forum.optyczne.pl

Obiektywy fotograficzne - Canon 17 mm ts-e f/4l ktoś wie coś więcej

zakopiec - Wto 26 Maj, 2009
Temat postu: Canon 17 mm ts-e f/4l ktoś wie coś więcej
Witam
Znalazłem tylko ze dwa sample w necie przy wykorzystaniu tego obiekywu.
Z informacji wynika, że przeznaczony do architektury, pejazażu, itd.

Zastanawia mnie praca z pejzażami. Jaka jest różnica w porownianiu z szerokimi szkłami.
Może znacie miejsce lub macie swoje fotki do obejrzenia z tego szkła.
pozdrawiam

as... - Wto 26 Maj, 2009

tutaj masz parę fotek...

http://ak-foto.blogspot.c...01_archive.html

Canon TS-E 24L fajowe szkło!!!

krisv740 - Wto 26 Maj, 2009

zakopiec, masz wiekszą możliwośc ingerencji w perpektywę ....
cenne gdy nie można przechylić aparatu, a chcesz obiekt na zdjęciu miec prosto.
no i zabawy z GO i ostroscią - nieocenione... :mrgreen:

zakopiec - Wto 26 Maj, 2009

as... napisał/a:
tutaj masz parę fotek...

http://ak-foto.blogspot.c...01_archive.html

Canon TS-E 24L fajowe szkło!!!

Ciekawe czy te przejscia ostrosci rozmycia to efekt szkła czy softu.

Dzieki Wam za informacje.

as... - Wto 26 Maj, 2009

szkiełko podpięte pod 1dmarkIII i jak sądzę max. dziura bez zabawy softem :arrow:
zakopiec - Wto 26 Maj, 2009

Zastanawiam sie nad jakimś do pejzażu pod 1dmarkIII lub 5dII n adniach kupuje, a ze kasy jeszcze doszlo wiec jakies fajne szkiełko bo sigma 10-20 to ani fajne szklo ani pod te body.
krisv740 - Wto 26 Maj, 2009

zakopiec,
nie wiem jak 17mm t&s
ale gdybym miał kase to 24 T&S natychmiast bym zanabył... :roll:

zakopiec - Wto 26 Maj, 2009

krisv740 napisał/a:
zakopiec,
nie wiem jak 17mm t&s
ale gdybym miał kase to 24 T&S natychmiast bym zanabył... :roll:

No to pomyśle
Teraz od piatek do niedzieli poświecam z kumplem czas i pojedziemy chyba do wrocka i do wawy cos poglądać ze szkieł i bodusiów.

komor - Sro 27 Maj, 2009

Może mi się źle wydaje, ale czy do krajobrazów obiektyw T&S to nie jest troszkę niszowe zastosowanie? Te zabawy z głębią są dobre na niewielkich odległościach przedmiotowych jak mi się wydaje, a z kolei korekta perspektywy czy przydaje się do krajobrazów? Co sądzicie?
To znaczy wiem, że można do przyrody zastosować T&S, ale biorąc pod uwagę cenę takich szkieł czy to powinien być priorytet przy kompletowaniu sprzętu do przyrody?

krisv740 - Sro 27 Maj, 2009

komor,
oczywiście masz rację, że zastosowanie tylko i wyłącznie do landsaftów to było by ograniczenie mozliwości obiektywu t&s. do architektury, wnętrz jest wymarzony.
mój typ 24mm na FF to bajka i może kiedyś... :roll:

ja natomiast widzę zastosowanie tego szkła np w "ciasnych" landszaftach - widziałem jedno takie zdjęcie z parku narodowego zion i jego wykonanie przypisuję właśnie temu szkłu. było to zdjęcie wodospadu - piękna perpektywa bardzo wysokiego spadu wody...

w takich zastosowaniach widzę ten obiektyw.. :cool:

Baku - Sro 27 Maj, 2009

Mam podobne zdanie.
Ostatnio mnie znów napadło. Lensbaby to nie dla mnie. Tam (z tego co wywnioskowałem) jest tylko tilt, a mnie właśnie bardziej zależy na shifcie.
Grzebałem na ebayu...
http://cgi.ebay.com/MC-2-...parms=72%3A1234|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50
http://cgi.ebay.com/Hartb...parms=72%3A1234|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50
http://cgi.ebay.com/Canon...trkparms=66%3A2|65%3A15|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50

zakopiec - Sro 27 Maj, 2009

komor napisał/a:
Może mi się źle wydaje, ale czy do krajobrazów obiektyw T&S to nie jest troszkę niszowe zastosowanie? Te zabawy z głębią są dobre na niewielkich odległościach przedmiotowych jak mi się wydaje, a z kolei korekta perspektywy czy przydaje się do krajobrazów? Co sądzicie?
To znaczy wiem, że można do przyrody zastosować T&S, ale biorąc pod uwagę cenę takich szkieł czy to powinien być priorytet przy kompletowaniu sprzętu do przyrody?


