i konkretna "impreza". Zresztą .. może znajdzie się silny uczynny mężczyzna Zawsze mogę zrobić wymianę- usługi przewodnickie za transportowe.
A do torby na wyjazd , lub foto przy okazji Tokina 11-16 + coś koło 50. Biorąc pod uwagę, gdzie mieszkam, krajobrazy lub macro mam dosłownie pod nosem - żeby zrobić foto urdzika karpackiego, idę jakieś 15 minut Echh... nawet bym chętnie któremuś z Was pokazała stanowisko za ładną fotkę tej roślinki I to nawet jest w dobrym świetle ... bo poprzedniego widziałam w ciemnym lesie.
Co do wypadania- poczekamy, zobaczymy. Moja cierpliwość starczy jeszcze na 2 miesiące Może do tego czasu ktoś przetestuje
A może wygram w jakimś konkursie i problem przestanie istnieć ?
Jest jeszcze jedna zaleta tańszego body- mniejszy żal, jak się coś stanie/ktoś ukradnie.
MC - Wto 12 Maj, 2009
Zdjecia testowe mozna podziwiac u konkurencji
Erytrea - Pią 29 Maj, 2009 Temat postu: canon 500d Czy canon 500d posiada silnik AF w body??
A jaki mi polecicie obiektyw do tejze lustrzanki? uniwersalny, nie za dlugi, solidnie wykonany, ale do 1000zł? da sie taki kupic? co sadzicie o kicie 18-55 . Czy jest dobry do zdjec portretowych?:)
Sunders - Pią 29 Maj, 2009
Erytrea, canony silniki mają w obiektywach.
18-55 z IS jest niezły w stosunku do swojej ceny
Sobiech - Sro 03 Cze, 2009
A jakby do niego podpiąć Sigmę 17-70 ? (W moich rankingach chyba wygrywa z 17-50 Tamrona, C 17-85 i C 18-55 względem cena/jakość )
Bo zastanawiam się właśnie nad puszką.
Chciałbym 40D, ale do upragnionej sumki mi brakuje kilku miesięcy, co chyba zaważy na dostępności 40stki. Na 50D raczej nie dozbieram i przy spacerował mi do głowy C 500D...
muzyk - Czw 04 Cze, 2009
kozidron napisał/a: | szkoda że nie dadzą 20Mpix na aps-c |
Będzie. W zasadzie już jest następca 500D - w testach. Kiedy wejdzie do sprzedaży, nie wiadomo. Matryca APS-C 20 lub 21 Mpx.
To nie żart.
MC - Pon 08 Cze, 2009
Test na dpreview
adziohiciek - Czw 11 Cze, 2009
Po przeczytaniu testu i innych różnych źródeł na necie, wychodzi na to, że w 500D jest inna matryca niż w 50D (a może Ameryki nie odkryłem ). Dynamika tonalna na poziomie 450D i jakość przy ISO 1600 w RAWach też gorsza niż 450D. Na jpg sprawa ma się nieco inaczej... bo poprawili "odszumiacze" (Digic 4). Ale po przeczytaniu testu jakoś przeszła mi euforia, którą czułem po ukazaniu się nowego modelu
owszem filmy fajna sprawa.. awaryjne ISO 3200 też... ale liczyłem, że 1600 będzie lepsze niż w 450D... no i dynamika tonalna nie zachwyca... a przecież za to największe baty dostał 450D.
Cóż, tak się kończy pakowanie pikseli w małą matrycę... gdyby była 12 to i zdjęcia seryjne mogły być nieco szybsze.. choć i tak bufor jest w 500D większy..
Baku - Pią 12 Cze, 2009
Pakowanie matrycy wcale tak się nie musi kończyć - właśnie 50D jest dobrym przykładem jak można zrobić to zyskując na jakości obrazowania.
Nie wiem czy 500D ma inną matrycę. Może ma taką samą jak 50D, ale inaczej oprogramowaną. Wydaje mi się to tańsze i łatwiejsze w aplikacji, choć od razu rodzi zarzut, że do tańszej puszki napisali specjalnie algorytmy gorsze niż do droższej. 400D i 40D mają taką samą matrycę i dość podobnie oprogramowaną - w przypadku 500D i 50D już podobieństw jest mniej.
Niestety, ale jest to rozsądna praktyka marketingowa. Nieświadomy klient nie będzie się zastanawiał na dynamiką tonalną tylko skusi go "megapiksel". Komu zależy na DR będzie musiał dozbierać do 50D.
adziohiciek - Pią 12 Cze, 2009
Cytat: | Może ma taką samą jak 50D, ale inaczej oprogramowaną. |
http://www.youtube.com/watch?v=zO8TawtwRkk
Wychodzi na to, że różnią się "microlenses", jak rozumiem to jakiś element matrycy (mikrosoczewki) w 50D są one ułożone bez przerw, a w 500D z przerwami. Facet, twierdzi też, że jest to matryca zaprojektowana specjalnie dla tego aparatu.
Ostatnio wybrałem się do sklepu nie dla idiotów pomacać 500D i rzeczywiście zmienili trochę teksturę obudowy... od razu sobie pomyślałem jak to będzie wyglądało w połączeniu z gripem 450D... chyba że wypuszczą specjalną linię pod 500D... moim zdaniem ten chropowaty plastik jest trochę dziwny w dotyku... ale cóż... niestety nie mogłem sprawdzić jak wygląda ekranik bo oczywiście: "niestety, w tej chwili nie mamy naładowanych akumulatorków" kolejny raz już...
Cytat: | Nieświadomy klient nie będzie się zastanawiał na dynamiką tonalną tylko skusi go "megapiksel". Komu zależy na DR będzie musiał dozbierać do 50D. |
właśnie w MM usłyszałem rozmowę dwóch kolesi na stoisku z kompaktami...
"nie bierz 12 mpx bo powyżej 7mpx wyglądają tak samo... tylko pliki są większe... kolega ma 10mpx a robi zdjęcia na 7mpx."
wygląda na to, że i do części odbiorców trafiły już informację tego typu... ale pewnie nie do wszystkich...
krzys13k - Pią 12 Cze, 2009
Cytat: | Niestety, ale jest to rozsądna praktyka marketingowa. Nieświadomy klient nie będzie się zastanawiał na dynamiką tonalną tylko skusi go "megapiksel". Komu zależy na DR będzie musiał dozbierać do 50D. |
Szkoda, że Canon tak podszedł do sprawy. Na przykładzie Nikona widać, że wcale tak być nie musi. Po wypuszczeniu zaawansowanego modelu D300, Nikon wypuścił bardziej amatorski D90 nie rezygnując z wysokiej jakości obrazu, która chyba nawet jest minimalnie lepsza niż w D300.
Podobnie z D5000, w którym wg mnie jakość obrazu jest podobna do D90, mimo że to jeszcze mniej zaawansowana puszka.
goltar - Pią 26 Cze, 2009
Dalsza dyskusja na temat tego aparatu zostaje przeniesiona TUTAJ.
|
|