|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Obiektyw na koncert (Nikon)
mac.serafin - Nie 10 Maj, 2009 Temat postu: Obiektyw na koncert (Nikon) Dostałem prace jako fotoreporter i będę dokumentował w moim mieście różnego rodzaju imprezy, a najwięcej koncertów (w pomieszczeniach). Dlatego myślałem żeby kupić jakąś stałke 35/50mm tylko nie wiem co kupić... Nikkor 35 1,8, Nikkor 50 1,4, Sigma 30 1,4, Sigma 50 1,4. Może jakiś zoom SIGMA 17-70 F:2.8-4.5 HSM, TAMRON SP 17-50mm 2.8, tylko nie wiem czy nie będą za ciemne. Chyba że polecicie coś innego ale musi mieć silnik (d60).
Z góry dziękuje i pozdrawiam =]!
mavierk - Nie 10 Maj, 2009
hm... koncerty... 50tka nie za szeroka?
Z tego, co widziałem, najwięcej ogniskowych w okolicach 100mm się używa.. ale w sumie jak to w pomieszczeniach, to na początek 50/1.4 możesz sobie odpalić
Jesienny - Nie 10 Maj, 2009
W sumie 50tka na początek powinna starczyć, ale z akredytacją i bliskim podchodzeniem to nawet i 35tka się przyda do szerszych kadrów.
To będzie sponsorowana fotoreporterka? jeśli tak to zarabiaj tą 50tką na obiektyw klasy 70-200 f/2.8 i coś z używalnym iso w granicach 1600.
Sunders - Nie 10 Maj, 2009
Najlepiej 70-200/2,8VR
mac.serafin - Nie 10 Maj, 2009
Z początku napewno nie będzie sponsorowana, "pracuje" dla poratlu który działa dopiero od pół roku ale już ma ponad 50 tyś odwiedzin miesięcznie. Teraz foce 18-55 vr i 70-300 VR sprawdziły się na moim pierwszym koncercie (http://picasaweb.google.com/mac.serafin/JuwenaliaZmz# gdyby ktoś mi powiedział co o nich sądzi to by było super : )) lecz do pomieszczeń będą za ciemne... Myślałem nad zmianą puszki na d200 tylko nie wiem jak z iso czy może raczej kupić d80/d90? A jak stałke to którą sigme/nikkor? Mam akredytacje dlatego moge podchodzić bardzo blisko.
@Up;
70-200 vr troche za drogie x/. prędzjem kupiłbym Tamron'a 70-200 2,8
Jesienny - Nie 10 Maj, 2009
Wydaje mi się, że akurat w tym wypadku d90 byłby zdecydowanie lepszy niż d200 (lepsze iso, brak potrzeby tak szybkich serii no i warunki pogodowe nie grają roli). W tym wypadku i przy akredytacji zbierałbym pewnie na zestaw stałek 35(30)/50/85.
mac.serafin - Nie 10 Maj, 2009
Wiem że na początek musiałbym sam zainwestować czyli kupić Nikkor 35+nikkor 50 (nowy z af-s). A jak to potem wygląda z sponsorowaniem bo nie za bardzo jestem w temacie... Płacą mi za zdjęcia które wykorzystają? I ile za takie jedno zdjęcie się dostaje?
henk - Nie 10 Maj, 2009
Odradzam stałkę na takie imprezy - będziesz za dużo latał, i za bardzo rzucał się w oczy.
Poza tym ze stałki będziesz miał mało urozmaicone kadry, dużo takich samych.
Polecam Tamrona 17-50, albo, jeśli Cię stać to coś z lepszym autofocusem.
Zależy z jakiej odległości robisz te koncerty, jeśli z daleka (z za publiczności, z ostatnich rzędów) to Sigma 50-150 może być dobra.
Ja mam D60 z kitem 18-55 i też czasem robię jakieś imprezy w zamkniętych salach, najbardziej brakuje mi światła i czasem ogniskowej na długim końcu.
Idealny by był obiektyw 24-70 f2.8 na APS-C.