Zapomniałem zaznaczyć, że robie rownież zdjęcia we wnętrzach - takie do reklam noclegowych.
I gdyby bylo dobre do tych dwoch dziedzin to praca czyli stronki a przyjemnosc widoki, przyroda.

candy - Sro 27 Maj, 2009

dziwne pytanie:
Cytat:
Ciekawe czy te przejscia ostrosci rozmycia to efekt szkła czy softu.

a pod jakim katem zainteresowal cie ten obiektyw?bo jest to raczej specyficzny model :P

krisv740 - Sro 27 Maj, 2009

candy napisał/a:
dziwne pytanie:
Cytat:
Ciekawe czy te przejscia ostrosci rozmycia to efekt szkła czy softu.

a pod jakim katem zainteresowal cie ten obiektyw?bo jest to raczej specyficzny model :P


ja dopiero obejrzałem zdjęcia z linka .... :oops:
uczucia mieszane... :roll:
do wielu z tych zdjęć akurat imho ten obiektyw nie musiał/powinien byc uzyty, ale to kwestia fotografa...
pierwsze zamieszczone zdjęcia , te z zabawą przestrzenią ostrości , są zasługą obiektywu...

candy - Sro 27 Maj, 2009

no i o to mi chodzilo,bo jesli chce sie zdjecia architektury robic,to owszem mozna,lae to raczej obiektyw do fotografii "kreatywnej",artystycznej..nie wiem jak to wytlumaczyc...
krisv740 - Sro 27 Maj, 2009

candy, nie....
to jest obiektyw do zdjęc architektury, bo juz na etapie wykonywnia zdjęcia można "poprawić" persektywę.
to ,ze ktoś miał inne zdanie i zrobił zupełnie co innego - to jego sprawa... :cool:

a artyzmem jest czasem zdjęcie zrobione obiektywem 50mm (na FF) , tak dla przykładu, na którym są ślady walenia się domu, a nie koniecznie musi być zdjęcie obiektywem za stomilionówtysięcypierdylionówfuntówdolaróweuro, na którym ktoś "artystycznie przerysował" :mrgreen:

reasumując , jest to obiektyw do wielorakich zastosowań, a szczególnie do architektury i krajobrazów (dla mnie) .... :cool:

ghost - Sro 27 Maj, 2009

do walenia domów (lub wręcz przeciwnie) to jest shift.
do kreacji artystycznej ;) (czyli dziwnego przebiegu GO) jest tilt. na tych fotkach z linka używany jest tilt, problem że na każdym (prawie) zdjęciu. co za dużo....

zakopiec - Sro 27 Maj, 2009

Właśnie - jeśli chodzi o architekture - biega mi o to przewracanie sie ścian itd. Nie lubię za dużo kombinować softem - nie mam takiej wprawy.

Idąc za ghostem :
"do walenia domów (lub wręcz przeciwnie) to jest shift.
"
Czy ten ma shift - pewnie tak a czy 24 też ma?

Czy jest sens kupić coś takiego do poprawnej wstępnej fotki i wnętrz oraz krajobrazu.

krisv740 - Sro 27 Maj, 2009

zakopiec, każdy canona t&s to ma.
czy jest sens - jeśli robisz tego dużo, jeśli robisz zdjęcia macro (z mieszkiem), jeśli robisz zdjęcia specjalistyczne - do publikacji to jest to obiektyw wymagany/wymarzony.

jeśli robisz to okazjonalnie - to szkoda kasy - to szkło powinno na siebie zarabiać.
.... lub sprawiać duzo przyjemności, ale wówczas nie pytajmy o sens.... :cool:

candy - Sro 27 Maj, 2009

jak wynika z nazwy "TS" - Tilt/Shift (stad T i S)
canon ma w swojej ofercie chyba az 5 szkielek tego typu,tez bym chcial taki 24mm... :P

ps.sprawdzilem cene tego 17mm TS-E,musisz byc dziany zakopiec :D
mnie cena powalila na kolana -_-

zakopiec - Sro 27 Maj, 2009

candy napisał/a:
jak wynika z nazwy "TS" - Tilt/Shift (stad T i S)
canon ma w swojej ofercie chyba az 5 szkielek tego typu,tez bym chcial taki 24mm... :P

ps.sprawdzilem cene tego 17mm TS-E,musisz byc dziany zakopiec :D
mnie cena powalila na kolana -_-


:) Dziany nie jestem
Nie wydaje na papierochy, zbędne imprezy, a pije tylko dwa pierwsze kielochy :)
Faktycznie 17 to około 10 tys.

