|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Obiektyw na koncert (Canon)
mateo0710 - Wto 26 Maj, 2009 Temat postu: Obiektyw na koncert (Canon) Witam, jestem tu nowy,dziś kupiłem body 40D i mam pytanie odnośnie fotografi koncertowej.a dokładniej to pare pytań.
Czy jest sens kupować jakiegoś manuala czy na koncert to się nie sprawdzi bo za czesto trzeba by łapać ostrość.
Czy kupując szkło z AF, f2 bez stabilizacji coś zdziałam (głownie koncerty w lokalach,gdzie zbyt jasno nie jest) czy w ciemnych lokalach przy f2 czasy nie beda wymagać statywu czy wstrzymania akcji serca?
Czy zaczynać od stałoogniskowego czy zmienno.
SlawGaw - Wto 26 Maj, 2009
no to Panowie dalej do dzieła, mamy temat gdzie znowu możemy "podyskutować" o przydatności stabilizacji z jasnymi stałkami
Żeby nie było ja żartuję.
mateo0710, ja manualne szkła bym sobie odpuścił.
Zoomy to tylko jasne 2,8. Stałki z f/2 to trochę ciemne ale się da.
Tak naprawdę jest to trudny temat i trzeba mieć sporo sprzętu, wiedzy i umiejętności aby to robić dobrze, obiektywy to praktycznie każda ogniskowa się przydaje a im jaśniej tym lepiej. Stabilizacja w tym nie przeszkadza i lepiej ją mieć.
MC - Wto 26 Maj, 2009
Ja koledze juz polecilem C85/1.8. Mysle, ze to bedzie dobry wybor.
SlawGaw napisał/a: | Zoomy to tylko jasne 2,8. Stałki z f/2 to trochę ciemne ale się da. |
Ja tu widze drobna sprzecznosc
Sunders - Wto 26 Maj, 2009
mateo0710, podobnie jak SlawGaw odradzam szkła manualne.
Czy możesz podać z jakiej w przyblizeniu odległości będziesz fotografował?
krisv740 - Wto 26 Maj, 2009
temat rzeka....
ja bym wolal przed udzieleniem rady wiedzieć z jakiej odległości bedziesz fotografował i jakiego rodzaju kadry cię interesują....
SlawGaw - Wto 26 Maj, 2009
SlawGaw napisał/a: | Zoomy to tylko jasne 2,8. Stałki z f/2 to trochę ciemne ale się da. |
Zoomów jaśniejszych niż 2.8 , które można by podpiąć do 40D, to chyba nie ma? A stałki to od f/1,0 można do Canona podpinać. Inna miara dla zooma inna miara dla stałki.
Jeśli te lokale są ciasne i widownia jest w odległości 1-2 m od muzyków to może bardziej się przydać coś z zakresu 30 mm, a takim substytutem tego może być tamron 17-50 2,8, moją propozycję traktowałbym jako uzupełnienie dla 85.
mateo0710 - Wto 26 Maj, 2009
to są lokale,raczej klimatyczne,wiec odleglosc nie jest wielka.bardzo prosiłbym o jakies przyklady obiektywów,zoom jest fajny tylko nie wiem czy z f2.8 przy klimatycznym oswietleniu nie trzeba siegac bo wysokie iso,a ziaro,hm kury podobno przepadają, ja średnio na jeża.
85 .f1.8 canona za 1600 bedzie dobra? a może jest coś tańszego a porównywalnego?
SlawGaw - Wto 26 Maj, 2009
mateo0710, po co tobie te zdjęcia, jeśli tylko do internetu to wysokie czułości są spoko i taki Tamron może być bardzo przydatny na początek, jak się zorientujesz na jakich ogniskowych robisz najczęściej, to sobie dokupisz optykę która będzie potrzebna, ciekawa może być także Tokina 11-16 2,8.
