forum.optyczne.pl

Serwis sprzętu i usterki - Obiektywy Carl Zeiss z Pentacona do Canona EOS 1v hs

Agnaton - Sob 20 Cze, 2009
Temat postu: Obiektywy Carl Zeiss z Pentacona do Canona EOS 1v hs
Czesc ludziaki!

jestem totalnym zoltodziobem [z zenita przeszedlem na uzywanego eosa 1v hs kupionego na amerykanskim ebayu bo bylo mnie stac;)], posiadaczem canona 1V i ostatnio pentacona six.
Do pentacona kupionego na allegro dostalem 4 obiektywy carl zeiss w tym 80mm,120mm i 180 mm,wszystkie jasnosc 2.8. Mam do tego pierscien/przejsciowke do Canona jednak zauwazylem,ze obraz z obiektywu zeissa[projektowanego na sredni format + ok. 3cm szerokosci pierscienia]po podlaczeniu do canona daje znacznie powiekszony obraz. Pytanie jest do kogos cierpliwego,kogos kto sie zna na rzeczy i bedzie mu sie chcialo tlumaczyc debilowi od podstaw - dlaczego tak jest i czy jest szansa zeby to w jakims stopniu zneutralizowac,bo znacznie czesciej uzywam canona. Poza tym jednak chwilo nie stac mnie na kupno nowych obiektywow o jakosci odpowiedajacej canonowi 1V.

Pozdro i bede bardzo wdzieczny za cierpliwosc i pare chwil spedzonych na wyklepanie odpowiednich instruckji;)

krisv740 - Sob 20 Cze, 2009

Agnaton napisał/a:
Poza tym jednak chwilo nie stac mnie na kupno nowych obiektywow o jakosci odpowiedajacej canonowi 1V.

tego jeszcze nie widziałem.... :mrgreen:

a tak w ogóle to proszę o zdjęcia tego 3cm pierścienia bo nie bardzo rozumiem o co chodzi... :twisted:

piszesz troszeczkę bez sensu. udokumentuj zdjęciami pytanie proszę... :cool:

Agnaton - Nie 21 Cze, 2009
Temat postu: z sensem
jak bez sensu to pisze jeszcze raz + zdjecia pierscienia:)

wiec tak:
mam canona eos 1v hs
mam pentacona six + obiektywy carl zeiss 80mm,120mm i 180mm
mam pierscien/przejsciowke, dzieki ktorej moge montowac powyzsze obiektywy do canona.

jednakowoz obraz widziany w canonie na tych obiektywach jest znacznie wiekszy niz na pentaconie,bo [tak sadze]: obiektywy byly zaprojektowane na aparat srednioformatowy oraz pierscien/przelaczka ma 3,5cm dlugosci, co zmienia chyba optyke.

pytanie jest,czy zmiane obrazu da sie jakos "cofnac"/"zneutralizowac" tak,by obraz wygladal tak jak na pentaconie[np. poprzez zakup innego pierscienia, soczewki-nakladki,etc,]?a jesli nie to dlaczego?

wymienione obiektywy to profesjonalne "second-handy" od zawodowca,wiec chce je wykorzystac z tym canonem,bo nie stac mnie,zeby kupowac sobie adekwatny sprzet pod canona,np ef 24-125mm L ;)

krisv740 - Nie 21 Cze, 2009

zastosowanie pierścienia redukcyjnego powoduje efekt "jak" pierścienia macro...

w związku z tym zmienia sie też obraz w celowniku i oczywiście na zdjeciu.
nie mam dużego doświadczenia w obiektywach średniego i dużgo formatu, ale przypuszczam,że ogniskowa tych szkieł jest identyczna jak ogniskowa dla klatki filmu 135, czyli każdej lustrzanki małoobrazkowej....
inne jest tylko przeznaczenie takiego szkła na średnim formacie...
np szkło 80mm bedzie w tym momencie szkłem "normalnym" , dla innej wielkości klatki obiektyw 135mm będzie obiektywem standardowym (chyba dla 6X9).

co do obiektywu dla 1v to proponuje na początek 28-135 jako spacerówke, a uzywanie szkiel od 'six'sa" od wielkiego dzwonu.
przejściówka którą stosujesz niestety pomaga jedynie do fotografii macro... :cool:

proponowany przeze mnie obiektyw da ci dużo radości w początkowej fazie, a jeśli bedziesz się chciał rozwijac, to i tak czeka cię masa wydatków na inne szkła. to szkło mam i już parokrotnie chciałem je sprzedać. od momentu gdy kupiłem jednak eos3 odrzucam te mysli konsekwentnie, gdyż jest to wspaniały obiektyw do codziennego podpiecia i wiekszości sytuacji przy dobrym świetle do szybkiego/zmiennego tematu jaki nas może spotkać na ulicy... :smile:

szukaj okazji, tylko nie daj się nabic w butelkę...
w dobrym stanie szklo bedzie/powinno kosztować około 800-900 pln.

ghost - Nie 21 Cze, 2009

piescień służy zapewnieniu takiego samego dystansu roboczego jak w 6x6.
w pentaconie jest duże lustro, więc odstęp bagnet-materiał światłoczuły też jest spory. większy niż w ef-s. pierścień że nieskończoność z obiektywu zgadza się z tą na matówce.

co do powiększenia - to typowy cropowanie, podobne w działaniu do cyfrowego cropa 1.5



Agnaton - Czw 25 Cze, 2009

Wow,
Dzieki chlopaki za pomoc,w sumie nie tak zle ze mna - z tym kropem to mniej wiecej tak myslalem. A jeszcze krotkie pytanie o porade - jakie filmy kupowac do eos 1v? cos specjalnego?

