forum.optyczne.pl

Teleskopy, lunety i celowniki optyczne - zapytanie w sprawie kupna sprzętu do obserwacji

Pioro - Wto 26 Maj, 2009
Temat postu: zapytanie w sprawie kupna sprzętu do obserwacji
Witam!
Chciałbym zwrócić się do Państwa z prośbą w doborze mojego sprzętu jako, że jestem początkującym z dużym zapałem :) Interesuje mnie obserwacja nieba (księżyca, planet i gwiazd całego nieba, byłoby super jakbym mógł też obserwować samoloty na niebie) na chwilę obecną ułożyłem następujący plan; chciałbym kupić coś co pozwoliłoby mi obserwować niebo i jednocześnie żeby wprowadziło mnie w tajniki tej dziedziny, żebym mógł poznać podstawy robiąc to mobilnie w sensie żebym mógł pojechać sobie na motorze i w przerwie po obserwować, biegając czy spacerując wieczorem lub też śpiąc pod gołym niebem na ten cel bym chciał wydać na dzień dzisiejszy ok. 500zł być może trochę więcej, a jak już bym nabrał pewnej wprawy to wtedy kupiłbym sobie sprzęt powiedzmy bardziej zaawansowany o większych możliwościach i wymagający więcej w sensie operatorskim (bardziej stacjonarny i wiadomo dający więcej możliwości). Tym sposobem miałbym sprzęt którego mógłbym używać w różnych sytuacjach i momentach mobilny troszkę gorszy i w późniejszym czasie stacjonarny i bardziej profesjonalny o ile dobrze rozumuje :)
Proszę o opinie czy to jest dobry pomysł (plan) ewentualnie ukierunkować mnie jakoś inaczej ponieważ nie znam się na tym i oczywiście proszę o przedstawienie mi Państwa oferty co powinien kupić, przeglądałem okulary celestron i innych firm ale nie wiem czy okulary jest to dobry pomysł, z góry bardzo dziękuję za pomoc, pozdrawiam serdecznie

PS jeśli nie sprawi to problemu prosiłbym też o przedstawienie mi literatury która mogłaby mi pomóc jeśli taką Państwo znacie, dziękuję bardzo pozdrawiaml

Arek - Wto 26 Maj, 2009