Jest tego kilka sztuk na rynku, np. Tamton 28-75.
Oczywiście znalazłoby się coś lepszego, ale staram się nie wyskakiwać ponad pułap 3000 zł.
Sunders - Nie 10 Maj, 2009
Jesienny napisał/a: | przy akredytacji zbierałbym pewnie na zestaw stałek 35(30)/50/85. |
Chyba najpierw te stałki.Chyba bym kupował w kolejności od 85-jeśli to ma być na koncerty
[ Dodano: Nie 10 Maj, 2009 10:54 ]
P.S.Oczywiście 70-200 przed stałkami
mavierk - Nie 10 Maj, 2009
No ja najchętniej na koncerty poszedłbym z 30d + 100/2 + S30/1.4
Sunders - Nie 10 Maj, 2009
mavierk, nie wolałbyś d90+70-200/2,8+s30/1,4
henk - Nie 10 Maj, 2009
No, widzę że temat szybko się rozwija a ja za długo odpisuję i w tym czasie pojawiają się dobre propozycje.
Dwie stałki to już inna bajka.
Ostatnia propozycja mavierka byłaby idealna.
Na koncertach nie ma raczej momentów kulminacyjnych i szybkozmiennych sytuacji, więc zawsze możesz strzelić kilka szerokich ujęć potem przepiąć szkło i zrobić kilka ciasnych.
mavierk - Nie 10 Maj, 2009
Sunders napisał/a: | mavierk, nie wolałbyś d90+70-200/2,8+s30/1,4 | Czemu miałbym woleć ten zestaw? Ewentualnie do 30d dokupić 135/2 i Sigmę 20/1.8 i... właściwie to już wszystko bym sobie takim kompletem obfocił (pomijając ptactwo i zwierzynę)
mac.serafin - Nie 10 Maj, 2009
No wiec taki zestaw miałbym: D60+18-55 (kit)+70-300 vr+ 50 af-s+35 af-s + sb-900 (raczej nie przydatna). Tylko powiedzcie mi co sadzicie o tych moich zdjęciach! Aha i po co mi 85 jak mam 35 i 50? Przeciez 35+50=85... Oczywiście żart!
mavierk - Nie 10 Maj, 2009
mac.serafin napisał/a: | Aha i po co mi 85 jak mam 35 i 50? Przeciez 35+50=85... | tekst miesiąca Jak na 5 kuponach totolotka będziesz miał skreślone prawidłowo 6 liczb, to nie znaczy, że wygrałeś
raczej 70-300VR nieprzydatne będzie (chyba ze na letnie koncerty w plenerku)
No i jakich zdjęciach?
Sunders - Nie 10 Maj, 2009
mavierk napisał/a: | Sunders napisał/a:
mavierk, nie wolałbyś d90+70-200/2,8+s30/1,4
Czemu miałbym woleć ten zestaw? |
Bo d90 już masz a mac.serafin chce mieć/albo d200/
Zestaw 30d+135/2L+35/1,4+24/1,4L byłby super
mac.serafin, jak nabędziedz 70-200/2,8 to 85 możesz odłozyć i kupić wcześniej d90 albo d300-jak Ci dobrze pójdzie
[ Dodano: Nie 10 Maj, 2009 11:32 ]
mavierk napisał/a: | mac.serafin napisał/a:
Aha i po co mi 85 jak mam 35 i 50? Przeciez 35+50=85...