Marek S. - Czw 25 Cze, 2009

Agnaton, filmy dobiera się uwzględniając nie to do jakiego aparatu będą wkładane, lecz jakie fotki zamierzasz wykonywać i w jaki sposób będziesz je później prezentował :-)
garreth - Czw 25 Cze, 2009

Agnaton, kolor czy B&W ?
no i w jakim przedziale cenowym...

Agnaton - Czw 25 Cze, 2009

myslalem,ze robi sie jakies filmy dla profesjonalistow,widzialem nawet gdzies ostatnio jakis ISO 100 z napisem "professional" ;D i b&w i kolor,co do przedzialu cenowego to podaj prosze jakies spektrum,bo znam tylko standardowe kodaki i fuji po pare/parenascie zl:)

oczywiscie wiem co to ISO. do tej pory uzywalem 200 i 400,wiem,ze im wieksze ISO tym wieksze ziarno. pytanie tez odnosnie roznicy jakosci - im wieksze ISO tym chyba mniej substancji swiatloczulej..

ogolnie troche mi zajmie,zanim naucze sie w pelni wykorzystywac to cacko ktore mam. pozostaje miec nadzieje,ze do tego czasu nie przestana produkowac filmow:D

ghost - Czw 25 Cze, 2009

ja na początek bym wziął zwykłą superię. dobrze się nada do widoków wszelakich.
jak masz ochotę wydać więcej to superia reala.
do sprawdzenie o co biega poleciłbym też rolkę-dwie jekiegoś slajdu.
na początek astia np, możesz zaryzykować też velvię, ale to pod warunkiem że nie użyjesz jej do ludzi.

garreth - Pią 26 Cze, 2009

Agnaton napisał/a:
nawet gdzies ostatnio jakis ISO 100 z napisem "professional"

Ektar???
http://www.czarno-biale.p...ge.php?pID=3549

Agnaton napisał/a:
co do przedzialu cenowego to podaj prosze jakies spektrum

spektrum -> szerokie :P
od filmów przeterminowanych po 1zł na aukcjach, aż po diapozytywy liczone 50 zł za sztukę :wink:

Agnaton napisał/a:
im wieksze ISO tym wieksze ziarno

niekoniecznie - zależy jaki film i w czym wywoływany

Agnaton napisał/a:
im wieksze ISO tym chyba mniej substancji swiatloczulej..

odwrotnie ... :roll:

Agnaton napisał/a:
nie przestana produkowac filmow

nie przestaną - powstanie prędzej nisza dla koneserów

Agnaton - Nie 28 Cze, 2009

yo,

bardzo sie ciesze,ze sa tacy ludzie jak Wy:) i chce im sie pomagac takiemu lamie jak ja:)
kupilem sobie superie reala, slajdu nie bralem,jak mi dadza slajdy nie bede mial ich potem gdzie obejrzec;)
kodaka ektara nie mieli:(

znalazlem 24-105 uzwyana za 3tys,troche za drogo;) ale w przyszlosci jak sie podszkole,to moze zczne zbierac. poki co mysle,ze kupie nowy 28-135,bo roznica w cenie z uzywanym niewielka, tak jak szanse,ze trafi mi sie jakis wyrypany egzemplarz. w razie jakby sie trafil jakis zle poskladany to zawsze tez bedzie mozna szybko wymienic: http://cgi.ebay.pl/NEW-CA...rkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1399|240%3A1308|301%3A1|293%3A1|294%3A50

to jest jakis drugi obieg z rynku w usa,nie pamietam na czym polegal ten przekret,ale mysle,ze to wezme.

dzieki za helpa,prawdopodbnie nieraz jeszcze bede suszyc glowe:D

a propos - skad sie bierze ziarno?myslalem,ze to wlasnie niedostatki materialu swiatloczulego...

garreth - Nie 28 Cze, 2009

Agnaton napisał/a:
a propos - skad sie bierze ziarno?myslalem,ze to wlasnie niedostatki materialu swiatloczulego...

ziarno jest zawsze - stanowi podstawę i budulec obrazu na filmie
można "sterować" ziarnem, poprzez zastosowanie różnych kombinacji czasów, temperatury i sposobu wywoływania, różnych wywoływaczy w zmiennych stężeniach itp., celem otrzymania ziarna większego/mniejszego, bardziej wyrównanego/mniej wyrównanego, itp.
charakter ziarna (jego wielkość i rodzaj) są często związane z rodzajem filmu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group