|
forum.optyczne.pl
|
 |
Serwis sprzętu i usterki - Zalany obiektyw
sylwek_08 - Wto 14 Kwi, 2009 Temat postu: Zalany obiektyw Na początek napisze że jestem mocno początkujący w temacie.
Problem polega na tym że w lany poniedziałek moja a 200 z kitem 18-70 dostała trochę wody puszka po wysuszeniu działa poprawnie jednak obiektyw gdy kręcę pierścieniem zoom skrzypi szczególnie przy 50, na zdjęciu nie widzę żadnej różnicy.
Moje pytanie brzmi czy to może stanowić problem w przyszłości,
garreth - Wto 14 Kwi, 2009
bardziej od skrzypienia pierścienia obawiałbym się, że woda, poprzez nieszczelności, "popłynęła" po którejś z soczewek wewnątrz obiektywu...
krisv740 - Wto 14 Kwi, 2009
a ja myśle o przysłonie....
serwis i to szybko....
MC - Sro 15 Kwi, 2009
krisv740 napisał/a: | serwis i to szybko.... |
Nie tak szybko... Rozumiem, ze problem jest tylko ze szklem, tak? W takim przypadku (zalanie) nie ma co myslec o naprawie gwarancyjnej. Trzeba bedzie zaplacic. A szkielko bez problemu mozna kupic za 120-150zl. Nie wydaje mi sie, zeby naprawa wyniosla mniej...
krisv740 - Sro 15 Kwi, 2009
MC, a to przepraszam....
jak wiesz ja w sony to tylko 70-200 i 70-400 z 16-80 znam
jeśli to jest odpowiednik kita canona to proponuję samodzieną naprawę i zakup używki na alledrogo
mavierk - Sro 15 Kwi, 2009
kurde jak robi zdjęcia to dać mu z tydzień albo dwa na rozkręcenie się i nie przejmować się - chyba że jakość optyczna jeszcze znowu spadła
palindrom - Sro 15 Kwi, 2009
sylwek_08,
czysta woda zwykle nie przeszkadza, chyba że dojdzie do przesłony lub pozostawi osady na soczewkach. Jeżeli szkła są czyste a przesłona pracuje, nie powinno być problemów. Pamiętaj tylko żeby dobrze osuszyć obiektyw przed użyciem. Woda, jeżeli nie jest destylowana, zawiera mnóstwo siarczków, chlorków i przeróżnych jonów. Jeżeli podepniesz obiektyw do body, pomiędzy ścieżkami, wyprowadzeniami z układów scalonych i kontaktami dojdzie do elektrolizy - tego nie chcesz