tekst miesiąca Jak na 5 kuponach totolotka będziesz miał skreślone prawidłowo 6 liczb, to nie znaczy, że wygrałeś |
mavierk, nie zauważyłeś że to żart
mavierk - Nie 10 Maj, 2009
Sunders napisał/a: | Bo d90 już masz a mac.serafin chce mieć/albo d200/ | gdzie mam d90? Się rozglądam i nic oprócz mojego d9 nie widzę (mam d70s i nie zamierzam szybko zmieniać )
Sunders napisał/a: | mavierk, nie zauważyłeś że to żart | jakbym nie zauważył, to nei napisałbym, że to tekst miesiąca . Ale wolałem nie ryzykować
Sunders - Nie 10 Maj, 2009
mavierk napisał/a: | gdzie mam d90? Się rozglądam i nic oprócz mojego d9 nie widzę (mam d70s i nie zamierzam szybko zmieniać ) |
ale do Twojego d70s ten zestaw: 70-200/2,8+s30/1,4 też by pasował mavierk napisał/a: | to tekst miesiąca |
mac.serafin to się nadaje do wątku humor fotograficzny
mac.serafin - Nie 10 Maj, 2009
http://picasaweb.google.c...n/JuwenaliaZmz# oczywiście zauważyłeś że po tym pisze na biało ćos !
mavierk - Nie 10 Maj, 2009
mac.serafin napisał/a: | Oczywiście żart! |
Jasne, że widziałem!
mac.serafin - Nie 10 Maj, 2009
Mam mega super plan! No więc tak na 8-nastke poprosze rodziców żeby mi dołożyli do d90 (może do d300 ). Teraz z racji tego że ciężko pracowałem przez któreś z wakacje z rzędu mam odłożone 6 tyś ale chce wydać z tego jak najmniej więc najbardziej by mi pasował wybrać albo 35 mm albo 50 mm a dalej chodzi mi po głowe ten TAMRON SP 17-50mm 2.8 (jeszcze się dowiem czy moge błyskać lampą) i mam mega dylemat no ale jakoś to rozwiąże... I dalej nie dostałem odp jak moje zdjęcia ...
henk - Nie 10 Maj, 2009
mac.serafin, zdjęcia takie sobie, bez rewelacji.
Jeśli już masz wstęp na scenę to powinieneś porobić jakieś zbliżenia instrumentów, albo spróbować z bardziej urozmaiconym kadrowaniem, np. sfotografować artystów z góry (aparat jak najwyżej, w wyciągniętych rękach nad głową) na tle tłumu poniżej.
Do takich zdjęć, jakie pokazałeś, teleobiektyw 70-200 Ci się nie przyda, bardziej szeroki kąt.
Dobrze kombinujesz z tym Tamronem 17-50 + Nikon D90 = ok. 4800 zł.
mac.serafin - Nie 10 Maj, 2009
Tylko to był mój pierwszy koncert dlatego wole zebrać jak najwięcej opini o tym co zrobiłem i się postarać poprawić. Ale tak sobie bez rewelacji na pierwszy koncert to chyba nieźle xP. A tamron 17-50 to raczej do mojego d60. Tym bardziej że znalazłem w miare dobrej cenie: http://allegro.pl/item631...p_if_nikon.html . Najwyżej potem dokupie 35 mm. =]
A ile bym dostał za mojego kit'a 18-55 vr? Koło 350 ?
henk - Nie 10 Maj, 2009
No, gdzieś tyle byś dostał za tego kita, może mniej.
Tamron, którego znalazłeś wygląda przyzwoicie, ja bym brał.
Jeśli chodzi o ocenę zdjęć to wklej kilka w odpowiednim temacie - dział ,, Nasze zdjęcia", temat ,,FOTOGRAFIE IMPREZ".
sndbk - Nie 10 Maj, 2009
Ja mam na półtorarocznej gwarancji również w tej cenie.
mac.serafin - Nie 10 Maj, 2009
Z silnikiem?
sndbk - Nie 10 Maj, 2009
Oczywiście najnowsza wersja od Cichego.
mac.serafin - Nie 10 Maj, 2009
http://allegro.pl/item627...hego_f_vat.html a jak rozumiem masz na sprzedaż tą wersje za 1200? :OOO
cra89 - Pon 11 Maj, 2009
Szczerze to na APS-C i DX 100 mm to juz jest za duzo w klubach gdzie stoi sie pol metra gora 2-3m od wykonawcy. Sam sie bawie w fotografie klubowa i najlepiej komplet stalek 14, 24, 50 i 85 mm i starcza w zupelnosci zeby caly koncert obskoczyc pod scena.
henk - Wto 12 Maj, 2009
cra89, wiesz ile kosztuje stałka 14mm do Nikona?
