|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - KIT 18-55 mm IS czy Tamron AF 18-200 mm ?
Dawko - Pią 17 Kwi, 2009 Temat postu: KIT 18-55 mm IS czy Tamron AF 18-200 mm ? Witam.Zacznę od tego, że się przedstawię. Mam na imię Dawid. Witam wszystkich.
Teraz do rzeczy. Mam straszny dylemat. Nie wiem czy wybrać KIT 18-55 mm IS czy Tamron AF 18-200 mm ? Do jakich zdjęć? Fotografować będę przyrodę (lasy,morza itp) Makro również. Zależy mi na zoomie (czym większy tym lepszy)Widziałem zdjęcia zrobione olympusem sp-570 uz z 20x zoomem i wyszły nawet dobrze. Ale słyszałem, że ten Tamron nie ma stabilizacji obrazu oraz, że z niego z wychodzą brzydkie zdjęcia. W ładnej jakości można oglądać tylko do rozdzielczości 800x600. Tę informację wyczytałem na forum, aby nie było, że zmyślam. Portretów to na pewno nie będę robił. Zależy mi na zdjęcia :
Makro, krajobrazów (morza, lasy,doliny,działki,drzewa itp), miasto, miasta/po za miasta nocą itp. Z góry dziękuje za odpowiedź.
PS. Jestem laikiem, dopiero zaczynam przygodę z fotografią.
Pozdrawiam
oracle - Pią 17 Kwi, 2009
A jakie masz body?
Poza tym nie ma czegoś takiego jak zoom, jest przybliżenie które wyraża się w (no umownie mówiąc) ogniskowej.
Jeżeli chodzi o tego tamrona to straszny syf jest.
Zdecydowanie lepiej kit + statyw.
jeśli potrzebujesz dużego przybliżenia to możesz jeszcze dokupić
Tamron AF 55-200 mm f/4-5.6 Di II LD Macro
oczywiście do krajobrazów potrzebujesz kita czyli ~18mm
kozidron - Sob 18 Kwi, 2009
Dawko, skoro potrzebujesz takich ogniskowych i zadowala cię powiedzmy "średnia" jakość - moze powinieneś się zastanowić nad jakimś spacer zoomem....pokroju sigma 18-200 czy canon 18-200IS.........jest też tamron 18-200, czy nawet 18-250 i 18-270.
Wszystko zależy od pułapu cenowego, raczej nie polecam takich "zoomów" ale jak ktoś zdaje sobie sprawę z kompromisów takiego wyboru to czemu nie.....
komor - Sob 18 Kwi, 2009
kozidron, no przecież Dawid pyta się właśnie o Tamrona 18-200, a Ty mu piszesz, że jest taki.