forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Lustrzanka do 4500zł Nikon czy Canon ??

draco85 - Nie 07 Cze, 2009
Temat postu: Lustrzanka do 4500zł Nikon czy Canon ??
Witam.
Chciałbym sie poradzić jaki sprzęt wybrać obecnie mam Sony a300 obiektywy i lampe.
Nie jestem za bardzo zadowolony z alfy(mocne szumy).
Zastanawiam sie nad Nikonem D90 + kit ( 18x105mm) albo Nikkor AF-S DX 16-85mm f/3,5-5,6G IF-ED VR około 1700 zł za szło.
Pytanie czy jest sens ? czy kitowy obiektyw jest też dobry ?
Albo co sadzicie o Canonie 50D ? Słyszałem ze ma problemy z ostrością.
Głownie planuje fotografować śluby i pojedyncze sesje.
Jestem przekonany do Nikona ale jeżeli macie jakieś inne rady to przemyśle ten zakup.
Szukam uniwersalnego szkła lecz w miarę dobrego.

Bardzo dziękuje za pomoc.

skasowany - Nie 07 Cze, 2009

draco85, do tego o czym piszesz i jedna i druga pucha będą ok :wink:
MC - Nie 07 Cze, 2009

Jaka masz lampe i obiektywy obecnie?
kozidron - Nie 07 Cze, 2009

draco85 napisał/a:
Słyszałem ze ma problemy z ostrością.


:shock: a mógłbyś sprecyzować....?


draco85 napisał/a:
Nie jestem za bardzo zadowolony z alfy(mocne szumy).


1. W jakich warunkach robisz foty?
2. Przy jakich czułościach jesteś niezadowolony ?
3. Co robisz z fotami(wielkość odbitek, jaki "ciężki" materiał wyjściowy jest ci potrzebny)?
4. Z jakiego obiektywu korzystasz ?

konczako - Nie 07 Cze, 2009

Za ta kwotę Nikon D90 będzie chyba najlepszym rozwiązaniem. Do tego 35/1.8 i jesli starczy 85/1.8. Mozna też rozważyć zakup śwetnego moim zdaniem 18-105 i lampy sb600...

Co do 50D to co masz na mysli mówiąc o problemach z ostrościa? :wink: AF jest dobry a matryca w 50D jest bardzo "ostra" że się tak wyrażę :grin: . Może chodzi o problemy z FF/BF?? 50D ma mikroregulacje więc nie wiem o co biega...
50D to swietna pucha.. tyle że po zakupie 50D nie starczy ci na obiektyw...

krzys13k - Nie 07 Cze, 2009

Nie mam żadnych uprzedzeń co do Nikona, ale polecam przeglądnąć te wątki, zanim zdecydujesz się na kupno D90 + 18-105:

http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=81378
http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=92008

Oczywiście nie zamierzam odradzać kupna tego aparatu bo to naprawdę dobry sprzęt (sam go chciałem kupić, niestety musiałem wybrać coś tańszego wtedy), ale warto przemyśleć to co piszą niektórzy użytkownicy.

A może warto pomyśleć o A700, jeśli już "siedzisz" w Sony? Moim zdaniem daje radę na wyższych czułościach. Jeden z kolegów wrzucił fajne zdjęcie na ISO 1600 z tego aparatu: http://forum.optyczne.pl/...php?pic_id=1901 :D

draco85 - Nie 07 Cze, 2009

MC : Lampa to HVL -42AM a obiektywy to Kit czyli 18-70mm i 50mm 1,7 F
chciałbym lampe zostawić ale świetny sony wymyślił sobie inne przejscie i nie podłacze lampy pod Canona czy Nikona :(

kozidron: jeżeli chodzi o problemy z ostrością to nie wiem dokładnie o co chodzi
po prostu niby spisuje sie lepiej 40D ale ile w tym wszystkim prawdy to nie mam pojecia.
Jeżeli chodzi o szumy to sa mocne nawet podobnej klasy 450D canon czy nikon D80
ma sporo mniejsze szumy. Obecnie w różnych warunkach robie fotki, aparat
za bardzo sie nie spisał w ciemnych pomieszczeniach gdzie musialem podnies do iso 800 a wiecej to juz szkoda gadać.
Wole teraz wydać więcej na sprzęt i nie żałować oszczędności tak jak to z alfa poczyniłem i na dobre mi nie wyszło.

konczako: Czyli 18-105mm jest tak samo dobry jak ten 16-85mm ?
lampe zamierzam kupic ale Sb900 ale to z czasem.

krzys13k: Jak to mowią nie ma sprzętów idalnych. Fota jest bardzo fajna tylko ze robiona juz aparatem z
półki D90 czy 40D ale i tak naczytałem sie testów i sony mocno szumi robiłem testy znajomy ma D90.