Jeśli ma być szeroko to radzę Tokinę 11-16mm + jakiś średni zoomik, np. Sigmę 24-70HSM.
Tyloma stałkami więcej się nazmieniasz szkieł niż nafotografujesz, chyba że do każdej stałki dokupisz aparat
Jeśli już stałki to dwie: 35mm i 85mm, ale i tak jestem za zoomami.
mac.serafin - Wto 12 Maj, 2009
Kupuje jednak 17-50 tamron'a, najwyzej potem cos dokupie : )
komor - Wto 12 Maj, 2009
Czyli miało być tak pięknie a wyszło jak zawsze
Ale nie bierz tego do siebie, mac.serafin, to taka uwaga ogólna na temat forum i doradzania.
B o g d a n - Wto 12 Maj, 2009
komor napisał/a: | Czyli miało być tak pięknie a wyszło jak zawsze | W innym wątku niedawno napisałem: "I miało być dobrze, a wyszło jak zwykle."
Sunders - Wto 12 Maj, 2009
mac.serafin, zanim kupisz tego tamrona przeczytaj może dział pt. serwis sprzętu, usterki-ze szczególnym uwzględnieniem tematów dot. obiektywów tej firmy-nie w ramach zniechęcania, alejako ostrzeżenie
mac.serafin - Sro 13 Maj, 2009
Jednak nie kupuje tamrona... Używki z allegro poszły się paść a za 1700 to ja mam (prawie) 50 i 35... A ta sigma 17-70 2,8-4,5? Troche za ciemna na końcu ale ma dobry zakres ogniskowych
komor - Sro 13 Maj, 2009
Sigma 17-70 na koncerty bez sensu - za ciemna na długim końcu. Tamron ze stałym światłem f/2,8 lepszy, ale jakbym miał już coś takiego robić jak koncerty to przynajmniej jedną stałkę chciał mieć.
Wszystko to przy założeniu, że na koncercie jest ciemno, bo te Twoje przykładowe zdjęcia z Picassy na dworze w dzień robione - czyli mniejsze wymagania.
MasterB - Sro 13 Maj, 2009
mac.serafin
Wczoraj kupiłem tego Tamrona z mocowaniem Canona za 1499... Poszukaj na skąpcu
mac.serafin - Sro 13 Maj, 2009
To był jednorazowy event na polu, zazwyczaj to są pomieszczenia... Tylko znowu jak czytam o tamronach na frum to same komentarze ze sa do dupy
|
Jesienny - Sro 13 Maj, 2009
Mój Tamron (28-75 f/2.8) nie jest do dupy i na koncertach się sprawdzał jak najbardziej. Czego wyniki można pooglądać w odpowiednim temacie. Mimo to, czasem na tych imprezach brakowało mi światła w obiektywie. Ale spokojnie, na koncercie zdarzało mi się (z podpórki) robić zdjęcia ciemną sigmą 70-300 APO (w granicach 100-150 mm) i udawało się nie poruszyć.
Co prawda nie wiem jak sprawują się silniczki w Tamronach (mój działa na "śrubokręt") zwłaszcza w ciemnych miejscach.
oracle - Sro 13 Maj, 2009
Bo ludzie bzdury piszą. Już trzeciego tamrona mam w rękach i nigdy w życiu nie wymieniłbym go na coś innego. No chyba że 17-55 USM IS stanieje do 2000-2500 to bym się zastanowił. Żaden inny w podobnej cenie nie da mi takiej ostrości na 2.8 jak on.
mac.serafin - Sro 13 Maj, 2009
Ok, kupić od cichego czy ryzykować zakupem u kogoś innego?:P
oracle - Sro 13 Maj, 2009
hmm jeśli możesz to skocz się do katowic. Byłem ostatnio w pewnym sklepie i mają wszystkie ostre sztuki. Pozwolą ci sprawdzić nawet z ich body. Nazwa sklepu to Multimedia-Sklep na ulicy Św. stanisława 8a.
mac.serafin - Sro 13 Maj, 2009
Cena?!