85 to fajne szkło i warto je kupić nie tylko na koncerty.
mac.serafin - Wto 26 Maj, 2009
http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=7036
Może się coś przyda P
mateo0710 - Wto 26 Maj, 2009
dzieku wielkie,teraz mysle co kupić żeby skompletować jakiś zestaw.co powiecie na
CANON EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM + CANON 85mm f/1.8 + plus jakiś szeroki kąt + plus jakieś tele w m42?
mac.serafin - Wto 26 Maj, 2009
Pierwsza; pozycja za ciemna (wiem z doświadczenia)
Druga; super
Trzeci; zależy z jakim światłem ;D!
Czwarta; tele manualny bez pomiaru światła na koncercie? Hardcore
mateo0710 - Wto 26 Maj, 2009
nie,nie na koncercie, mowie ogolnie,w różnych akcjach
SlawGaw - Wto 26 Maj, 2009
mateo0710, CANON EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM razem z 40D to mało uniwersalny obiektyw z powodu braku szerokiego kąta, Tamron 17-50 przyda się bardziej i nie tylko na koncercie, a jest jeszcze Sigma 17-70.
komor - Sro 27 Maj, 2009
Sigma 17-70 niestety ma f/4.5 na długim końcu, więc na placu boju zostaje Tamron 17-50/2.8, który ma stałe światło f/2.8. Tak nawiasem to stałe światło przydaj się gdy trzeba pracować w manualu, żeby co chwilę nie walczyć ze zmieniającymi się elementami światła w kadrze.
Ze stałek 85/1.8 jest na pewno godne polecenia, do szerokich kadrów ja ze swojej strony polecam Sigmę 30/1.4, dobra sztuka nie jest zła. Z moim 40D mam celny AF i dobrą ostrość od pełnej dziury, która jest dość spora, bo f/1.4.
Wczoraj w szkole córki był koncert z okazji Dnia Matki, co prawda nie było typowo koncertowej ciemnicy ale warunki raczej nieciekawe, całe półtorej godziny obfociłem dwoma stałkami: właśnie Sigmą 30/1.4 i Canonem 100/2.8 Macro. Trochę się na mnie dziwnie ludzie patrzyli jak żongluję tymi szkłami co chwilę, podczas kiedy oni błyskają tymi swoimi lampami wbudowanymi w kompakty ale ze zdjęć jestem zadowolony, odpadów ze względu na nietrafiony AF miałem może ze trzy.
kozidron - Sro 27 Maj, 2009
mateo0710, jeżeli odległość nie jest wielka, to dobrym wyborem może być tamron 17-50/2.8. Zależy jeszcze jakiego rodzaju są to zdjęcia, czy raczej nastawiasz się na "scenki koncertowe" czy szersze portrety, czy są to foty do gazety, na portal czy odbitki dla ciebie do A4. Ważną kwestią jest jeszcze czy możesz pozwolić sobie na użycie lampy(oczywiście nie kierując palnika prosto w oczy muzyka), bo może nie musisz podbijać tak wysoko iso.
Canon 85/1.8 to zacny obiektyw ale wydaje mi się, ze jak jesteś "blisko" to może być za wąsko, tu lepiej moim zdaniem sigma 30/1.4 czy sigma 50/1.4
Reasumując przeciętnie ciemny koncert powinieneś spokojnie obsłużyć 40D+tamron 17-50/2.8 jeżeli nie będziesz robić czegoś większego niż A4 czy jeżeli foty lecą na jakiś portal www. Widziałem świetne foty użytkownika boogi58, na 350D+ tamron17-50/2.8 i ciemna sigma 70-300, bez lampy w hardcorowych warunkach na jazzowych koncertach(nie mylić z koncertami Śmietany czy Kennedy'iego -którzy to są lepiej oświetleni niż doda).
mac.serafin - Sro 27 Maj, 2009
Ja na dwoch pierwszych koncertach bylem z obiektywami ktore juz mam, zobaczylem co potrzebuje i jakich zakresow ogniskowych uzywam najczesciej i czego mi brakuje
|
|