kozidron - Pon 08 Cze, 2009

draco85 napisał/a:
kozidron: jeżeli chodzi o problemy z ostrością to nie wiem dokładnie o co chodzi
po prostu niby spisuje sie lepiej 40D ale ile w tym wszystkim prawdy to nie mam pojecia.
Jeżeli chodzi o szumy to sa mocne nawet podobnej klasy 450D canon czy nikon D80
ma sporo mniejsze szumy. Obecnie w różnych warunkach robie fotki, aparat
za bardzo sie nie spisał w ciemnych pomieszczeniach gdzie musialem podnies do iso 800 a wiecej to juz szkoda gadać.
Wole teraz wydać więcej na sprzęt i nie żałować oszczędności tak jak to z alfa poczyniłem i na dobre mi nie wyszło.



draco85, tylko nie spodziewaj się cudów jakiś, 40D też szumi na iso800, jasne że mniej ale czy ty to zauważysz -bo pytanie brzmi jakiego materiału wyjściowego potrzebujesz....? Jeżeli robisz foty w ciemnych pomieszczeniach, to przede wszystkim potrzebujesz "jaśniejszego" szkiełka i patrz raczej pod tym kątem, jak przybliżyłbyś co dokładnie fotografujesz, to można by coś doradzić, bo tak ogólnikowo, to na kameralne średnio ciemne koncert dobry będzie zestaw oklepany tu na maxa 40D+ tamron17-50/2.8, jeżeli jest to jakiś sport halowy (foty sportowców w ruchu+ podbijanie iso) to budżet i tak jest za mały i trzeba iść na jakieś kompromisy.

draco85 napisał/a:
konczako: Czyli 18-105mm jest tak samo dobry jak ten 16-85mm ?
lampe zamierzam kupic ale Sb900 ale to z czasem.


Tak na prawdę podajesz za mało informacji, żeby ci coś w miarę rozsądnie doradzić. Bo może wystarczy kupić porządne jasne i ostre szkło do tej alfy i nie będziesz musiał podbijać iso do 800
Oba te nikkory są do siebie zbliżone jakościowo z małą przewagą na korzyść 18-105VR, tylko że 16-85VR jest zdecydowanie solidniej wykonany a to może stanowić kryterium wyboru.

RB - Pon 08 Cze, 2009

draco85 napisał/a:

chciałbym lampe zostawić ale świetny sony wymyślił sobie inne przejscie i nie podłacze lampy pod Canona czy Nikona :(

Minolta wymyśliła. A nie widziały gały jak kupowały? :wink:

draco85 napisał/a:

Jeżeli chodzi o szumy to sa mocne nawet podobnej klasy 450D canon czy nikon D80
ma sporo mniejsze szumy. Obecnie w różnych warunkach robie fotki, aparat
za bardzo sie nie spisał w ciemnych pomieszczeniach gdzie musialem podnies do iso 800 a wiecej to juz szkoda gadać.


d80 to akurat szumi conajmniej tak jak a200/a300. d90 to jest jednak zupełnie co innego.
A jeśli chodzi o świetne bezszumne zdjęcia na ISO800 to jednak nie ta półeczka cenowa korpusu. 450d tego problemu Ci IMO nie rozwiąże... Oczywiście - wszystko zalezy od tego co jestes w stanie zaakceptować, ale takimi puszkami praca na ISO800 jest moim zdaniem ostatecznością - kompromis będzie mniejszy w wypadku Canona a większy w przypadku Sony i wszystko.
Natomiast jak chcesz robić śluby to czem prędzej opchnij to co masz i kup coś innego. Ani korpus ani Twoje obiektywy się do tego tak naprawdę nie nadają. Jesteś w punkcie wyjścia...

komor - Pon 08 Cze, 2009

RB napisał/a:
draco85 napisał/a:

chciałbym lampe zostawić ale świetny sony wymyślił sobie inne przejscie i nie podłacze lampy pod Canona czy Nikona :(

Minolta wymyśliła. A nie widziały gały jak kupowały? :wink:


draco85, żebyś tylko nie pomyślał sobie, że lampę od Canona podłączysz do Nikona (lub odwrotnie) w trybie automatyki TTL. W ogóle ponoć nie wolno podłączać nowych wielostykowych lamp systemowych do innych stopek, z racji niezgodności sygnałów w poszczególnych systemach. Tylko tradycyjny środkowy styk pracuje wszędzie tak samo, znaczy się daje błysk.

SlawGaw - Pon 08 Cze, 2009

draco85 napisał/a:
chciałbym lampe zostawić ale świetny sony wymyślił sobie inne przejscie i nie podłacze lampy pod Canona czy Nikona

Nawet gdybyś miał stopkę taką jak inni i tak byś nie mógł używać lampy z jednego systemu z drugim. Lampy danego producenta działają w pełni tylko z aparatami danego producenta, czyli lampa Canona założona na Nikona to nieporozumienie.

draco85, masz lampę 42 i jesteś z niej zadowolony, masz 50 f/1,7 i ten obiektyw też powinien być fajny, A300 z kitem sprzedaj a kup A700 + 16-105, albo z Tamronem 17-50 2,8.
A700 i D90 to ta sama matryca i poziom szumów, jakość zdjęcia porównywalna.
D90 - na plus to filmiki i więcej różnego szkła
A700 - to lepsze wykonanie, stabilizacja, lepszy wizjer.

Swoją drogą źle myślę o ludziach którzy widzą przyczynę swoich niepowodzeń w klasie sprzętu a nie w swoich umiejętnościach, jestem pewny że z A300 można focić na ślubach, choć nie jest to ideał, to jednak jest znacznie lepszy od KM D7D którą używałem i dawałem nią radę. Najsłabszym ogniwem w twoim sprzęcie jest kit.

candy - Pon 08 Cze, 2009

SlawGaw napisał/a:
Najsłabszym ogniwem w twoim sprzęcie jest kit


gwoli scislosci KIT to w tym przypadku aparat+obiektyw :D

ale pewnie chodzilo ci o szklo?

mavierk - Pon 08 Cze, 2009

komor napisał/a:
Tylko tradycyjny środkowy styk pracuje wszędzie tak samo, znaczy się daje błysk.
sprostujmy - Sony A ma inną stopkę :)
draco85 - Pon 08 Cze, 2009

kozidron: jeżeli chodzi o moje sprecyzowanie użytkowania sprzętu, głównie wesela i pojedyncze sesje
sport narazie odpada, do reporterki wiem przydał by sie troche wiekszy zoom ale to z czasem
zdecydowałem sie na tego tamron17-50/2.8 i Nikona D90 bo znajomy też ma i zawsze można sie wymienić szkłami.
Wiem że tamron nie jest za szybki ale do tego mi w zupełności wystarczy (mam taka nadzieje) z czasem dokupie coś jeszcze.
Wiem ze D90 do sprzet z wyższej półki ale cudów nie zdziałam bez dobrego szkła i umiejętności.


RB : Po pierwsze nie maiałem pojęcia, nawet w sklepiej jak kupiłem uchwyt przegubowy nie mieli pojęcia że nie pasuje
tylko do Sonego. Canon i Nikon ma ten sam standard fotografuje od niedawna.

komor : Chce kupic lampe pod Nikona SB 900 ale nie wszystko na raz.

Na tej stronie są moje zdjęcia : http://85draco85.digart.pl/

Dziękuje Wszystkim za pomoc :) Czyli mój wybór to Nikon D90 + Tamron 17-50mm 2,8 F i niebawem lampa SB900

Jak sprzedam Sonego i sprzęt

kozidron - Wto 09 Cze, 2009

draco85 napisał/a:
kozidron: jeżeli chodzi o moje sprecyzowanie użytkowania sprzętu, głównie wesela i pojedyncze sesje


Ja wcześniej nie zauważyłem :oops: , kurcze a w pierwszym poście było jak byk, że na śluby. Lampa bezwzględnie, będzie ciężko z takim zestawem. W kościele (czasem) może być ci przy krótko z samym tamronem, szybko będziesz potrzebował czegoś dłuższego w rodzaju 50-150 lub 50-135 albo 70-200. Nie wspominam o drugim body, jakiejś stałeczce w rodzaju 85 czy czymś szerokim na "salę".

draco85 - Wto 09 Cze, 2009

no z drugim body to wiem ale to moze jak juz bede bardziej profesjonalnie to robił, teraz sie tylko zastanawiam czy wybrać tego tamrona na start albo 18-105mm, nikkor wydaje sie być bardziej uniwersalny choć na spore swiatło, a z czasem brac tamrona ?
kozidron - Wto 09 Cze, 2009

draco85 napisał/a:
no z drugim body to wiem ale to moze jak juz bede bardziej profesjonalnie to robił, teraz sie tylko zastanawiam czy wybrać tego tamrona na start albo 18-105mm, nikkor wydaje sie być bardziej uniwersalny choć na spore swiatło, a z czasem brac tamrona ?


myślałem, że się już zdecydowałeś, bierz tamrona. Bez dwóch zdań będziesz bardziej potrzebował "jasnego" obiektywu niż tych milimetrów poza zakresem tamrona. Jeżeli znajdziesz jakieś fundusze(bezwzględnie poza lampą) warto przychylnym okiem popatrzeć na 50/1.8 nikkora.

Baku - Wto 09 Cze, 2009

Czyli padło na Nikona D90 jak rozumiem...
OK, ale daj spokój z 18-105. Do innych zastosowań można ten obiektyw polecić, ale jak chcesz robić śluby i się nie mordować ze sprzętem, to weź jasny obiektyw i zaposil go lampą. Niestety systemowy Nikkor (17-55/2.8) to spory wydatek, pozostaje Tamron 17-50. To optymalny wybór zważywszy cenę, jakość i wymagania. Do tego koniecznie lampa i może ze dwie stałki (50 i 85 mm).

komor - Wto 09 Cze, 2009

mavierk napisał/a:
komor napisał/a:
Tylko tradycyjny środkowy styk pracuje wszędzie tak samo, znaczy się daje błysk.
sprostujmy - Sony A ma inną stopkę :)


Ale co sprostujmy? Ja odnosiłem się do pomysłu zakładania lampy Canona na body Nikona lub odwrotnie. O Sony/Minolcie nie było mowy. :neutral:

Ilona - Wto 09 Cze, 2009

komor napisał/a:
RB napisał/a:
draco85 napisał/a:

chciałbym lampe zostawić ale świetny sony wymyślił sobie inne przejscie i nie podłacze lampy pod Canona czy Nikona :(

Minolta wymyśliła. A nie widziały gały jak kupowały? :wink:


draco85, żebyś tylko nie pomyślał sobie, że lampę od Canona podłączysz do Nikona (lub odwrotnie) w trybie automatyki TTL. W ogóle ponoć nie wolno podłączać nowych wielostykowych lamp systemowych do innych stopek, z racji niezgodności sygnałów w poszczególnych systemach. Tylko tradycyjny środkowy styk pracuje wszędzie tak samo, znaczy się daje błysk.


komor - Pogrubienie moje- draco85 pisał o zakładaniu lampy Canona lub Nikona na Sony ;)

SlawGaw - Wto 09 Cze, 2009

Ilona, draco85 pisał o zakładaniu lampy Sony na Canona lub Nikona.
Ilona - Wto 09 Cze, 2009

Co nie zmienia faktu, że była mowa o Sony :mrgreen: (a niemożliwość zakładania działa chyba w dwóch kierunkach ... ?)
SlawGaw - Wto 09 Cze, 2009

komor napisał/a:
Tylko tradycyjny środkowy styk pracuje wszędzie tak samo, znaczy się daje błysk.

Środkowy styk pracuje wszędzie tak samo, wszędzie gdzie jest, a w sony go nie ma. Cała wypowiedz komor'a dotyczyła tego że zakładanie lampy z jednego systemu na aparat z innego systemu jest bez sensu (inne kombinacje nie tylko z sonym), a z tym to się chyba wszyscy zgodzą.

mavierk - Wto 09 Cze, 2009

komor napisał/a:
Ale co sprostujmy?
przeczytałem to tak, jakby każdy system można było wpiąć do każdego - i jest tak oprócz Alfy :) Wersja dla tych, co czytają w podobny sposób :)
draco85 - Czw 11 Cze, 2009

mniejsza już z ta lampa :)
Niestety nie mam wyjścia jest teraz promocja w skepie dla idiotow 30rat 0% w zestawie jest 18-105 atrakcyjnej cenie 4200zl ale chce kupić do tego teraz 135 mm na mocowaniu M42 czy ktoś może mi coś doradzić ?? jakieś linki z allegro

mavierk - Czw 11 Cze, 2009

135tki mają jedną zaletę - mają światło 3.5 zazwyczaj, co powoduje, że soczewki korygujące na m42 za bardzo nie degradują jakości obrazu.

Ale i tak polecę Ci:
http://allegro.pl/item659...75_150_3_5.html
:)

Bo: masz 135/3.5, ale do tego jeszcze 70/3.5, 90/3.5 100/3.5 i 150/3.5 bez przejściówki z soczewką za 120zł - zatem dopłacasz niewiele zyskując całkiem sporo :)

draco85 - Czw 11 Cze, 2009

w sumie masz racje tylko myslalem o czymś z mniejszym światłem chce kupić jeszcze 85mm -1,4F ale to za jakiś czas hmm to nie wiem czy jest sens brać teraz 135 ze światłem 3,5F
ov_Darkness - Wto 16 Cze, 2009

Zamiast d90 wolał bym w tej cenie s5pro :D
Zwłaszcza do portretu :)

jaad75 - Wto 16 Cze, 2009

komor napisał/a:
W ogóle ponoć nie wolno podłączać nowych wielostykowych lamp systemowych do innych stopek, z racji niezgodności sygnałów w poszczególnych systemach.
Ponoć... :mrgreen:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group