Wujek_Pstrykacz - Sro 13 Maj, 2009
Ten Tamron nie jest taki zły jak go "malują", jednak kupowanie go w ciemno nie jest dobrym rozwiązaniem i nie ma się co też nim aż tak zachwycać, często można trafić na felerny egzemplarz. Ja go miałem, był z Chin, ale ostrzył w punkt i nic mu nie chciało odpaść, kuzyniak ma japończyka, ale nie chce ostrzyc idealnie, niestety.
oracle - Sro 13 Maj, 2009
Ja mam japończyka i ostrzy idealnie. Nie mniej jednak różnica pomiędzy 350D a 400D jest ogromna na korzyść 400D.
A cena w tym sklepie to 1499zł.
mac.serafin - Czw 14 Maj, 2009
Teraz pytanie które pewnie większość rozbawi ale jak w sklepie sprawdzić czy ma bf/ff? Bo raczej nie moge ustawić tablicy testowej pod kątem 45 stopni P
MC - Czw 14 Maj, 2009
Jak nie tablica to test bateryjkowy. Popros szukajke o szczegoly.
mac.serafin - Czw 14 Maj, 2009
Cytat: | Metoda domowa, to tzw test bateryjkowy. Ustawiasz trzy bateryjki w rządku tak, byś widzial wszystkie i celujesz w środkową. Jak ostrość będzie na niej, to jest OK, jak na bateryjce z przodu, to masz FF, jak z tyłu to BF | chodzi jak rozumiem o ten sposób? Faktycznie działa:P?
MC - Czw 14 Maj, 2009
Ponoc tak. Jakos mnie osobiscie nie podniecaja takie testy
mac.serafin - Czw 14 Maj, 2009
Mnie też nie, tylko w internecie jest napisane że trzeba dobrze trafić bo ma tendencje do bf/ff więc wole się upewnić : ]
oracle - Pią 15 Maj, 2009
Ja przyszedłem do sklepu z wydrukowaną planszą (takie poziome kreski na całą planszę.), poszukaj w necie a znajdziesz.
krisv740 - Pią 15 Maj, 2009
oracle napisał/a: | Ja przyszedłem do sklepu z wydrukowaną planszą (takie poziome kreski na całą planszę.), poszukaj w necie a znajdziesz. |
i ze statywem?
komor - Pią 15 Maj, 2009
A co to, w sklepie statywów nie mają?
krisv740 - Pią 15 Maj, 2009
komor napisał/a: | A co to, w sklepie statywów nie mają? |
a jesteś pewien,że na każdym ten test dobrze wyjdzie?
bo na ten przykład w EURO mógłbys się srodze zawieść
oracle - Sob 16 Maj, 2009
Statywu oczywiście użyczyli. (Chociaż powiem wam, że bez problemu obędę się bez i trafię w środek podpierając ręce np o ladę)
A do takich sklepów dla idiotów to nie wiadomo... Zresztą rzadko mają ciekawe ceny, zazwyczaj znajduje jakiś sklep w pobliżu który ma taniej.
krisv740 - Sob 16 Maj, 2009
oracle,
bez złośliwości.... zadałem to pytanie.
chodzi mi tylko o precyzyjniejsze formułowanie opinii, bo na ten przykład jasne 70-200 ciężko było by "przetestować" nawet z podparcia/słabego statywu w sklepie....
przy jasnych , krótkich obiektywach jest to mozliwe, ale .... trzeba naprawdę umieć.
takie jest moje zdanie
oracle - Sob 16 Maj, 2009
Nie zdążyłem nawet zapytać czy użyczą mi statywu a sprzedawca mi go podał
Bardzo polecam ten sklep. Jeszcze nawet 450D mi dali do testów.
