|
forum.optyczne.pl
|
 |
Warsztat foto, literatura, teoria, art - Zdjęcia z lotu ptaka
jarecki_jg - Sro 06 Maj, 2009 Temat postu: Zdjęcia z lotu ptaka Bede miał okazaje porobic zdjęcia miasta i okolic ze śmigłowca (jak w tutule).
Nigdy nie miałem z tym stycznosci i chciałbym się poradzic na co zwracac uwage podczas tego rodzaju fotografii, po za tym żeby nie wypaśc ze smiagłowca lub upuścic sprzętu .
Zastanawiam się tez nad wyborem optymalnego szkła (to co w stopce).
Lot z fotografowaniem bedzie zaplanowany w godzinach 11-14 w dobrych warunkach pogodowych.
MM - Sro 06 Maj, 2009
Jaki to śmigłowiec.
Od razu uprzedzę - czy zdjęte będą bulaje lub otwarte/zdjęte drzwi boczne.
Jaki przewidujesz pułap lotu, prędkość, czy będą zawisy.
Na koniec najważniejsze - CO chcesz fotografować. Czy ma to być plan ogólny czy np. twarze lub numery tablic rejestracyjnych mają dać się odczytać
Bo jak ogólne plany to wystarczy szeroki kąt (tutaj np. 32mm) i odpowiedni pułap lotu.
Istotne też jest NAD CZYM będziecie latać bo cywile wszędzie nisko nie polecą. Chyba, że to nie będzie cywilny śmigłowiec
jarecki_jg - Sro 06 Maj, 2009
To jest wojskowy śmigłowiec Sokół Mi-8, obecnie u nas w Jeleniej Górze jest szkolenie wojsk przed wyjadem do Afganistanu.
Latać bedziemy nad Jelenią Górą i jej olicach, czyli fotografowane będzie architektura miejska i okliczna, wieże koscielne, pałace i ich dworki, obwodnica, drogi, kamienice, rynek, pola rolne oraz tp. widoczki - wszysto z lotu ptaka. Bedzie wyżej i niżej w zależnosci od potrzeb myśle, ze nie bedzie też problemu z zawisem.
MM - Sro 06 Maj, 2009
To albo Sokół albo Mi-8. Zdecyduj się
Plus jest taki, że maszyny duże i stabilne. Nie będzie wielkich wibracji. Koniecznie zdejmij okno, przez pleksi zdjęcia z lustrzanki wychodzą fatalnie. Zawisu unikaj bo wtedy bardziej trzęsie i strumień ciepłego powietrza z silnika wali w dół powodując kompetne rozmycie obrazu. Niech pilot zachowuje prędkość postępową minimum 50 km/h. Podstawa to dobra współpraca z pilotem, ustawienie się w stosunku do słońca itd. Wysokość maks 300m. Jak chcesz detale to musisz zejść (przy tej optyce) do 50m. Podstawowe szkło to będzie 70-200. Przy tym obiektywie i 200mm minimalne czasy to jakieś 1/500-1/800s. Stabilizację możesz wyłączyć.
Zbyt wysoka temperatura nie jest plusem, może to dać ograniczoną przejrzystość powietrza. Najlepiej jest polecieć wczesnym rankiem, unikaj okolic godzin południowych. Pod ręką miej gotowe 18-50 do wymiany. Ideał to wyjęte drzwi boczne i zapęcie w odpowiednią uprząż z liną. Na początek tyle.
jarecki_jg - Czw 07 Maj, 2009
Wiesz na śmigłowcach się nie znam, a zabrakło pomiedzy Sokołem a Mi-8 słowa "lub".
Zresztą są tam dwa śmigłowce duże, wojskowe w ciapki . Nie wiem którym bede latał.
MM:
Stabilizację możesz wyłączyć.
Nie mam stabilizacji - 70-200 to tylko Sigma EX.
Dziekuje za rady, a z wstępnych ustaleń wynika, że loty bedą jednak około godziny 10.
Tak po zdjeciach w necie zobaczyłem, że raczej to są Sokoły.
|
|