forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - dylemat przed zakupem

eroziom - Nie 12 Kwi, 2009
Temat postu: dylemat przed zakupem
Jako że to moj pierwszy post chciałbym wszystkich przywitać :wink:

Naszło mnie na zakup aparatu bo dotychczasowy czyli Nikon L3 nie daje mi satysfakcji a dwa ułamał mi się zatrzask od baterii...na chwilę obecną mogę sobie pozwolić na troszke więcej niż średniej klasy kompakt...Chcialbym robic lepsze zdjęcia niż dotychczas więc zaczelem się oglądać za kompaktem za ok 1500 zł...ale analizując ceny spostrzegłem że można kupić lustrzanke wieć zaczełem analizować różnice pomiędzy kompakt a lustrzanka i po dlugich namysłach bliżej jestem ku lustrzanke mimo że jestem totalnym amatorem a moje zdjęcia przede wszystkiem będą robione na użytek własny i pewnie przechowywane na kompie to po tych namysłach "aparat" który zakupie chciałbym żeby był na dłużej niż ten rok czy dwa...tak jak obecny...

Na chwile obecną jestem zainteresowany 3 aparatami
1. Nikon d60 + 18-55 AF za 1699 zł lub 18-55 VR za 1899 zł
2. Olumpus e 520 + 14-42 + 70-300 za 2099 zł
3. canon eos d450 + 18 - 55 za 2650 zł lub 18-200 za 2999 zł

Czytając kilka tematów i testów wynika żeby Nikonem sie nie interesować wiadomo najlepszy Canon choć i najdroższy wynika że najlepiej wybrać Olympusa bo mam dwa obiektywy.
Jeśli mowa o te obiektywy to mam kilka pytań do takich normalnych zdjęc jakiego obiektywu używacie? bo może ten u canona mi wystarczy bo nie bede ukrywal że Canon ma dla mnie więcej + tzn karta sd i wiekszy akumulator o matrycy nie wspomne bo nie wykorzystam ani tych 10 mln pixeli ani tych 12 mln. Nawiązując jeszcze do obiektywów i Canona może wybrać taki z większym np z 18-200 ? Co prawda te 3 tysie do o wiele wiecej nież chcialem wydać ale podejżewam że taka lustrzanka starczy mi na te minimum 3 lata...a blisko jestem tego Olympusa...bo cenowo najkorzystniej...Jak moge prosić o pomoc bo juz sie gubie w tych obiektywach...

sfinks - Pon 13 Kwi, 2009