KRISTOFER - Sro 15 Lip, 2009
Chciałbym aby ktoś mi doradził jaki obiektyw lepiej kupić na eventy (dużo laserów, ciemno itp)
NIKON NIKKORAF-S 18-105 f/3.5-5.6 G VR DX taki??
Czy lepiej bardziej naświetlony
TAMRON SP AF 17-50 F/2.8 XR Di II LD taki ??
Proszę aby ktoś mi doradził co już robił zdjęcia podobnie naświetlonymi obiektywami na podobnych imprezach . Z góry dzięki.
amv - Czw 16 Lip, 2009
Lepiej bardziej naświetlony ,pod warunkiem,że pogodzisz się ze ślimaczym AFem w ciemnych warunkach
Jesienny - Czw 16 Lip, 2009
Koncerty z bliska, z daleka? Tak czy siak biorąc pod uwagę ogniskowe tego tamrona za wzór to w jego cenie zdecydowanie Nikkor 35G f/1.8 Af-s + Nikkor 50 f/1.8 D (ten drugi pod warunkiem posiadania śrubokręta w puszce)
KRISTOFER - Czw 16 Lip, 2009
no i w tym momencie mam lekki dylemat bo mój kolega który zajmuję się fotografowaniem tego typu eventów polecił mi NIKON NIKKORAF-S 18-105 f/3.5-5.6 G VR DX pomimo że on posiada własnie światło 2.8 ale on juz zajmuję się tym że tak powiem bardziej profesjonalnie bo pisałem z nim że chciałbym również używać go do fotografowania też przyrody . Czy myślicie że zdjęcia będą wychodzić "bardzo ciemne" ??Wiadomo że z im większej odległości chciałbym fotografować tym światło powinno być lepsze . Tamron ma małą ogniskową więc może z nim być gorzej fotografią przyrody lub dalszych krajobrazów.Chyba że lepiej kupić Tamrona a osobno NIKKOR z większą ogniskową ? sam już nie wiem Pozdrawiam
komor - Czw 16 Lip, 2009
KRISTOFER, ciemność czy jasność zdjęć nie zależy od „ciemności” obiektywu tylko od czasu naświetlania przy zadanej przysłonie. Ale im większy otwór przysłony (mniejszy f-numerek, np. f/2,8) tym krótsze czasy możesz stosować, co przekłada się na praktyczną możliwość robienia zdjęć w ciemniejszych warunkach.
Co do ogniskowych to Ty musisz zadecydować co potrzebujesz. Tamron 17-50 zdecydowanie nie jest teleobiektywem więc do łapania dalszych planów się nie nadaje, ale na koncertach może sprawdzić się lepiej niż coś ciemniejszego. Ale wszystko zależy od tego skąd i co fotografujesz na tych koncertach. Z daleka/bliska?
KRISTOFER - Czw 16 Lip, 2009
Ok dzięki za informacje . Mam rozumieć że zdjęcia z bliższa nie stracą na wyglądzie za bardzo natomiast na te z dalsza będę musiał trochę poczekać aż zakupie lepszy obiektyw.
Matt - Czw 16 Lip, 2009
Ostatnio bylem na koncercie w ciemnej piwnicy i powiem ze tandem Canon 30D + sigma 30/1.4 ktora tutaj sie przewija spokojnie daje rade, nawet przy max dziurze. Robilem zdjecia bez lampy, na wysokich ISO i z daleka [ publicznosci ], ale moim zdaniem na mniejsze sceny czy do ujec ogolnych sie to sprawdzi, w sensie ogniskowej. Moze w systemie Nikona jest cos bardziej odpowiedniego, ale z tym autofocusem i jakoscia obrazu raczej spokojnie da sie takie scenki obleciec.