Ale Jeśli 24 jest waszym zdaniem niezła to może zejde z długiego szkła o które pytam się w innym wątku i wezmę tę 24mm

candy - Sro 27 Maj, 2009

zgodze sie tutaj z krisv740 : taki obiektyw powinien na siebie zarabiac,chyba ze ma sie kupe kasy na "drobne" wydatki :)
tez nie pale i nie pije ale na razie sobie takiego szkla nie kupie chyba ale w przyszlosci.... :D

ghost - Sro 27 Maj, 2009



to jeszcze poglądowo (choć chyba już zbędnie) czym się różni i do czego służy tilt i shift.
minolta w swoim czasie (znaczy w czasach MD) miała 24 VFC - obiektyw o zmiennej krzywiźnie pola ostrości. za pomocą pierścienia można było zmieniać "płaszczyznę" ostrości w krzywą (coś jak łagodny stożek) wygiętą ku, bądź od aparatu.

candy - Sro 27 Maj, 2009

piatka z plusem za "plastyczne" zobrazowanie dzialania obiektywow TS :D
nalezy sie klik na Pomógł

zakopiec - Sro 27 Maj, 2009

Schemacik przepiękny, dzieki za pomoc i jak nie wezmę nowej stałki to dokupię 24 prawdopodobnie.
ghost - Sro 27 Maj, 2009

no i jeszcze można dodać :mrgreen: że jak ktoś potrzebuje tylko shifta, a ma ograniczone środki to za mniejszą kaskę można dostać w miarę spotykanego arsata 35.
candy - Sro 27 Maj, 2009

a jak ktos chce tylko tilt to mozna kupic lensbaby :D
zakopiec - Czw 28 Maj, 2009

ghost napisał/a:
no i jeszcze można dodać że jak ktoś potrzebuje tylko shifta, a ma ograniczone środki to za mniejszą kaskę można dostać w miarę spotykanego arsata 35.


candy napisał/a:
a jak ktos chce tylko tilt to mozna kupic lensbaby


No toście namieszali mi we łbie.
Mi bardziej chodzi o geometrie, ale drugie też się przyda i oczywiście jakość szkła.

Baku - Czw 28 Maj, 2009

ghost, genialny rysuneczek. Gdyby to było możliwe ode mnie też byś dostał pomagajka.
Możesz mi napisać coś o tym Arsacie? Jaki to ma bagnet, czy będzie się "dogadywać" z cwanonem, ile kosztuje, gdzie nabyć? Do czego można porównać jego jakość optyczną przy neutralnym ustawieniu?
Tilt mnie interesuje średnio, natomiast shift w stopniu znacznym, jednak TSE w moim przypadku na pewno by na siebie nie zarobił.

ghost - Czw 28 Maj, 2009

http://allegro.pl/item622...ift_unikat.html
ruskie szkło, zwykle m42. jakosć - nie wiem, nie miałem, a brak konkurencji w podobnej cenie nie poprawia możliwości porównania. jak kogoś stać to kupuje systemowe rozwiązania i nie ogląda się na arsaty.
na aps-c to średnio, bo robi się 50mm.

jest jeszcze alternatywa w postaci adapterów t/s dla szkieł średnioformatowych, ale ponownie pojawia się problem z szerokością kąta.

Baku - Pią 29 Maj, 2009

Marzy mi się TS-E24L, ale to marzenia ściętej, niestety, głowy. Nie wspominam o TS-E17L który byłby do moich celów po prostu genialny. Skończę pewnie z Arsatem, ale jest to na razie jeszcze odległe miejsce w mojej liście zakupów.
zakopiec - Sro 03 Cze, 2009

Zamówiłem 24L, jutro będzie w domu i zaczynamy naukę jak tym sie posłużyć.
Dzieki za sugestie

Baku - Czw 04 Cze, 2009

zakopiec, jak to cudo przyjdzie do Ciebie, to wstaw w tym wątku trochę przykładowych zdjęć. Wiadoma sprawa - tilt, shift, ale także trochę fotek na "neutralnych" ustawieniach przy pełnej dziurze i domkniętym do maksimum MTFa..
Na razie mam do kupienia tele, ale marzy mi się takie "cóś" i to bardzo...

bass98 - Czw 04 Cze, 2009

a tak sie zastanawialem nad tym szklem do architektury bo sam shift mnie nie przekonuje - może nie dorosłem do tego heh...ale shift mi średnio leży

co do tilta to jak macie wysoki budynek i chcecie aby linie szły prosto to nie lepiej po prostu w PS wrzucic perspektywe i rozciągnąć górę?

przyklad na szybko... może nie najlepszy bo kadr za wąski do tego celu i ucina mi się dach po lewej
po lewej oryginał


ale wydaje mi się, że jest to wyjściem chyba, że ktoś mnie poprawi :)

zakopiec - Czw 04 Cze, 2009

Baku napisał/a:
zakopiec, jak to cudo przyjdzie do Ciebie, to wstaw w tym wątku trochę przykładowych zdjęć. Wiadoma sprawa - tilt, shift, ale także trochę fotek na "neutralnych" ustawieniach przy pełnej dziurze i domkniętym do maksimum MTFa..
Na razie mam do kupienia tele, ale marzy mi się takie "cóś" i to bardzo...


