forum.optyczne.pl

Serwis sprzętu i usterki - Awaria Canona A95

wulf - Czw 25 Cze, 2009
Temat postu: Awaria Canona A95
Witam, zostałem poproszony o pomoc w podjęciu decyzji.
Oto pytanie: co może być przyczyną takiej awarii:
http://farm4.static.flick...8c78eb7f0_o.jpg
Aparat robi zdjęcia normalnie ale od czasu do czasu udaje mu się coś takiego, jest to crop 100% ale całe zdjęcie jest identyczne.
To może być awaria matrycy, procesora a może karty pamięci?
Aparat dawno po gwarancji więc nie wiem czy naprawiać czy dać sobie spokój i kupić nowy.

ghost - Czw 25 Cze, 2009

zadzwoń do serwisu. kumpel miał podobne efekty na wcześniejszej serii (a70?) i okazało się że to wada fabryczna = darmowa naprawa pogwarancyjna ;)
aaamator - Czw 30 Lip, 2009

Witam, też miałem pod koniec czerwca br. problem z A95 (zapisywał błędny obraz na karcie CF). Dział pomocy technicznej Canon Polska telefonicznie podpowiedział mi, że to najprawdopodobniej wada fabryczna matrycy (była taka wpadka w kilku seriach kompaktów Canon), podał wszystkie dane konieczne do przesłania kurierem aparatu do centralnego serwisu Canon PL w Wawie pod nazwą Centrum Serwisowo Informacyjne Foto i Video (firma zewnętrzna) na koszt odbiorcy. Wysłałem i... zaczęły się kłopoty z serwisem!!! Co prawda szybko odesłał aparat po nieodpłatnej wymianie przetwornika obrazu - wada fabryczna (aparat był po gwarancji), ale przy odbiorze okazało się, że kompakt nie działa w kilku trybach fotografowania, w tym 'auto'. Serwis przyjął sprzęt do ponownej naprawy, po czym wystawił kosztorys na konieczną naprawę +koszt transportu twierdząc, że odesłali sprzęt całkowicie sprawny (AKURAT!!!), choć również nie stwierdzają mojego udziału w tym uszkodzeniu. Dotarcie do koordynatora ds. serwisu w Canon PL wcale nie pomogło: najwyraźniej p. Jacek K. często bywa na urlopie (w lipcu i sierpniu), bo najpierw był na urlopie, w ub. tygodniu obiecał zająć stanowisko w sprawie w tym tyg., a teraz okazało sie właśnie, że... rozpoczął kolejny urlop do 12.08. Same próby połączenia się z jego biurem czy choćby z centralą w siedzibie Canon w Wawie wymagają stalowych nerwów, a problem pozostaje wciąż nierozwiązany. Zapewne Canon i jego serwis CSI stawiają na strategię "przetrzymania klienta" aż sam zwątpi i odstąpi od sprawy. UCZULAM NA TO WSZYSTKICH. Napiszcie proszę, czy mieliście podobne problemy z oficjalnym centralnym serwisem Canona (Centrum Serwisowo Informacyjne Foto i Video - Wwa, Żytnia 15). Pozdrawiam

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group