[ przy czym oczywiscie ja nawet tzw. 100% sytuacje zdjeciowe potrafilem sknocic ]
KRISTOFER - Pią 17 Lip, 2009
a myslisz że przesłoną 3.5 wyszły by te zdjęcia już beznadziejnie ??
komor - Pią 17 Lip, 2009
KRISTOFER, wszystko zależy od sytuacji. Zakładając, że obiektywem 30/1,4 da się robić zdjęcia na pełnej dziurze, to od f/1,4 masz: → f/2 → f/2,8 i jeszcze kawałek do f/3,5 czyli 2,5 EV, czyli gdzieś 6-krotnie dłuższy czas naświetlania, jeśli się nie walnąłem w obliczeniach. Domykając do f/2 i tak masz spory luksus jeśli chodzi o ilość wpuszczanego światła.
Oczywiście przy f/1,4 głębia ostrości jest mała, szczególnie jeśli fotografuje się z bliska. To może być zaleta lub wada. Przy f/3,5 jest większa, kosztem sporo dłuższego czasu.
Jak widzisz nie ma prostej odpowiedzi na pytanie, czy zdjęcia będą beznadziejne.
MasterB - Pią 17 Lip, 2009
KRISTOFER,
Zdjęcia prawdopodobnie w ogóle by nie wyszły (bez lampy).
Jeśli do poprawnego naświetlenia potrzebne jest np. 1/30s przy f/1.4, to przy f/3.5 czas wydłuży się do 1/6 sekundy. W tej sytuacji ciężko będzie uzyskać nieporuszone zdjęcie.
ups, widzę że komor mnie ubiegł
SlawGaw - Pią 17 Lip, 2009
KRISTOFER, ja na twoim miejscu kupiłbym Tamrona 17-50 2.8 na lasery przyda się bardziej niż jasne 30 czy 50. Lasery to jednak trochę przestrzeni zajmują i szeroki kąt się przyda, 2.8 jest wystarczające aby takie lasery sfotografować. Tamron przyda się także bardziej w normalnej codziennej fotografii niż stałki. Po jakimś czasie nauczysz się więcej i zobaczysz czego akurat tobie brakuje i wtedy może rozejrzysz się za jakimś super jasnym obiektywem.
MasterB - Pią 17 Lip, 2009
KRISTOFER,
Jeśli chcesz się zająć fotografią, to moim zdaniem więcej się nauczysz kupując stałkę taką jak ta sigma 30 f/1.4 niż zooma typu Tami 17-50.
Takim obiektywem obskoczysz większość sytuacji na codzień, a na dodatek nauczysz się myślenia nad kadrem i kompozycją.
Niemniej to tylko moja opinia, pewnie wielu się z nią nie zgodzi
Matt - Pią 17 Lip, 2009
Stalka ma jeszcze ten plus, ze majac opcje zejsc na krotkie czasy naswietlania latwiej zamrozic ruch przy f 1.4 niz 2.8 z dlugim czasem naswietlania. Nikt na scenie nie stoi raczej jak kolek, zawsze jakas mniejsza lub wieksza ekspresja jest [ z wlasnego doswiadczenia scenicznego ]. Poza tym nie zawsze mozna lub chce sie dopalac lampa - chocby dla zachowana klimatu przy swietle zastanym. Przy f 1.4 faktycznie glebia ostrosci jest minimalna, nawet majac najlepszy obiektyw ostry przy tej przyslonie, latwo zdjecie zepsuc.
Jesienny - Pią 17 Lip, 2009
No dobra, po pierwsze temat ten powinien się nazywać: "Szukam obiektywu do wszystkiego, który czasem posłuży do zrobienia zdjęć na koncertach"
Teraz tak:
- Nikkor AF-S 18-105 f/3.5-5.6 G VR:
Kicik to całkiem zacny. Krajobraz nim zrobisz, Portret jakiś tam zrobisz, koncert jakiś tam zrobisz, pod warunkiem, że odbywa się w dzień. Na wieczorne i klubowe koncerty się po prostu nie nadaje - chyba, że chcesz wywalić zdecydowaną większość zdjęć do kosza i zostawić te kilka, które się przez przypadek udały.
