forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Canon 50 f/1.8 da radę bez IS ?

paula696 - Pon 13 Kwi, 2009

witam;)

nie wiedzialam gdzie zamiescic swojego posta wiec pisze tutaj;)

posiadam canona 450d (jestem fotografem amatorem, zdjecia robie gdzies dopiero od 3-4 miesiecy max).

Chce kupic szkło 50 f/1.8 canona (wiem nie jest rewelacyjne, plastik itd. ale ws tosunku cena/jakos wypada super;) )jednak mam pewne obawy. JAk wiadomo moje body nie ma stabilizacji... no i ten obiektyw tez nie.
Czy to jest duzy problem? czy moze jednak nie i zdjecia beda wychodzily ostre;)

bo jak robilam foty sigma 70-300 f/4.0-5.6 to bez statywu sie nie obeszlo, wychodzilo mydlo;x wiem,ze to zupelnie inne szkla itd. jednak obawy mam aby nie bylo to samo:)

z góry dziękuje za pomoc;)

pozdr.

TheMichal - Pon 13 Kwi, 2009

70-300 da się robić ostre zdjęcia, wszystko zależy od ręki i używanych czasów. 50mm na pewno będzie łatwiej, bo krótsza ogniskowa...

btw. a na statywie było ostro ? Bo ta Sigma ogólnie jest uważana za mydlaną...

Monastor - Pon 13 Kwi, 2009

paula696, 50-tka to nie takie znowu długie szkło, a do tego bardzo jasne. Każdym obiektywem da się robic zdjęcia bez stabilizacji.
Cała moja szklarnia jest pozbawiona stabilizacji, body też... i całe szczęście bo w przeciwnym razie poszedłbym z torbami :smile:

Swoją drogą trochę mnie przeraża skutecznośc marketingu. Całkiem sporo ludzi ma wątpliwości czy w ogóle da się robic zdjęcia bez stabilizacji, czy nawet live view. :zalamany:

mavierk - Pon 13 Kwi, 2009

Monastor, co za głupoty opowiadasz - widać nigdy nie miałeś do czynienia z tym szkłem, sam używam 50/1.8 i strasznie żałuję, że nie ma w nim stabilizacji - bez tego przecież nie da się robić zdjęć!!
Podsumowując - albo sprzedaj canona i kup jakieś Sony A350 z 50/1.4 - będzie stabilizacja, albo Pentaxa z 50/1.4. Inaczej to nie masz szans na zrobienie dobrej foty.

A tak na serio to... brak mi słów :P a na mydlany obiektyw stabilizacja nic a nic nie pomoże :wink: