forum.optyczne.pl

Warsztat foto, literatura, teoria, art - RAW how to ?

dżony - Sro 10 Cze, 2009
Temat postu: RAW how to ?
witam,
jako ze wyjezdzam na wakacje, takie troche bardziej egzotyczne.. :D
zamierzam robić rawy, żeby móc później poprawić zdjęcia. i mam pytanie.
poniewaz w tym temacie nie jestem nawet zielony tylko wręcz żółty....
krok pierwszy:
robie RAW'a
krok drugi:
przerabiam go jak chce.
krok trzeci.
no właśnie, jaki jest krok trzeci?
co sie robi z Rawem na koniec?
zmienia sie go jakoś w inny format zdjęć? skoro tak to jak?
proszę o pomoc, wakacje za pare dni...
jakby co : aparat sony alpha 200.

candy - Sro 10 Cze, 2009

a jakie jest oprogramowanie dolaczone do aparatu do obrobki RAW?(jesli wogole jakies daja)
jesli masz jakies "firmowe" oprogramowanie to po przerobce dajesz "save as" albo ( w canonowskim DPP) "convert and save"
albo jak masz adobowy Camera RAW to tez obrabiasz sobie zdjecie i potem zapisujesz je w innym formacie

jaad75 - Sro 10 Cze, 2009

RAW zostaje i ewentualnie dołaczony jest do niego plik z ustawieniami (sidecar), a wołarka demozaikuje go i zapisuje nowy plik graficzny w wybranym formacie, rozdzielczości i przestrzeni kolorów.
mnich - Sro 10 Cze, 2009

Nie mogliście mu poprostu napisać że może zapisać obrobionego, wedle własnej woli, RAW'a jako Tiff lub jpg i go oddać do labu na płycie? ;)

Używając opcji "zapisz jako"

dżony - Sro 10 Cze, 2009

aha, i to tyle?
zawsze musze go zapisać jakgo jotpega ?

edmun - Sro 10 Cze, 2009

dżony, czytaj ze zrozumieniem !
mnich napisał/a:
wedle własnej woli, RAW'a jako Tiff lub jpg

wedle Twoich życzeń możesz użyć następujące formaty zapisu pliku graficznego
Kod:

Formaty grafiki rastrowej [edytuj]

Używające kompresji stratnej:

* JPEG (Joint Photographic Experts Group) - niewątpliwie najpopularniejszy format plików graficznych z kompresją stratną; używany zarówno w sieci internet (obsługiwany przez prawie wszystkie przeglądarki), jak i w aparatach cyfrowych