Doszedł. Wczoraj zamówiony dzisiaj jest. Jasne, że mogę wrzucić tylko narazie trzeba będzie poćwiczyć trochę. Nie robiłem czymś takim fotek.

Euzebiusz - Czw 04 Cze, 2009

@bass98

Prostowanie architektury w PS niesie za sobą trochę niespodzianek - między innymi to, że do końca nie wiadomo ile trzeba będzie obciąć. Trzeba więc kadrować z zapasem - tylko nie zawsze wiadomo jakim. No i w pewnym momencie z pliku np 10 megapixeli zostaje Ci 6 megapixeli no i do tego lepiej lub gorzej zinterpolowany. Im wyższy budynek, tym bardziej się kładzie a zatem trzeba robić większy zapas i więcej obcinać. Natomiast fotografując shiftem widzisz na matówce obraz wyprostowany i wiadomo jak będzie skadrowany. Poniżej masz skan pełnej klatki filmu zrobiony shiftem 28mm


zakopiec - Czw 04 Cze, 2009

Euzebiusz napisał/a:
@bass98

Prostowanie architektury w PS niesie za sobą trochę niespodzianek - między innymi to, że do końca nie wiadomo ile trzeba będzie obciąć. Trzeba więc kadrować z zapasem - tylko nie zawsze wiadomo jakim. No i w pewnym momencie z pliku np 10 megapixeli zostaje Ci 6 megapixeli no i do tego lepiej lub gorzej zinterpolowany. Im wyższy budynek, tym bardziej się kładzie a zatem trzeba robić większy zapas i więcej obcinać. Natomiast fotografując shiftem widzisz na matówce obraz wyprostowany i wiadomo jak będzie skadrowany. Poniżej masz skan pełnej klatki filmu zrobiony shiftem 28mm


I właśnie dlatego kupiłem ten obiektyw, zamiast siedzieć całe dnie przy kompie i prostować, można upajać się pstrykaniem i ewentulana lekka poprawka.
Dla mnie przede wszystkim do pracy, ale również przede mną 2 miesiące plenerów w górach, które są za oknem.

Jak narazie po dzisiejszym testowaniu fajna sprawa.
Euzebiusz piszesz o matówce, czy powinno się wymienić ze standardowej na cos bardziej pomocnego?

Euzebiusz - Czw 04 Cze, 2009

Zakopiec - najlepsza byłaby matówka w kratkę - coś jak kratka w zeszycie. Ja takiej nie mam ale przyzwyczaiłem się ;-)
bass98 - Pią 05 Cze, 2009

ale powiedzmy kupi się coś mega szerokiego np 20/1.8, 14/2.8, i wtedy na upartego jezeli mi trzeba pare shotów architektury rocznie to nie będzie potrzebne, ale jeżeli ktoś robi tego sporo, to pewnie jest już potrzebne - dobrze myślę prawda?
Euzebiusz - Pią 05 Cze, 2009

bass98 napisał/a:
dobrze myślę prawda?


Dobrze myślisz. Nie jest to to samo co shift, ale w większości przypadków jakoś się opędzisz. Ja osobiście nie lubię ultraszerokich obiektywów w architekturze z uwagi na przerysowania pierwszego planu i pomniejszania kolejnych. (pomijam ciekawe wizje artystyczne) Ale jak komuś to nie przeszkadza to fotografowanie z zapasem i prostowanie w PS powinno wystarczyć, tym bardziej że mamy coraz większe pliki z aparatów, więc można śmiało ciąć ;-)

bass98 - Pią 05 Cze, 2009

Cytat:
przerysowania pierwszego planu i pomniejszania kolejnych


co masz na myśli ?
bo nie za bardzo zrozumiałem... wynika to z tego ze nie mam rozeznania jeszcze w fotografii architektury ani tego nie robilem zbyt wiele stad te braki ;)

Euzebiusz - Sob 06 Cze, 2009

Cytat:
wynika to z tego ze nie mam rozeznania jeszcze w fotografii architektury ani tego nie robilem zbyt wiele stad te braki ;)


Ale fotografujesz ludzi, więc wiesz jak działa szeroki kąt. Zbyt częste stosowanie zbyt szerokiego kąta staje się nudne, bo jest to swojego rodzaju efekt specjalny, który nadużywany kładzie każdy pokaz zdjęć. Nie inaczej jest w architekturze. Zbyt szeroki kąt na tyle deformuje bryłę budynku, że w pewnym momencie nadużycia się przejadają ... (mnie w każdym razie) ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group