- Tamron 17-50 f/2.8
Zacny obiektyw, stałe światło 2.8. Dobry na podstawowy obiektyw dla bardziej wymagających amatorów. Nie ma super AF-u, ale daje radę. Koncert jak najbardziej: pod warunkiem bliskości sceny - małe kluby, zdjęcia spod barierki - OK (pod warunkiem że barierka bardzo blisko sceny ). No chyba, że to koncert orkiestry symfonicznej, i chcesz mieć całą w kadrze.
A skoro wiadomo powszechnie, że nie ma niczego do wszystkiego to zostają opcje typu:
Sigma 50-150 f/2.8 + Nikkor 18-55 II VR. (a nawet pierwsza tania wersja bez VR) - tylko że to już wydatek rzędu 3000+ PLN co zapewne nie wchodzi w grę. Zastanów się czy tak bardzo zależy Ci na tych koncertach, bo jak rozumiem nie będziesz ich robił dla kogoś tylko do domowej "szuflady".
KRISTOFER - Wto 21 Lip, 2009
Ok czyli widzę że większość przekonuje mnie do Tamrona i pewnie na taki się zdecyduję - dokupię do tego lampe SB 600 .
Matt - Sro 22 Lip, 2009
Lampa na niektore koncerty to sredni pomysl. "Zaprzyjazniony" zespol ma gitarzyste ktory jak widzi blyskajacy flash to tylko mysli jak pozniej albo i od razu fotografowi przysolic. Trzeba uwazac
jarecki_jg - Sro 22 Lip, 2009
Jak bedzie blisko to Nikkor Af-S 35/1.8 jak dalej Sigma 50-150/2.8 lub 70-200/2.8. Oba teleobiektywy maja HSM w nikonie i fajnie, szybko pracują, przy czym silnik AF'a z 70-200 jest zauważalnie szybszy.
Ja koncerty w pomieszczeniach obskakuje naprzemiennie Sigmą 18-50/2.8 i AF-S 35/1.8 jak da się bliżej podejśc, a na plenerowe przewaznie zakładam 70-200 + monopod i mam problem z głowy jak mam akredytacje to Sigma 18-50/2.8 załatwia mi sprawe.
Lampy błyskowej na koncertach nie używam. Koncert ma miec swój klimat, wiec do tele statyw lub monopod ISO 1000 i wio.
Jak mam akredytacje i mozna wejsc na scene stosuję 10-20 (o ile nie ma za dużej ciemnicy) oraz 35/1.8.
lupo57 - Sro 22 Lip, 2009
jarecki_jg napisał/a: | Sigmą 18-50/1.8 |
a jest taki obiektyw
jarecki_jg - Czw 23 Lip, 2009
lupo57 napisał/a: | jarecki_jg napisał/a: | Sigmą 18-50/1.8 |
a jest taki obiektyw |
OK, OK Sigmą 18-50/2.8 HSM II Macro EX
mac.serafin - Nie 07 Lut, 2010
Po prawie roku od zadania tego tematu moja szklarnia fotograficzna się dosyć poważnie zmieniła. Z starego zestawu został tylko kit, 18-55. Od tego czasu kupiłem:
-Tamron 10-24
-Samyang 8mm
-Tamron 70-200
Używam tego na koncertach, i z czystym sercem mogę polecić każdemu ten zestaw. Jeżeli ktoś tak jak ja robi zdjęcia spod sceny to obiektyw typu 17-50/18-50 będzie za wąski. Stałki też nie ma sensu kupować bo wiele kadrów będzie takich samych-nudnych. Myślę że może to się komuś przydać : )
ov_Darkness - Sro 10 Lut, 2010
Dlaczego wybrałeś Tamrona, a nie np. Sigmę 70-200HSM, czy też Nikkora 80-200? Nie odczuwasz potrzeby stabilizacji w takim szkle? Jak z AF w Tamronie? Rzeczywiście jest niecelny i głośny? Na koncertach jest zazwyczaj w cholerę ciemno. Jakie masz najczęściej paramtry naświetlania? (ISO, czas przesłona)?
|
|